اخبار کوتاه


به بهانه تخریب محیط زیست، جلوی هر فعالیت اقتصادی را مسدود نکنید

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، دیروز دوشنبه (۲۲ خرداد) طی سخنانی در نشست شورای عالی قوه قضاییه، با اشاره به هفته محیط زیست، اظهار داشت: اینکه همگان باید در حفاظت از محیط زیست نهایت اهتمام را داشته باشند، امری قطعی و مسلم است، اما نباید به بهانه تخریب محیط زیست، جلوی هر فعالیت اقتصادی و تولیدی را مسدود کرد؛ بلکه باید تلاش کرد در زمان مطالعه برای عملیاتی‌سازی پروژه‌های اقتصادی و تولیدی، ترتیبات لازم برای حفاظت از محیط زیست و عدم وارد آمدن خسارت به آن، لحاظ شود.
وی افزود: باید همگان خود را ملتزم بدانند که از زمان آغاز فعالیت اقتصادی و تولیدی، مقوله حفظ محیط زیست را لحاظ کنند و دستگاه‌های متولی نیز از همان ابتدای آغاز یک پروژه، نسبت به مواردی که ناقضِ حفاظت از محیط زیست است، اهتمام و التفات داشته باشند. نباید اینگونه باشد که مرجعی مجوز شروع عملیات یک پروژه را صادر کند و در حین اجرا یا پایان عملیات، پس از صرف هزینه‌ها، فرآیند بهره‌برداری را به سبب مسائل محیط زیستی متوقف کند.

 

طرح کالابرگ الکترونیکی آماده اجراست

وزیر کشور با اشاره به طراحی سامانه ای برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی، گفت: این طرح آماده اجراست. احمد وحیدی دیروز دوشنبه در حاشیه نشست با استانداران سراسر کشور، اظهار کرد : در این جلسه با حضور وزیر کار و استانداران، موضوع کالابرگ الکترونیک بررسی شد. این طرح مهم است و دولت در راستای تأمین کالاهای اساسی برای عموم مردم، این طرح را تهیه کرده است.
وزیر کشور ادامه داد: در این زمینه سامانه خوبی طراحی شده است. در این سامانه چند ده هزار فروشگاه زنجیره‌ای و غیرزنجیره‌ای در استان‌های مختلف عملیاتی شده تا مردم بتواند نیازهای خود را در قالب ۱۱ کالای اساسی اعلام شده در قالب کالابرگ تامین کنند.
وی افزود: مسئول این طرح، وزارت تعاون است ولی در سطح استان‌ها، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها درگیر هستند. بنابراین لازم بود هماهنگی‌های بیشتر صورت بگیرد و آمادگی اجرایی فراهم شده است. همه آمادگی اجرای این طرح را دارند. وحیدی خاطرنشان کرد: کسانی که که مایلند یارانه خود را به صورت کالابرگ دریافت کنند، می‌توانند به سامانه شبکه ملی اعتبار (شما) مراجعه کنند.