پیام تسلیت رهبر انقلاب به دبیرکل حزب‌الله لبنان درپی درگذشت شیخ عفیف نابلسی

علامه عفیف النابلسی، از حامیان مقاومت علیه رژیم صهیونیستی، صبح دیروز در 82سالگی دار فانی را وداع گفت.
به گزارش الاخبار، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای درگذشت علامه النابلسی را تسلیت گفت و اعلام کرد که او دارای مواضع جسورانه و شجاعانه علیه اشغالگران بود و بر لزوم مقاومت در مقابل آنها تاکید می‌کرد. حزب‌الله لبنان اعلام کرد: «علامه عفیف النابلسی از مؤسسان فعالیت اسلامی در لبنان و از علمای نخبه‌ای بود که در راه تبلیغ و هدایت تلاش کرد.
او در فعالیت مقاومت اسلامی بعد از اشغالگری رژیم صهیونیستی مشارکت کرد و دارای مواضع جسورانه‌ای در برابر اشغالگران بود. علامه النابلسی همواره بر لزوم مقاومت در برابر اشغالگری اسرائیل تاکید می‌کرد و در این راه بار سنگینی را به دوش کشید و بقیه عمرش را در کنار مقاومت و اعضای آن گذراند. او عالمی است که حوزه علمیه‌ای را در مجتمع‌الزهرا تأسیس کرد و با توجه به جایگاه علمی ممتاز خود، بر این مجتمع نظارت داشت.»
مراسم تشییع پیکر النابلسی ساعت 6 عصر دیروز در مجتمع‌الزهرا در شهر صیدا برگزار ‌شد. هیات علمای بیروت نیز درگذشت علامه النابلسی را تسلیت گفت و اعلام کرد: «ما دانشمند بزرگی را از دست دادیم که به مواضع ملی و اسلامی جسورانه معروف بود. او مبارز، حامی مقاومت، حامی مساله فلسطین و گروه‌های مقاومت از زمان تأسیس بود. النابلسی در مواضع خود همواره محکم، دارای اراده‌ای استوار و عزمی راسخ بود.»

پیام تسلیت رهبری



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم مجاهد حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ عفیف نابلسی را به آقای سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان تسلیت گفتند.
به گزارش ایرنا، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
جناب حجةالاسلام ‌والمسلمین آقای سید حسن نصرالله برادر عزیز دام‌عزّه
سلام علیکم و رحمةالله
درگذشت عالم مجاهد، جناب حجةالاسلام ‌والمسلمین شیخ عفیف نابلسی را به خاندان گرامی‌اش و به همه‌ مجاهدان لبنان و فلسطین تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت می‌نمایم. سلامت و توفیق و عزت روز افزون شما را از خداوند خواهانم.
والسلام علیکم و رحمةالله
سیدعلی خامنه‌ای
1402/۴/۲۳
شیخ عفیف النابلسی، از علمای شناخته‌شده‌ لبنان و از حامیان برجسته‌ مقاومت اسلامی علیه رژیم صهیونیستی بود که صبح دیروز(جمعه) بعد از یک دوره بیماری طولانی درگذشت.