فتح دربی قهرمانی با معجزه بازیکن مازاد!

گروه ورزش/ چه کسی فکرش را می کرد حساس‌ترین دربی چند سال اخیر را پرسپولیس با گل عیسی آل کثیر به سود خود پایان دهد و شانس خود را برای قهرمانی بالا ببرد.
شاید خوش بین‌ترین هوادار پرسپولیس هم پیش بینی نکرده بود که دربی صدم سرخابی ها را با تک گل عیسی آل کثیر ببرند و دوباره صدرنشین شوند؛ مهاجمی که رباط پاره کرد و چند ماه از فوتبال دور بود و حتی در فهرست مازاد یحیی گل محمدی قرار گرفت و مدتی هم به دلیل مسائل حاشیه ای مغضوب سرمربی اش بود! اما خب فوتبال است و فوتبال هم با همین مسائل غیرقابل پیش بینی و معجزات درون زمینش زیبا و جذاب است و مشتاقان میلیاردی دارد. ساعت 16 دیروز ورزشگاه آزادی که حالا شرایطش نگران کننده شده با حضور حدود 50 هزار تماشاگر میزبان صدمین دربی سرخابی ها بود تا این بازی بزرگ ایران و آسیا به طور رسمی وارد باشگاه صدتایی ها شود. با توجه به نتایج دو تیم پرسپولیس و استقلال پیش از این بازی و رقابت تنگاتنگ آن ها با هم و با سپاهان مدعی، هواداران دو تیم فقط برد می خواستند؛ چرا که باخت از قهرمانی دورشان می کرد و مساوی هم فقط به نفع رقیب اصفهانی بود. تا پیش از دربی، استقلال با 55 امتیاز صدرنشین بود و اگر می برد با پشت سر گذاشتن رقیب سنتی فقط باید منتظر نتایج سپاهان می ماند، اما اگر می باخت با توجه به تعیین قهرمان با نتایج بازی های مستقیم رقیبان، کارش تقریبا تمام بود. درباره پرسپولیس قضیه کمی فرق می کرد؛ چرا که اگر دربی را می بردند به صدر می رسیدند، اما پیروزی احتمالی سپاهان دوباره صدر را از آن ها می گرفت. با این حال پرسپولیس زیرک تر و فرصت طلب تر از استقلال نشان داد و مزد همین دو ویژگی اش را با تک گل دقیقه 50 عیسی آل کثیر گرفت تا معجزه بازیکن مازاد و ذخیره طلایی را همه ببینند و حالا پرسپولیس حتی اگر قهرمان لیگ نشود مزه شیرین بردن دربی صدم را تا مدت ها زیر زبانش می چشد و لذت می برد!
دومین برد یحیی در دربی با سنت شکنی
این دومین برد پرسپولیس مقابل استقلال در دوران سرمربیگری یحیی گل محمدی است. سرمربی سرخ‌پوشان در 9 دیدار قبلی خود، فقط یک بار، آن هم در دربی 95 باز هم، با تک‌گل آل کثیر موفق به کسب برتری مقابل رقیب دیرینه خود شده بود و در دیگر تقابل‌هایش با استقلال نیز 8 تساوی ثبت کرده است.گل‌محمدی که در دربی‌های گذشته و به خصوص شهرآورد برگشت فصل پیش نتوانسته بود از جلو افتادن و گل برتری تیمش محافظت کند این بار در یکی از مهم ترین دربی‌های تاریخ اجازه نداد استقلال بازی را به تساوی بکشاند.


ساپینتو  طلسم شکن نبود!
استقلال برای سیزدهمین دربی متوالی لیگ برتر موفق به کسب پیروزی مقابل پرسپولیس نشد. آخرین برد آبی‌پوشان در این رقابت‌ها مربوط به 10 اسفند 96 است که با تک گل وریا غفوری و در دوران سرمربیگری وینفرد شفر توانستند پرسپولیس تحت هدایت برانکو را یک بر صفر شکست دهند.ریکاردو ساپینتو که تا قبل از دربی همراه با استقلال موفق به کسب ۹ برد و یک تساوی از ۱۰ بازی شده بود، بار دیگر مقابل یکی از مدعیان بالای جدولی ناکام ماند و نتوانست طلسم برنده نشدن دربی توسط آبی ها طی 5 سال اخیر را بشکند.
تساوی 26-26 سرخابی ها در برد
پرسپولیس با این برد، برای بیست و ششمین بار در شهرآورد پایتخت به پیروزی رسید تا تعداد بردهایش با رقیب دیرینه برابر شود. البته استقلالی ها هنوز بر سر نتیجه سوپرجام برگزار نشده که 3 بر صفر بازنده اعلام شدند، معترض هستند و آن را نه به حساب برد پرسپولیسی ها و نه به حساب تعداد دربی های برگزار شده می گذارند.
اردیبهشت ماه محبوب عیسی و سرخ ها
عیسی آل کثیر مهاجم خوزستانی پرسپولیس که در نیمه دوم به عنوان تعویضی جانشین مهدی عبدی شده بود، اردیبهشت سال ۱۴۰۰  و در دربی 95 دروازه استقلال را باز کرد تا اولین گل خودش در دربی را به ثمر برساند.حالا عیسی بار دیگر در ماه اردیبهشت دروازه آبی ها را با پیراهن پرسپولیس باز کرد تا تعویض طلایی لقب بگیرد، بازیکنی که ابتدای فصل سر نخواستنش دعوا بود!
چشم پرسپولیس و نیم نگاه استقلال به نتایج سپاهان
اگر امتیاز سپاهان با پرسپولیس یا استقلال در پایان فصل برابر شود اصفهانی ها به دلیل گرفتن 10 امتیاز در مجموع 4 دیدار رفت و برگشت از سرخابی ها، قهرمان لیگ خواهند شد. پس حتی با مشخص شدن نتیجه دربی، سرنوشت قهرمانی را تیم اصفهانی رقم خواهد زد. سپاهان که حالا نتیجه دربی را می داند امشب با خیال راحت به مصاف ملوان انزلی می رود و در نقش جهان میزبان این تیم شمالی است. در صورت پیروزی سپاهان در این بازی، زردپوشان 58 امتیازی خواهند شد و دوباره صدر جدول را از پرسپولیس پس می گیرند، صدری که پرسپولیس به تازگی از استقلال گرفته است،اما اگر سپاهان در این بازی امتیاز از دست دهد در همان رده دوم خواهد ماند و در صورت شکست به رده سوم جدول سقوط می کند.
برنامه بازی های امروز
آلومینیوم اراک-ذوب آهن -ساعت 16
مس رفسنجان-مس کرمان -ساعت 16:30
سپاهان-ملوان -ساعت 18:30
فولاد-نفت مسجدسلیمان-ساعت 19:30