آزادی قدس، در دسترس‌تر از هر زمان

آخرین جمعه ماه خدا، هر سال روز تجدید پیمان با آرمانی است که ۴۳ سال پیش به نقطه اتصال آزادی‌خواهان جهان تبدیل شد و حمایت از مظلوم را «با هر آنچه مقدور است»، به ارزشی انسانی تبدیل کرد. امسال نیز به سنت سال‌های گذشته مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در بیش از یک هزار شهر و روستا در سراسر کشور برگزار شد و «فلسطین محور وحدت جهان اسلام؛ قدس در آستانه آزادی» شعار محوری آن بود. در تهران نیز مردم روزه‌دار با حضور پرشور در این راهپیمایی عظیم بار دیگر خشم و انزجار خود را نسبت به رژیم صهیونیستی اعلام کردند.
مجاهدان فلسطینی با موشک مقابل صهیونیست‌ها
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران که به گرامیداشت روز جهانی قدس اختصاص داشت، طی سخنانی گفت: روز قدس برای کشور‌های اسلامی و برای احیای دوباره اسلام است؛ روز قدس به ما نشان داد که تنها راه موفقیت و پیشرفت ما راه مقاومت و تکیه بر سنت‌های الهی است.
رئیس قوه مقننه یادآور شد: رژیم صهیونیستی در این سال‌ها تلاش کرد فلسطین فراموش شود، ولی فلسطین همچنان زنده است و نمونه آن را در جام جهانی قطر دیدیم که نماینده کشور‌های مسلمان و حتی غیرمسلمان پرچم و نام فلسطین را در مراحل مختلف گرامی داشتند و این موفقیت به دلیل فرهنگ مقاومت و خون شهداست. قالیباف با بیان اینکه امروز قدس کانون انتفاضه است، یادآور شد: امروز از غزه تا کرانه باختری حتی تا در قلب تل آویو، مجاهدان فلسطینی مجاهدانه ایستاده‌اند و اگر روزی با سنگ مبارزه می‌کردند امروز با موشک برابر دشمن صهیونیستی ایستادند و امروز گروه‌های فلسطینی از هر زمان دیگری قوی‌تر و دشمن از هر زمانی ضعیف‌تر است. وی با تأکید بر اینکه امروز فلسطین به کانون ارزش‌های انسانی تبدیل شده است، تصریح کرد: اگر سیاست راهبردی حمایت از فلسطین را ادامه دهیم، می‌توانیم شاهد رشد آن در کشور‌های منطقه باشیم و شرایط صهیونیستی امروز به نحوی است که در یک سال چهار بار انتخابات برگزار می‌کند که تمام این‌ها نشانه فروپاشی این رژیم و قدرت جبهه مقاومت است.


مردم ایران رؤیا‌های دشمنان را ابطال کردند
سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در مراسم روز جهانی قدس در میدان نقش جهان اصفهان گفت: طی چند ماه قبل دشمنان ایران رؤیای فروپاشی نظام مقدس اسلامی را در سر می‌پروراندند و خواب‌های آشفته برای در هم شکستن اراده و امید می‌دیدند و تلاش کردند جوانان ما را به خیابان‌ها بکشانند و آن‌ها را در مقابل نظام قرار دهند، اما امروز که ضعف و از هم گسیختگی و افسردگی و پوسیدگی و شکست‌های آشکار زمان عمر آن‌ها به وضوح دیده می‌شود، فاصله زمانی اندکی گذشته است. به شکل معجزه آسایی ملت ایران با حمایت از رهبر معظم انقلاب به میدان آمدند و رؤیا‌های باطل دشمن را ابطال کردند و با خیزش‌های انقلابی نشان دادند که سرزمین ایران و دل‌های ایران تسخیر نفوذ اندیشه‌های فاسد غرب نیست، اقتدار ایران بزرگ دوباره شکوفا شد و شخصیت عظیم ایران ارتفاعی متفاوت از گذشته به خود گرفت؛ نه تحریم دشمن توانست این ملت را به کرنش وادار کند و نه فشار‌های سیاسی دشمنان توانست این ملت را در انزوای سیاسی قرار دهد، نه عملیات سنگین روانی دشمن در فضای مجازی و حقیقی، هیچ کدام نتوانست اراده، ایمان، شکوه مقاومت، روح فداکاری و احساس زیبای وفاداری را از این ملت بزرگ بگیرند.
