ممانعت از حضور رئیس غیرقانونی اتاق بازرگانی در جلسه شورای‌عالی استاندارد

ممانعت از حضور حسین سلاح‌ورزی، رئیس غیرقانونی اتاق بازرگانی، در جلسه اخیر شورای‌عالی استاندارد که با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد، حاشیه‌ساز شده است.
یکشنبه‌گذشته درحالی تازه‌ترین نشست شورای‌عالی استاندارد برگزار شد که همه اعضای قانونی شورای مذکور ازجمله رئیس‌جمهوری، رئیس سازمان ملی استاندارد، وزیر علوم، دادستان کل کشور، وزیر جهادکشاورزی، وزیر نفت، وزیر کار و علی‌آبادی، وزیر صنعت و معدن و تجارت در این نشست حاضر بوده‌اند.
به غیر از وزرا و مسئولان یادشده، رئیس سازمان بازرسی، دو نماینده مجلس در کنار رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز عضو شورای‌عالی استاندارد هستند که در این جلسه خبری از حضور حسین سلاح‌ورزی، رئیس غیرقانونی اتاق بازرگانی، نبود.
سلاح‌ورزی با وجود عدم‌احراز صلاحیت از سوی مراجع قانونی در انتخابات 28خردادماه شرکت کرده و با نظر انجمن نظارت بر انتخابات، به‌صورت غیرقانونی وارد هیأت رئیسه اتاق ایران شد.



ممانعت از حضور سلاح‌ورزی در جلسه شورای‌عالی استاندارد و احتمال حذف دائمی رئیس اتاق بازرگانی از شورای‌عالی کشور در حالی مطرح می‌شود که طبق قانون اتاق بازرگانی مصوب سال 1369، شورای‌عالی نظارت بر اتاق به ریاست وزیر صمت باید در مورد ابطال انتخاب غیرقانونی حسین سلاح‌ورزی اعلام نظر کند که تا امروز این اتقاق نیفتاده است.
لازم به ذکر است، شورای‌عالی نظارت متشکل از وزرای صمت، اقتصاد و کشاورزی است.
تا‌کنون تنها وزیر اقتصاد درخصوص انتخابات پرحاشیه اتاق بازرگانی اعلام نظر کرده و بر تأیید نظر مراجع نظارتی در این خصوص تأکید کرده است.