دعوای اصولگرایان بر سر تتلو!

آفتاب یزد- گروه شبکه: روز یکشنبه جشن یک‌سالگی کانال منتسب به خبرگزاری فارس بود، اما این مراسم با حاشیه‌ها و انتقادهایی نیز همراه بوده است. حضور تتلو و آشتی‌اش با بهنوش بختیاری تا رفتار دور از ادب مجری آن از جمله حاشیه‌های جشن یک سالگی فارس پلاس بود که باعث شد که صدای اصولگرایان هم در بیاید و هر کدام به نحوی از این مراسم انتقاد کنند. آنها از حضور شخصی چون تتلو که حاشیه جزء جدانشدنی آن است در این مراسم بسیار ناراحت هستند. از همین رو معتقدند که با حضورش چیزی جز خجالت برای اصولگرایان به همراه نداشته است. اما جالب اینجاست که وجود انتقادهای بسیار یک رسانه اصولگرا این منتقدان را سکولار می‌خواند.
**خجالت کشیدم
یکی از منتقدان این جشن حمید داودآبادی، نویسنده اصولگرا بود که در صفحه اینستاگرامش نوشته است: «امروز عصر رفتم جشن یکسالگی فارس پلاس. تتلو بود و رسایی. ضرغامی بود و... . همه اهالی فرهنگ این وری بودند! همون اول مجری برنامه آقای ذکریایی در جواب صلوات مردم که به گوش ایشان رسا نیامد، گفت: «این صلوات به درد عمتون میخوره!» به‌عنوان یک بچه شیعه از خودم خجالت کشیدم و بلند شدم رفتم خونه. تو راه با خودم کلنجار رفتم که اگر چنین چیزی در مراسم اون وری‌ها اتفاق می‌افتاد چه‌ها می‌شد؟! عزیزان! یادمان نرود هدف وسیله را توجیه نمی‌کند!»
**


عرق شرم می‌ریزم
از دیگر منتقدان این مراسم محمود گبرلو، دبیر سابق فرهنگی خبرگزاری فارس و مجری سابق برنامه هفت بود که در واکنشی تند به تجلیل از تتلو در جشن خبرگزاری فارس در اینستاگرامش نوشت: «وقتی عکس را می‌بینم عرق شرم می‌ریزم، نمی‌توانم باور کنم جریان اصولگرایی که مدافع ارزش‌های انقلاب بود برای رسیدن به هدفش از افرادی استفاده کنند که درکنارشان قرار گرفتند ... است این دوستان چه پاسخی به ده‌ها خواننده نجیب و دلسوز و انقلابی این کشور و حتی خانواده‌های متدین دارند که بنا بر نظر آنان این گونه افراد ... محسوب میشدن. این افراد حتی اگر رای و نظرشان تغییر کرده باشد نباید در مجامع انقلابی الگو باشد. خود خبرگزاری فارس می‌پذیرد تیپ و قیافه کارکنانش اینگونه باشد. این حرکت‌ها که قبلا هم تکرار شده حرکت به سوی قهقرایی است نه پیروزی و سربلندی.»
**منتقدان سکولار هستند
با این وجود خبرگزاری فارس از قول فردی به نام خسروپناه نوشت:« انسان گنهکار چند بار باید بگوید توبه کرده و از گذشته خود پشیمان شده است تا سکولارها توبه او را بپذیرند؟ خدا رحم کرد که این افراد قسیم الجنه و النار نیستند. اشکالی دارد یک عالم دینی و سیاسی با یک خواننده زیرزمینی توبه کار جلسه‌ای داشته باشد و از ترانه امام رضای او به نیکی یاد کند؟!»
