چرا افشاگری علیه فتح‌الله‌زاده به عده‌ای برخورد؟

حیف که هر راست نشاید گفت و ادب گاه دست و پای آدمی را چنان می‌بندد که نمی‌تواند با استفاده از ضرب‌المثل‌های پرمعنای ایرانی، شرایط این روز‌های فوتبال ایران را تنها با یک جمله بیان کرد، وگرنه قدیمی‌هایمان خوب گفته‌اند اندر احوالات این روز‌ها که، چون چوب را برداری.
افشاگری رئیس سازمان خصوصی‌سازی در رسانه ملی علیه مدیرعامل استقلال بیش از خود فتح‌الله‌زاده باعث دلخوری مدیران قبلی و سایر پیشکسوتان این باشگاه شده است، به‌طوری‌که هر روز طیف زیادی با دلخوری از مطرح شدن واقعیت مدعی هستند قربانزاده با آبروی استقلال بازی کرده است. حال آنکه فتح‌الله‌زاده، استقلال نیست و تنها یکی از مدیران این باشگاه است که اتفاقاً پرونده پرتخلفی هم دارد که برملا شدن یکی از آن‌ها (پاس کردن دوباره چک ۵ میلیاردی) اینگونه داستان‌ساز شده است. ضمن اینکه اینگونه شفاف‌سازی‌ها می‌تواند دست مدیران فریبکار فوتبال را رو و شاید هم شر آن‌ها را از سر این رشته کم کند. اما چه می‌شود که رو شدن دست این افراد تا این اندازه برخی را ناراحت یا شاید هم نگران می‌کند؟
روی کار آمدن هر مدیری در فوتبال ایران به‌خصوص فوتبال باشگاهی مساوی است با گله کردن از بدهی‌های هنگفت بجا مانده از مدیریت قبلی و تصمیمات پراشتباهی که باعث بیخ پیدا کردن کار شده است. اما امروز که همان گذشته قرار است روی دایره ریخته شود و گوشه‌ای از آن در صداوسیما نیز به تصویر کشیده می‌شود، آقایان با دلخوری از رو شدن تخلفات مدعی هستند گذشته استقلال را شخم می‌زنیم، اما توجهی به آینده نداریم! حال آنکه آینده تیم‌ها (نه فقط باشگاه استقلال) سال‌هاست که درگیر تخلفات مدیران ناکارآمدی است که به جای آبادانی، ویرانی بجا گذاشته‌اند، اما چرا امروز که قرار است دست این افراد رو شود به عده‌ای تا این اندازه برمی‌خورد؟!
این حجم از دلخوری بابت افشاگری در خصوص مدیران متخلف هیچ توجیهی ندارد، مگر اینکه دلخوری‌ها از این باب باشد که با پیگیری این روند پای مدیران متخلف قبلی هم به میان می‌آید و به همین دلیل برخی را بر آن داشته تا واکنش منفی به این مقوله داشته باشند. در غیر این صورت هیچ دلیلی ندارد کسی از بابت رو شدن دست مدیران متخلف ناراحت شود و آن را به ریخته شدن آبروی یک باشگاه معنا کند.


کمتر کسی است که نداند مدیران ناکارآمد نه فقط ضربه‌های هنگفت به فوتبال باشگاهی ایران زده‌اند که آبروی فوتبال کشور را نیز بار‌ها و بار‌ها خدشه‌دار کرده‌اند، به همین خاطر هم انتظار می‌رود از هرگونه افشاگری یا حتی برخورد با اینگونه مدیران استقبال شود. در واقع کسی که از محاسبه باکی ندارد، قاعدتاً باید از شفاف‌سازی و رو شدن دست متخلفان که می‌تواند به برچیده شدن بساط آن‌ها از فوتبال بینجامد، خوشحال و خرسند باشند، نه دلخور و شاکی!
واکنش منفی فتح‌الله‌زاده اتفاقی طبیعی است. بی‌شک هر مدیری در هر باشگاه دیگری هم که دستش رو شود، موضع‌گیری خواهد کرد تا خود را مبرا کند، اما واکنش دیگران است که باعث تعجب می‌شود و سؤال‌های زیادی را در ذهن هر کسی ایجاد می‌کند که چرا اتفاقی که به سود استقلال است باید تا این اندازه با واکنش منفی از سوی عده‌ای خاص مواجه شود؟!