اجتماع میلیونی عاشقان ولایت

به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر میهمانی پرشور و شوقی در اکثر شهرهای ایران و به‌ویژه تهران روز گذشته برگزار شد. در تهران حدفاصل میدان امام حسین(ع) و میدان آزادی، مسیری تدارک دیده شده بود تا مومنان علی(ع) به شوق آغاز ولایتش بر عالم هستی دورهم جمع شده و شادی کنند.
برای دومین سال است که روز عید غدیر جشن بزرگی در تهران به راه می‌افتد. مراسمی که از نیمه شب قبل‌ از آن، گروه‌های مردمی خودجوش برای مهیا کردنش در مسیر تعیین شده مشغول به آماده‌سازی‌ موکب‌ها، ایستگاه‌های صلواتی، استیج‌ها و... شدند.میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر با حضور پرشور مردم از ساعت ۱۸ تا ۲۲ روزگذشته و از حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی در شهر تهران برگزار شد.در جشن بزرگ‌ غدیر در میدان‌های امام حسین(ع)، فردوسی،  انقلاب و میدان آزادی ۴ استیج بزرگ برپا شده بود.
درحالی‌که تنها ۳۰ دقیقه از شروع رسمی جشن بزرگ غدیر گذشته بود، اما خیابان انقلاب، حدفاصل چهارراه ولیعصر تا میدان انقلاب، لبریز از جمعیت شده بود.
دستگاه‌های خدمت‌رسان شهرداری تهران از ابتدای روز در محل ستاد مدیریت بحران شهر تهران، در حال رصد و تنظیم ارائه خدمات به شرکت‌کنندگان مراسم بودند.



خیل جمعیت در نقاط مختلف میهمانی 10‌کیلومتری حاضر شدند و بزرگ‌ترین جشن ایران تا پاسی از شب عید غدیر ادامه  داشت.
در تمام طول مسیر میدان آزادی تا میدان امام حسین(ع) مواکب و شهربازی برپا بود و از هر نقطه‌ای امکان ورود به میهمانی ۱۰ کیلومتری تهران وجود داشت.تعدد موکب‌ها، سکوها و وسایل بازی کودکان نشان می‌داد که احتمالا برگزارکنندگان، اصلی‌ترین مخاطب هدف جشن میهمانی ۱۰ کیلومتری تهران را کودکان قرار داده‌ بودند.فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با به‌کارگیری تمام ظرفیت پلیس‌های تخصصی ازجمله پیشگیری ، آگاهی، یگان امداد و راهور نسبت به تأمین نظم و امنیت و آرامش شرکت‌کنندگان در مراسم میهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر در صحنه حاضر بود.
 جمع‌آوری اسباب‌بازی برای کودکان محروم
در میدان امام حسین(ع)
در استیج طراحی شده در میدان امام حسین(ع) برنامه‌ جمع‌آوری هدیه اسباب‌بازی اجرایی شد. اجرای طنز، اجرای سرود «جانم علی»، اجرای احسان یاسین و علی‌اکبر قلیچ، مداحی و سرودخوانی محمد اسدالهی، علی‌اکبر حائری و سیدمحمدرضا نوشه‌ور، سخنرانی حجت‌الاسلام مهدی حسن‌آبادی، برپایی نماز جماعت، اجرای نمایش، شعرخوانی حمیدرضا برقعی، نورافشانی و بازنمایی واقعه غدیر در قالب نمایش از دیگر برنامه‌های برنامه‌ریزی شده برای جشن در میدان امام حسین(ع) بود. در این استیج محمدحسین پویانفر و رضا هلالی نماهنگ «هدیه اسباب‌بازی» را اجرا کردند. اختتامیه پویش «عزیزم حسین ۲» آخرین برنامه پیش‌بینی شده در میدان امام حسین(ع) بود.
بازنمایی واقعه غدیر
دومین استیج بزرگ طراحی شده در میدان فردوسی بود. بازنمایی واقعه غدیر، نورافشانی و برگزاری جشن ویژه کودکان از دیگر برنامه‌های این استیج بود.
برنامه‌های ویژه کودکان در میدان انقلاب و چهارراه بهبودی
در میدان انقلاب اسلامی برنامه ویژه کودکان با حضور عروسک‌های برنامه‌های تلویزیونی تا قبل از غروب اجرا شد. بعد از ساعت ۱۹ هم  برنامه‌های مداحی و نورافشانی در این میدان برگزار شد.
رنگین کمان در میدان آزادی
چهارمین استیج بزرگ این میهمانی در میدان آزادی برپا شد. در این مکان هم با حضور عوامل برنامه رنگین‌کمان شبکه ۵ سیما و برنامه بچه مسلمون شبکه قرآن برنامه‌های شاد و ویژه‌ای برای کودکان برگزار شد. در این استیج حجت‌الاسلام علی سرلک سخنرانی و محمدحسین پویانفر، رضا هلالی، محمد فصولی، سیدمحمدرضا نوشه‌ور، علی‌اکبر حائری و امین قدیم مداحی و سرودخوانی داشتند.
همچنین در ۱۰۰ نقطه از این مسیر ۱۰ کیلومتری نیز برنامه نورافشانی اجرا شد.