**اصولگرایان را باید به قبل و بعد حضور تتلو طبقه بندی کرد
اما این موضوع میان اصلاح‌طلبان نیز با واکنش‌هایی همراه بود. عباس عبدی تئوریسین اصلاحات در واکنشی به حضور تتلو در مراسم جشن فارس پلاس با انتشار تصویری از تقدیر تتلو توسط رسایی گفته است:« اصولگرایی را می‌توان به پیش و پس از این ماجرا طبقه بندی کرد. آنهایی که هنوز به اهمیت انتخابات به عنوان یک عامل مهم تغییر در باورها و ارزش‌ها ایمان نیاورده‌اند این عکس را هر روز چند بار ببینند. اصولگرایی را می‌توان به پیش و پس از این عکس طبقه بندی کرد. احتمالا این عکس را بدهم در قطع مناسب چاپ کنند و در دفترم بزنم با این تیتر که اگر عوامل دیگر نتوانست این جماعت را ذوب کند انتخابات به خوبی توانست.»
**واکنش علیرضا رحیمی
از سوی دیگر علیرضا رحیمی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس نیزدر کانال شخصی خود به تحلیل ماجرای تتلو پرداخت. رحیمی نوشت: «پس از دیدار آقای رئیسی با تتلو در جریان رقابت‌های انتخاباتی تتلیتی‌ها گنجی را در پهنه اصولگرایی یافتند تا در پی آن به مدد رسانه‌های رسای آن جریان، بازنمایی یا دیده شوند. اگر چه برخی تحلیلگران اصولگرا نیز بارها و ازجمله اخیرا اذعان کردند که آن دیدار ریزش قابل توجهی از آراء آقای رئیسی را در پی داشت اما گویا درس آموزی لازم برای حلقه‌ای از حلقات حامیان رئیسی نداشته و بالعکس جماعتی برانند تا همچنان تتلو را با نمادهای اصولگرایان پیوند زنند. در اینکه تتلیتی‌ها برنده اصلی این پیوند بی پایه هستند تردیدی نیست اما در اهداف منتسبین به جریان اصولگرایی در اصرار به کانونی کردن تتلو و حاشیه پردازی از وی ابهامات زیادی وجود دارد.تجلیل از تتلو در مراسم رسمی خبرگزاری فارس بی‌شک به مذاق اصولگرایان ریشه دار و ارزشمدار خوش نیامده و ارزش افزوده‌ای هم در پایگاه ارزشی انقلاب ایجاد نمی‌کند. حال سوال اساسی اینست که آیا نسبتی بین این جماعت از اصولگرایان و تتلیتی‌ها کشف شده که اصرار به یک حرکت اشتباه دارند؟ اگر قرار است جلو انحراف از آرمان‌های انقلاب و بدعت‌گذاری در حوزه فرهنگی گرفته شود چه کسانی باید دراین میدان مطالبه‌گر باشند؟ منکر حقوق شهروندی امیرحسین مقصودلو (تتلو) نیستیم اما زمانیکه از وی در فضای سیاسی و فرهنگی بهره‌گیری می‌شود بزرگان جریان باید با روشنگری لازم اصالت اصولگرایی را یادآور شوند و دست حلقه انحرافی را از دست‌اندازی به داشته‌های اصولگرایی و هزینه‌سازی برای این جریان کوتاه نمایند. تجلیل از تتلو در مراسم خبرگزاری فارس هشداری برای جریان‌های ریشه‌دار است که با نو شدن زمان ابزارهای انحراف نیز رنگ‌های نو
به‌خود می‌گیرند و مبادا زمانی بیدار شویم که فرصتی برای اصلاح نمانده باشد. فراموش نکنیم چه بسا مادران و پدران شهدایی که چند فرزندشان را تقدیم انقلاب کردند و بی‌تجلیل از میان ما رفتند. چه جانبازانی که عمرشان را با زجرها و زخم‌های بی‌امان سپری کردند و گمنامانه رخت بر بستند. چه آزادگانی که غربت و اسارت و زخم روزگار را کشیدند و مظلومانه رفتند و هرگز تجلیلی از آنان نشد. به‌هوش باشیم در امواج غفلت، نکند عبرت تاریخ شویم.»