رییس جمهور روانی!

دیروز باز هم روز ترامپ بود؛ روزی که تعداد زیادی از روانشناسان آمریکایی در نامه ای سرگشاده، خواستار آن شدند که آقای رییس‌جمهور به‌دليل مشکلات روحی و روانی ، برکنار شود. از سوی دیگر، نتایج نظرسنجی جدید مشترک «ای بی سی نیوز/واشنگتن پست» نشان می دهد که محبوبیت دونالد ترامپ در 6 ماه نخست ریاست جمهوری در پایین ترین سطح در مقایسه با روسای جمهور 70 سال گذشته آمریکا قرار دارد!
چیزی حدود 36 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده اند که از عملکرد دونالد ترامپ رضایت دارند که این 6 درصد پایین‌تر از سطح محبویت وی در 100 روز نخست ریاست‌جمهوری اش است. این درحالی است که 58 درصد شرکت‌کنندگان اعلام کردند از عملکرد دونالد ترامپ رضایت ندارند. «جرالد رادولف فورد جونیور»، سی و هشتمین ريیس‌جمهور آمریکا در فوریه 1975 (6 ماه نخست ریاست جمهوری اش) از محبوبیت 39 درصدی برخوردار بود. باراک اوباما و جورج دبلیو بوش در 6 ماه نخست ریاست جمهوری از محبوبیت 59 درصدی برخوردار بودند.
نتایج نظرسنجی جدید فاکس نیوز نشان داد ملانیا ترامپ، همسر دونالد ترامپ، ريیس جمهور آمریکا، در میان بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان آمریکایی (51 درصد) محبوبیت دارد.
نامه روانشناسان آمریکایی


پنج پروفسور سرشناس آمریکایی دست به قلم شده اند و در نامه‌اي به دستگاه قانونگذاری آمریکا، گفته اند که ترامپ باید به‌دليل «انزوای ذهنی» برکنار شود چون با این شرایط او اصلا صلاحیت حکومتداری را ندارد.این نامه جنجالی در هافینگتون پست به چاپ رسیده است.در بخشی از این نامه آمده است: «قدرت ریاست جمهوری ناکامی‌های دونالد ترامپ را باآثار مخربی آشکار کرده است. انزوای روانشناختی رییس‌جمهوری آمریکا از جمله، درک بسیار ضعیف وی از واقعیت، منجر به انزوای خطرناک ایالات متحده آمریکا در جهان شده است. قانون اساسی ما بندهایی درباره عزل هر رییس‌جمهوری که قادر نیست وظایفش را در این سمت انجام دهد،‌ دارد.این روانشناسان دست روی نکته حساسی گذاشته اند و گفته اند که به خاطر کشورمان و جهان، به نمایندگان منتخب‌مان تاکید می‌کنیم تا شجاعت به خرج دهند و گام‌های قانونی برای استیضاح یا برکناری ترامپ را بردارند.استادانی که این نامه را امضا کرده اند عبارتند از: «جودیت ل. هرمان از هاروارد، رابرت جی لیفتون از دانشگاه کلمبیا، بندی اکس. لی از دانشگاه ییل و دی ماسبچر و نانت گارتل از دانشگاه کالیفرنیا».
پرفسور آمریکایی: ترامپ به زودی استعفا می دهد
«فیلیپ بابیت» پروفسور شناخته شده‌ دانشگاه کلمبیا پیش‌بینی کرده که احتمالا ترامپ برای خنثی کردن بحرانی که پسر و دامادش ایجاد کرده‌اند، مجبور به استعفا می‌شود. بابیت می‌گوید احتمالا استعفای ترامپ پس از آنکه افراد خانواده‌اش تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند، اتفاق می‌افتد.
افشای ایمیل‌های پسر ترامپ و یک وکیل روس در کنار ایمیل‌های «جرد کوشنر» داماد ترامپ و «پال منافورت» مدیر کمپین ریاست جمهوری ترامپ در سال 2016 ،موقعیت ترامپ را به خطر انداخته‌اند. بر اساس یکی از این ایمیل‌ها، وقتی دونالد ترامپ جونیور، ایمیلی دریافت می‌کند که به او اطلاعاتی درباره‌ «هیلاری کلینتون» رقیب پدرش در انتخابات پیشنهاد می‌کند، جواب می‌دهد: «اگر این چیزی که درباره‌اش صحبت می‌کنید واقعا صحت دارد برای دیدنش مشتاقم!».
‌ بابیت، این گونه صحبت هایش را ادامه داده است: «با اینکه استعفای ترامپ دور از انتظار است اما استعفا از سمت ریاست جمهوری یک گزینه‌ خوب برای نجات دادن فرزندانش از زندان و جلوگیری از تحت تعقیب قرار گرفتن خودش در آینده است».
ترامپ و ادامه پروژه برجام هراسی
نشریه ویکلی استاندارد به نقل از یک مقام آگاه در کاخ سفید نوشت: ترامپ به دنبال پاره کردن یا اصلاح برجام نیست بلکه خواهان دايمی شدن محدودیت غنی‌سازی ایران، از طریق انعقاد یک توافقنامه ثانویه میان کشورهای امضاکننده برجام است.
به گفته این منبع، مشکل اصلی ترامپ با برجام، بند موسوم به «غروب آفتاب» است که محدودیت غنی‌سازی ایران را به یک دوره زمانی مشخص محدود می‌کند.
این نشریه همچنین به نقل از «باب کورکر»، ريیس کمیته روابط خارجی سنا، نوشت «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا، در یک گفت‌وگوی خصوصی به او گفته هدف دولت ترامپ رسیدن به یک توافق جانبی است که برای همیشه مانع از غنی‌سازی ایران شود.کورکر در ادامه افزود: می‌دانم هدف دولت، رسیدن به یک توافق جدید است تا ایران را برای همیشه از غنی‌سازی اورانیوم منع کند.
ویکلی استاندارد در ادامه نوشت: ترامپ توافق هسته‌ای امضاشده در زمان ریاست جمهوری «باراک اوباما» را ناقص و مخرب می‌داند. با این حال، تلاش برای فسخ قرارداد پیشین و رسیدن به یک توافق جدید، می‌تواند متحدان اروپایی را خشمگین کند.