همه شیاطین به میدان آمده بودند و شکست خوردند
سردار سلامی گفت: توطئه اخیر دشمن بسیار جدی بود، ما با آرایش جهانی دشمن رو به رو بودیم و همه شیاطین با همه توان خود به میدان آمده بودند، امریکا، اروپا، مرتجعان عرب و مزدوران و فریب خوردگان داخلی و جریانان مرموز سیاسی، ورشکستگان سیاسی همه به میدان آمده بودند تا شکوه این جمعیت بی انتها را که امروز نشان جدیدی از ابراز علاقه خالصانه است بشکنند، اما با هدایت‌های، ولی امر و حمایت‌ها و وفاداری‌های مردم ایران همه این نقشه‌ها و توطئه‌ها نقش بر آب شد و دشمن دوباره دچار یأس و سرخوردگی شد. اکنون سیمای پریشان و آشفته همه دشمنانمان را می‌بینیم و در مقابل آن ایران سرافراز را که همچون خورشیدی در سپهر سیاست عالم می‌درخشد و مردم پرچم به دست را می‌بینیم که آماده جهاد برای در هم شکستن دشمن است.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امریکا از سیاست‌های منطقه اخراج شده و جایی برای قدرت نمایی و عرض اندام و سیطره سیاسی ندارد، تصریح کرد: حتی متحدان دیروز امریکا که دنباله رو‌های سیاسی‌اش بودند امروز از او فاصله گرفته‌اند. مکرون این روز‌ها برای جمع آوری زباله‌های پایتخت کشورش دچار بحران است و دریافته که باید از امریکا فاصله بگیرد و اروپا نیز دریافته که تابعیت سیاسی امریکا جز پشیمانی و محروم ماندن از حیات درست چیزی برایش ندارد. وی ادامه داد: رژیم‌های عربی نیز به امریکا پشت و به سمت قدرت‌های دیگر حرکت کرده و از او فاصله گرفته‌اند و تصاویری تحقیرآمیز از بزرگ‌ترین امپراتوری تاریخ یعنی امریکا منتشر می‌کنند. سردار سلامی با بیان اینکه امریکا در سوریه و یمن نتوانست پیروز شود، افزود: امروز امریکا نه اینکه نخواهد بلکه نمی‌تواند از رژیم صهیونیستی حمایت کند؛ مقامات رژیم صهیونیستی اذن ملاقات با امریکا را ندارند و شکست‌ها آن‌قدر آشکار است که انسجامشان از هم گسیخته است.
رژیم صهیونیستی به سقوط بسیار نزدیک شده
وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی پوسیده و در حال زوال است، به سقوط بسیار نزدیک شده و اولین نشانه زوال آن عدم وجود نظام سیاسی مستقر است، نظام سیاسی این رژیم گسیخته شده و از کارایی افتاده است، نخست‌وزیر وزیر جنگ را به دلیل مخالفت تغییر می‌دهد و باز دوباره آن را به عنوان وزیر انتخاب می‌کند و این نشان می‌دهد که کفگیر سیاسی رژیم صهیونیست به ته دیگ خورده و شکست خورده است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه انزوای رژیم صهیونیستی بسیار مشهود است و هیچ مقام سیاسی به این کشور سفر نمی‌کند، گفت: این همان ترفندی است که برای ایران در نظر داشتند و بر سر خودشان آمد. وی افزود: رژیم صهیونیستی بحران در سیاست خارجی دارد، آشفتگی داخلی و اعتراضات اجتماعی را نیز شاهد است و توان پاسخ به اعتراضات مهار نشدنی مردم را دارد و این سیر زوال برگشت‌ناپذیر است و همه قوایی که طی ۷۰ سال این رژیم را نگه داشته‌اند رو به زوال و نابودی است. سردار سلامی گفت: ملت فلسطین جان تازه‌ای گرفته و کرانه باختری مسلح شده و دستانی از غیب کرانه را مسلح کرده است و معمای امنیت برای این رژیم هر روز پیچیده‌تر می‌شود. نمای نزدیک
عادی‌سازی روابط برای رژیم صهیونیستی امنیت نمی‌آورد
رئیس‌جمهور با بیان اینکه اضمحلال رژیم صهیونیستی بسیار نزدیک است، افزود: عادی‌سازی روابط با دولت‌های منطقه به هیچ عنوان برای رژیم صهیونیستی امنیت ساز نبوده و نخواهد بود.
سیدابراهیم رئیسی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در تهران، این راهپیمایی را نماد همبستگی و انسجام امت اسلامی دانست و گفت: آزادی قدس شریف بسیار نزدیک است. رئیس‌جمهور با بیان اینکه نشانه‌های فروپاشی رژیم صهیونیستی آشکار شده است، تأکید کرد: این جمعیت در سراسر جهان اسلام نشان می‌دهد آزادی قدس بسیار نزدیک است؛ نزدیک‌تر از آنچه می‌شود تصور کرد. وی با اشاره به حضور پرشور مردم تهران در راهپیمایی روز قدس گفت: این اجتماع و اجتماعاتی که در سراسر عالم اسلام برگزار می‌شود، پشتوانه‌ای برای مردم فلسطین، لبنان و مبازران و مجاهدان مقاومت است که بدانند تنها نیستند و در این میدان همه از آن‌ها حمایت می‌کنند. رئیس‌جمهور همچنین گفت: عادی‌سازی روابط با دولت‌های منطقه به هیچ عنوان برای رژیم صهیونیستی امنیت ساز نبوده و نخواهد بود. رئیسی روز جمعه و مصادف با ۲۳ ماه رمضان از حوالی خیابان کارگر به جمع شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز قدس در پایتخت پیوست. حضور رئیس‌جمهور در جمع راهپیمایان با استقبال پر شور مردم همراه بود و آنان با سر دادن شعار «مرگ بر امریکا» و «مرگ بر اسرائیل» با رئیس‌جمهور همراهی کردند.