دونده‌های بی‌حجاب‌، قربانی گرفتند

 
آرمان امروز: بعد از حضور تعدادي از زنان بدون حجاب در مسابقات دو مارتن روز جمعه شيراز که به مناسب بزرگداشت «روز شيراز» برگزار شد، منجر به استعفاي چند نفر از مديران و دست اندرکاران برگزاري اين مسابقات شد.  در تصاوير منتشر شده در شبکه‌هاي اجتماعي از اين مسابقات که جمعه 15 ارديبهشت ماه در خيابان‌هاي مرکزي شيراز و به مسافت 10 کيلومتر برگزار شد، زناني با لباس ورزشي و بدون حجاب در حال دويدن در کنار مردان بوده، برخي زنان نيز بدون حجاب در حال تماشاي اين مسابقه در خيابان بودند. جنجال هاي ايجاد شده در فضاي مجازي به حدي گسترده بود که تنها در عرض چند ساعت، مصطفي بحريني، دادستان استان فارس، از تشکيل پرونده و احضار مسئولان ورزشي خبر داده بود.
در ادامه اين واکنش‌ها، رسانه‌ها در ايران از استعفاي هاشم صيامي، رئيس فدراسيون دو و ميداني، در اين رابطه گزارش داده‌اند. بعد از اين استعفا حميد سجادي، وزير ورزش «با ارسال استعفاي صيامي به معاون ورزش قهرماني و حرفه‌اي و رئيس مرکز حراست وزارت ورزش و جوانان دستور داد به جزئيات و عوامل دخيل اتفاق رخ داده در مسابقات استقامت فارس به سرعت رسيدگي شود.»
ورزش بدحجابان، هرگز!


اما اينها تنها واکنش‌ها به مسابقه جنجالي دو شيراز نبود. مريم کاظمي‌پور، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان نيز درباره حاشيه سازي رخ داده از سوي عده‌اي در خلال برگزاري مسابقات دوي استقامت فارس اظهار کرد: «بر‌اساس گزارش‌هاي دريافتي از برگزارکنندگان اين رويداد، تمهيدات لازم براي برگزاري اين مسابقات از جمله ساعت مجزاي برگزاري رقابتهاي آقايان و بانوان و همچنين مسيرهاي جداگانه انديشيده شده بود اما در پايان اين مسابقه، رفتار هنجارشکنانه برخي افراد که بدون ثبت نام و بدون داشتن شماره خودشان را به مسير برگزاري مسابقه رسانده بودند، تصاوير ناهنجاري را ايجاد کرد.» در همين زمينه فرماندار شيراز گفت: مسابقه ماراتن زنان و مردان به‌صورت جداگانه و در مناطق مختلف شيراز برگزار شد و تصاويري که در فضاي مجازي منتشر شده ناشي از حضور «اندک و خودسرانه» زنان بدون حجاب اجباري در مسابقه بوده که فوراً با ممانعت پليس مواجه شد. ظاهرا همه چيز از شيراز آغاز مي‌شود، چهارم تيرماه پارسال نيز، انتشار ويديويي از تجمع نوجوانان دهه نودي در شيراز و دست به دست شدن آن در فضاي مجازي، مسئولان اين شهر را به واکنش واداشت. در آن روز  تعداد قابل توجهي از نوجوانان پسر و دختر بدون حجاب و عمدتا با ظاهر و پوشش عجيب حضور داشتند، موضوعي که راهپيمايي مردم پس از اقامه نماز جمعه در تاريخ 3 تيرماه را در پي داشت و خبر از روزهاي تلخي براي ايران مي‌داد. حالا نيز برخوردهاي امر به معروف و نهي از منکر‌، پلمب واحدهاي صنفي و تجاري و گردشگري تا ارسال پيامک براي رانندگان، توقيف خودروها، منع ورود به مترو از اقدامات مبارزه با بدحجابان هستند.  در همين زمينه، پايگاه خبري پليس روز شنبه اعلام کرد پارک جنگلي درياچه شورمست سوادکوه در استان مازندران به علت هنجارشکني در حوزه حجاب و عفاف پلمب شد.