پیکر شهید آشوری وطن به پرچم حضرت معصومه (س) مزین شد

اینجا معراج شهدای تهران است. آدرسش خیابان بهشت را نشان می‌دهد. این بهشت زمینی سال‌هاست از پیکر شهدایی میزبانی می‌کند که برای وداع با خانواده یا دوستداران‌شان به معراج شهدا آورده می‌شوند. این بار خیابان بهشت و معراج شهدا میزبان پیکر شهید آشوری دفاع مقدس «جانی بت اوشانا» است؛ این شهید زمانی از راه رسید که همه اعضای خانواده شش نفری اش از دنیا رفته‌اند.
عصر دیروز مراسم وداع با پیکر شهید آشوری دفاع مقدس جانی بت اوشانا در معراج شهدای تهران برگزار شد. هرچند خبر تفحص و شناسایی پیکر شهید چند روز پیش رسانه‌ای شد،، اما آن طور که مسئولان امر می‌گویند، پیکر او اسفندماه سال گذشته شناسایی شده بود. ولی چون از خانواده شهید کسی در قید حیات نبود، پیدا کردن اقوامش مدتی طول کشید تا در نهایت پس از یافتن برادرزاده و دختر عموی شهید، آن‌ها اعلام کردند: «جانی، عزیز مادری بود که سال‌ها در انتظار آمدنش لحظه شماری کرد و هر روز با بوسیدن تصاویر فرزندش می‌گفت حتم دارم که یک روز پسرم باز می‌گردد».
عصر دیروز مراسم وداع با پیکر شهید آشوری دفاع مقدس جانی بت اوشانا در معراج شهدای تهران برگزار شد. جانی ۳۸ سال پس از شهادت در عملیات بدر بازگشت و هرچند پدر، مادر و برادرانش از دنیا رفته‌اند، ولی جمعیت پرتعدادی که روز گذشته در معراج شهدا جمع شده بودند تا با پیکر او وداع کنند، خود را خانواده جانی معرفی می‌کردند و می‌گفتند چه مسلمان، چه مسیحی یا هر دین دیگری داشته باشیم، همگی ایرانی هستیم و با شعار «خوش آمدی با غیرت» از پیکر هموطن باعزت و با غیرت مان شهید جانی بت اوشانا با دل و جان استقبال می‌کنیم.
جمعیت حاضر در مراسم وداع با پیکر شهید جانی بت اوشانا به حدی بود که بخشی از مردم در محوطه بیرونی معراج اجتماع کرده بودند. در حالی که اقوام و نزدیکان شهید و تعدادی از روحانیون آشوری و مسئولان کمیته جست‌وجوی مفقودین، در محوطه داخلی با پیکر شهید وداع می‌کردند. نکته جالب توجه برگزاری مراسم دینی کشیش‌های آشوری بر پیکر شهید جانی بت اوشانا بود و اقوام شهید و آشوری‌های حاضر در مراسم با ادعیه خوانده شده همراهی می‌کردند. همچنین با توجه به تفحص پیکر پاک شهید اوشانا در روز وفات حضرت معصومه (س)، جمعی از خادمان آستان متبرک حرم مطهر حضرت معصومه (س) به همراه پرچم متبرک این حرم در این مراسم حاضر بودند.
آن‌طور که کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح اعلام کرده است، تشییع پیکر شهید جانی بت اوشانا فردا (جمعه) پس از برگزاری نماز جمعه بر دوش مردم شهیدپرور تهران برگزار خواهد شد تا پس از حضور پیکر در کلیسای حضرت یوسف (ع) برای تدفین در آرامستان آشوریان رهسپار اسلامشهر شود.