سرخابی‌ها دولتی بوده، هستند و می‌مانند

داستان واگذاری دو تیم همیشه بدهکار و بیت‌المال‌خور پایتخت جالب است. داستانی که طی آن میلیارد‌ها تومان از پول مردم به بهانه خصوصی شدن این دو ابربدهکار داخلی و خارجی بالا کشیده می‌شود. البته هرچند وقت یک‌بار هم داغ می‌شود تا مثلاً اینگونه عنوان شود که قرار است این دو بیت‌المال‌خور دست‌شان از سفره و جیب مردم کوتاه شود، اما زهی خیال باطل، قبلاً هم گفتیم که همه سرکاریم!
حالا معاون سازمان خصوصی‌سازی بعد از مدت‌ها جاروجنجال و مخابره شدن اخباری مبنی بر اینکه استقلال را به فلان وزارتخانه دادیم و پرسپولیس را به بهمان وزارتخانه، می‌گوید ۹۰ درصد سهام این دو باشگاه همین حالا به نام وزارت ورزش است و واگذاری این دو باشگاه به وزارتخانه‌های دیگر اصلاً تصویب نشده است!
میثم پیله‌فروش می‌گوید: «اکنون ۹۰ درصد سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به نام وزارت ورزش است. دستگاهی که باید این موضوع را پیگیری کند، وزارت ورزش است و باید در هیئت وزیران از طرح خود دفاع کند تا سهام دو باشگاه جدا شود. این طرح مصوبه هیئت واگذاری و خصوصی‌سازی را لازم داشت که ما تقدیم آن‌ها کردیم. باز هم تأکید می‌کنم باشگاه استقلال و پرسپولیس، چون در لیست واگذاری قرار گرفتند اعمال حقوق مالکانه آن‌ها بر عهده وزارت اقتصاد است. درباره بحث مالکیت سهام باید خود وزارت ورزش این موضوع را در هیئت وزیران پیگیری کند.»
در تأیید حرف‌های پیله‌فروش باید اذعان کرد نه ۹۰ درصد که تمام ۱۰۰ درصد سهام این دو باشگاه به نام وزارت ورزش است و اصلاً عزمی برای واگذاری وجود ندارد. وزارت ورزش با نوع رفتار و برخورد‌های فوتبال‌زده خود بار‌ها ثابت کرده به هیچ عنوان نمی‌خواهد مالکیت این دو باشگاه را به دیگری واگذار کند و این موضوعی است که مدت‌هاست رسانه‌ها آن را فریاد می‌زنند، اما تازه امروز آقایان سازمان خصوصی‌سازی به آن پی برده‌اند، تازه آن‌هم به‌صورت ناقص!
اینکه جلسه مجمع دو باشگاه به هر بهانه‌ای برگزار نمی‌شود و حتی از سوی وزارت ورزش هم شخص خاصی در آن حضور پیدا نمی‌کند (پیش از این یا خود وزیر در مجمع دو باشگاه حاضر می‌شد یا معاون ورزش قهرمانی وزارت) یعنی اینکه کار واگذاری از پای‌بست ویران است و اصلاً قرار به واگذاری نیست. فقط هر بار که احساس خطر شود یا اینکه پای مسابقات برون‌مرزی به میان آید وزارت ورزش عنوان می‌کند که هیچ مالکیتی نسبت به این دو باشگاه ندارد تا مثلاً مشکلات حل شود که البته این حنا هم دیگر رنگی ندارد. این فصل استقلال حذف شد، فصل بعد هر دو تیم از گردونه رقابت‌ها کنار می‌روند. اصلاً هم مهم نیست، تنها نکته مهم این است که سایه وزارت ورزش روی سر این دو بدهکار بزرگ باقی بماند تا آن‌ها به بیت‌المال‌خوریشان ادامه دهند و بقیه هم از این سفره گسترده سهم خود را بردارند، حالا هر کس به میزان توانایی خود لقمه برمی‌دارد، مهم فقط این است که سرخابی‌ها همچنان برای وزارت باقی بمانند. خلاصه کلام اینکه تمام آنچه به اسم فروش سهام و واگذاری به وزارتخانه‌های گوناگون و شرکت‌های مخابراتی گفته شده و از این به بعد هم گفته می‌شود یک دروغ بزرگ است که دیگر نخ‌نما شده و پرسپولیس استقلال همچنان دولتی باقی خواهند ماند.