تکذیب ادعای نستراداموسی قالیباف

آرمان امروز، گروه سياسي: در جلسه روز 8 اسفند مجلس شوراي اسلامي رئيس مجلس در پاسخ به تذکر يکي از نمايندگان در مورد وضعيت نابسامان بازار ارز مدعي شد که  «بسته پيشنهادي کميسيون اقتصادي 40 روز قبل(از 8 اسفند) به دولت و رئيس جمهور منتقل شد و ما کارمان را انجام داديم و الآن هم کارمان را انجام خواهيم داد.» ولي اين در حالي است که روز گذشته سخنگوي دولت در نشست خبري خود ارائه اين بسته پيشنهادي را تکذيب کرد. «بهادري‌جهرمي» درباره بسته پيشنهادي ارزي مجلس به دولت گفت: چنين بسته‌اي به دولت تحويل نشده و در صورتي که مجلس طرح مشخصي براي مديريت ارز داشته باشد، در دولت بررسي خواهد شد. در اين مورد بايد به اين موضوع اشاره کنيم که حالا بايد بگوييم که ادعاهاي نستراداموسي رئيس مجلس موضوعي است که اصلا وجود نداشته است.
علي بهادري‌جهرمي، سخنگوي دولت در خصوص محتواي بسته پيشنهادي ارزي مجلس به دولت ادامه داد: «چنين بسته‌اي به دولت تحويل نشده است و در صورتي که مجلس طرح مشخصي براي مديريت ارز داشته باشد، در دولت بررسي خواهد شد. وي ضمن استقبال از هرگونه پيشنهاد و ارائه راهکار براي موضوعات جاري کشور از سوي مجلس شوراي اسلامي افزود: مجلس يک جايگاه قانوني دارد و مسير ارائه پيشنهاد از سوي مجلس شوراي اسلامي ارائه طرح و بررسي کارشناسي آن در کميسيون‌ها و تصويب در صحن مجلس است. پيشنهادات مختلف و متعددي از سوي بسياري کارشناسان اقتصادي يا نمايندگان محترم مجلس و فعالان اقتصادي در جلسات مختلف مطرح مي‌شود که طبيعتا در بسياري موارد متعارض يا داراي جهت‌گيري‌هاي کاملا متفاوت با هم هستند. اگر پيشنهادي از سوي رياست محترم مجلس تهيه شده مي‌تواند در قالب يک طرح و باقيد فوريت در مجلس تصويب و به تأييد شوراي نگهبان برسد. دولت نيز از جايگاه قانوني و ريل‌گذاري کارشناسي نمايندگان محترم مجلس همانند گذشته استقبال مي‌کند. همچنين ظرفيت جلسه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي نيز وجود دارد که چنانچه طرح مدوّني وجود داشته باشد، مي‌تواند در آنجا بررسي شود.»
«محمدباقر قاليباف»، در پاسخ به اخطار حجت الاسلام موسوي لارگاني در مورد نابساماني بازار ارز گفت: مگر کسي مانع نظارت مجلس بر دولت در بحث مربوط به ارز است؟ افتخار مجلس اين است که يک ماه و نيم قبل، اين شرايط را پيش‌بيني کرده بود و در نشست نظارتي مجلس، بسته پيشنهادي کميسيون اقتصادي 40 روز قبل به دولت و رئيس جمهور منتقل شد و ما کارمان را انجام داديم و الآن هم کارمان را انجام خواهيم داد. در جلسه غيرعلني اين‌گونه بحث شد که يک گروه مشترک و کميته در اين خصوص با هم همفکري کنند و من عنوان کردم که اگر دولت هر همفکري از مجلس مي‌خواهد ايرادي ندارد و ما کمک مي‌کنيم اما ما اقدامات نظارتي را از 40 روز قبل انجام داديم، اشکالات را گفتيم و مسائل را منعکس کرديم و حتماً اين موضوع را پيگيري مي‌کنيم. در جلسه روز گذشته شوراي‌عالي هماهنگي اقتصادي نيز آقاي پورابراهيمي رئيس کميسيون اقتصادي همين موضوعات را مجدداً متذکر شد و پيگير مسائل هستند.