میانه‌روها در انتظار انتخابات

آرمان امروز، گروه سياسي: باتوجه به اينکه نزديک به يک سال به برگزاري انتخابات مجلس 1402 زمان باقي است ولي جناح‌هاي ميانه‌روي سياسي از هر دو سمت اصلاح‌طلب و اصولگرا تلاش مي‌کنند از هم اکنون حول محور يک کانديدا حضور داشته باشند و در ادامه با معرفي ليست شاخص بر رقيب تندروي خود پيروز شوند.
برخي چهره‌هاي سياسي ميانه‌رو از کانديداتوري «علي لاريجاني» و يا ليستي که مورد حمايت او باشد، در انتخابات آينده استقبال کردند. با اين حال، به نظر مي‌رسد که طيفي از اعتداليون و اصلاح طلبان ميانه رو هم براي شکست تندروها و عبور از آنان خواهان آمدن رئيس سابق مجلس به روي کار باشند.
پس از حذف لاريجاني از انتخابات رياست جمهوري 1400، گمانه‌زني‌ها درباره حذف او از دنياي سياست به راه افتاده بود که خيلي زود رنگ باخت و با فعال بودن او در فضاي سياسي به واقعيت تبديل نشد. حال، اين روزها در حالي که تحرکات معطوف به انتخابات مجلس دوازدهم کم کم در حال شکل گرفتن است، بار ديگر بحث بر سر آمدن يا نيامدن مشاور رهبر انقلاب در انتخابات اوج گرفته است.
اگر چه دفتر لاريجاني نقل قول ها درباره ورود او به انتخابات را تکذيب مي کند اما، برخي از چهره هاي سياسي هم کانديداتوري او خبر مي دهند و برخي ديگر سيگنال درخواست براي کانديداتوري را به سوي او مي فرستند.


«منوچهر متکي»، رئيس خانه احزاب، که در گفتگو با فارس،  درباره حضور افرادي مثل لاريجاني و روحاني و احمدي نژاد در انتخابات آينده بيان کرده بود:«در مورد آقاي لاريجاني چيزي که بنده در حال حاضر اطلاع دارم اين است که ايشان با نمايندگان ادوار جلساتش را آغاز کرده و در بعضي استان ها مثل آذربايجان شرقي که من اطلاع دارم تشکيلات شان را ساماندهي کرده اند و قصد ورود به انتخابات براي مجلس دارد و ايشان به دنبال قوام و مديريت مجلس بعدي است، اما اينکه خودش مي آيد يا نه دو روايت متفاوت وجود دارد، يکي اينکه خود ايشان مي آيد و بعضي ها هم مي‌گويند خود آقاي لاريجاني در انتخابات شرکت نمي‌کند.»