بچه یوزهای ایرانی جهانی شدند

شهروند| ظهر دیروز از ساعت 13:30 مسابقه تیم‌ملی نوجوانان کشورمان در  مرحله نیمه‌ نهایی مسابقات قهرمانی آسیا برابر یمن برگزار شد و ملی‌پوشان موفق به شکست حریف در ضربات پنالتی شدند تا به این ترتیب ضمن صعود به جمع چهار تیم برتر قاره کهن، جواز حضور در جام‌جهانی را دریافت کنند.
شاگردان حسین عبدی که در مرحله گروهی این رقابت‌ها با تیم‌های افغانستان، قطر و کره‌جنوبی هم‌‌گروه بودند، در نخستین دیدار موفق به شکست 6 بر یک افغانستان شدند، اما در دیدار دوم برابر قطر با تساوی بدون گل مسابقه را به اتمام رساندند.
نوجوانان کشورمان در دیدار سوم و پایانی مرحله گروهی، در یک نبرد غیرقابل پیش‌بینی با نتیجه شگفت‌انگیز 2 بر صفر کره‌جنوبی را شکست دادند و به این ترتیب به مرحله بعدی رقابت‌ها صعود کردند.
با نتایج رقم‌خورده در سه دیدار ابتدایی این رقابت‌ها، نوجوانان کشورمان که در سال 2018، از مرحله گروهی این رقابت‌ها حذف شده بودند، بعد از یک دوره وقفه موفق شدند دوباره از این مرحله صعود کرده و حالا با برتری برابر یمن، بار دیگر به مسابقات جام‌جهانی صعود کنند. نکته قابل توجه درخصوص نبرد ایران برابر یمن، درخشش آرشا شکوری، پسر هادی شکوری، مدافع سابق استقلال، درون دروازه تیم‌ملی بود که با مهار دو ضربه پنالتی یمنی‌ها، مسیر صعود شاگردان عبدی به جمع چهار تیم برتر را هموار کرد.  بلافاصله بعد از این مسابقه نیز مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال و همچنین هدایت ممبینی به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال با انتشار یک پیام، صعود نوجوانان ایران به جمع چهار تیم برتر آسیا و همچنین صعود به جام‌جهانی را تبریک گفتند. حسین عبدی نیز بلافاصله بعد از این دیدار درباره پیروزی برابر تیم شگفتی‌ساز این رقابت‌ها در ضربات پنالتی گفت: «اینجا هستیم تا بتوانیم برنده شویم. خیلی خوشحالم که به جام‌جهانی رسیدیم. خیلی احساسی هستم و می‌دانم یمنی‌ها چقدر تلاش کردند. به هر حال، این طبیعت فوتبال است. این یک تجربه شد و ما و آنها باید ادامه دهیم تا موفق‌تر از اینها عمل کنیم.» او همچنین درباره درخشش ایران در ضربات پنالتی این دیدار بیان کرد: «هر روز و در هر تمرین، پنالتی‌ها را تمرین می‌کنیم. با توجه به تمرینات دو، سه ماه اخیر، آمادگی لازم را در این زمینه داشتیم.»



نکته قابل توجه درباره تیم‌ملی نوجوانان ایران این است که این تیم آخرین‌بار در سال 2008 قهرمان مسابقات آسیایی و در سال 2016 نیز موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی این رقابت‌ها شده است. شاگردان عبدی این فرصت را دارند که با پیروزی در دو تقابل آتی بار دیگر عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کنند و برای دومین‌بار، جام قهرمانی قاره کهن را بالای سر ببرند.
گفتنی است که نوجوانان ایران در مرحله نیمه نهایی مقابل برنده دیدار تیم‌های ژاپن و استرالیا قرار خواهد گرفت. این دیدار امروز (دوشنبه) برگزار خواهد شد.