دستور رئیسی برای ساخت ورزشگاهی در شأن ایران

شاداب/ بعد از 2 سال و 2 ماه تعویق، مراسم تجلیل از مدال‌آوران و قهرمانان و بدرقه کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی صبح دیروز با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان و روسای فدراسیون‌ها و قهرمانان و مدال‌آوران در سالن اجلاس سران برگزار شد. این مراسم درحالی برگزار شد که برای نخستین بار قهرمانان پاداش‌های خود را به صورت نقدی و بدون کسر از مالیات به صورت کارت بانکی دریافت کردند. این درحالی است که پیشتر در مراسم تقدیر ریاست جمهوری حواله به ورزشکاران اهدا می‌شد و نقد کردن این حواله‌ها گاهی چیزی حدود 6 ماه یا یک سال به‌طول می‌انجامید، اما این بار با تلاش‌های کیومرث هاشمی، جوایز قهرمانان به صورت نقدی پرداخت شد تا در آستانه بازی‌های آسیایی، کمی از دغدغه مالی ورزشکاران کاسته شود. آیت ا... سید ابراهیم رئیسی در این مراسم ضمن تشکر از قهرمانان، بر به‌روزرسانی تجهیزات ورزشی ورزشکاران تاکید کرد و گفت: «امروز مدال‌آور ما علاوه بر جایگاهی که برای خود می‌آفریند برای کشور و جمهوری اسلامی هم موجب افتخار است. بانوان ما برای کشور در حوزه‌های علمی، پژوهشی، اجتماعی و ورزشی افتخارات زیادی آفریدند و باید ورزش بانوان بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد. امتیازاتی که برای ورزشکاران المپیکی قائل هستیم برای پارالمپیکی‌ها هم باید درنظر گرفته شود. باید در آیین‌نامه‌ها، قوانین و مقررات آسانی برای باشگاه‌داران تعیین شود، زیرا مسئله ورزش و اقتصاد ورزش، مسئله مهمی است و نباید به دست جریان سوداگری بیفتد که تحت سودجویی خود قرار دهند.» رئیس جمهور با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی ادامه داد: «نزدیک به 2 هزار پروژه نیمه‌تمام ورزشی در کشور به نتیجه رسیده. بنای ما بر این نیست که فقط کلنگ‌زنی را دنبال کنیم. برای این‌که یک ورزشگاه آبرومند در شأن و منزلت قهرمانان ملی در تهران شکل بگیرد، کاملا موافق هستم و معتقدم باید این را دنبال کرد ولو این‌که هزینه داشته باشد. این نوعی سرمایه‌گذاری است. حمایت گسترده از ورزش اقشار خاص مانند جانبازان، نابینایان و ناشنوایان موضوع مهمی است. نکته دیگر درباره ورزش قهرمانی آن است که مسئولان وزارت ورزش، فدراسیون‌ها و بخش‌های مختلفی که در این ارتباط مسئولیتی دارند، باید کاری کنند که قهرمانان ما به غیر از دغدغه قهرمانی، نگرانی دیگری نداشته باشند.»
هاشمی: ورزش از کانون‌های اصلی جنگ نرم است
کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان که در پایان این مراسم خبر معرفی‌اش به‌عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس رسانه‌ای شد، در مراسم تجلیل با اشاره به افتخارآفرینی قهرمانان با وجود کمبودها، تحریم‌ها و جنگ اقتصادی، خطاب به رئیس جمهور گفت: «آقای رئیسی بر شما پوشیده نیست که امروز با توجه به شرایط موجود در جهان، عرصه ورزش به یکی از کانون‌های اصلی جنگ نرم تبدیل شده است و قهرمانان ورزشی به‌عنوان سفیران جمهوری اسلامی ایران مسئولیت صیانت و عرضه معرفت‌های ایران اسلامی را در میادین بزرگ جهانی بر عهده گرفته‌اند. حضور دختران با حجاب اسلامی عظمت زن مسلمان ایرانی را در مقیاس جهانی بارها تکرار می کند که ورزش بدون ارزش برای جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار است. با توجه به این که در آستانه اعزام کاروان ورزشی کشور به بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هستیم سعی شده است از نظر کیفی بهترین اعزام را داشته باشیم.» نازنین ملایی ملی‌پوش قایقرانی به نمایندگی از ورزشکاران زن و روح‌ا... رستمی به نمایندگی از ورزشکاران اعزام به بازی‌های پاراآسیایی در این مراسم سخنرانی کردند. ملایی با اشاره به تاریخ‌سازی زنان ورزشکار در سال گذشته از ریاست جمهور خواست حمایت‌ها و رفع کاستی‌ها ادامه داشته باشد. رستمی هم از رئیس جمهور درخواست کرد تا با تشکیل کارگروهی تخصصی، درخصوص تامین تجهیزات و وسایل استاندارد رشته‌های مختلف بررسی‌های لازم صورت گیرد.
برش
سهم 33 میلیاردی کشتی از پاداش 141 میلیاردی رئیسی

آیین تجلیل از مدال‌آوران، قهرمانان و نیز مراسم بدرقه کاروان اعزامی ایران به نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی درحالی برگزار شد که طی این مراسم برای نخستین بار 141 میلیارد تومان پاداش نقدی به‌صورت کارت بانکی و بدون کسر از مالیات به قهرمانان اهدا شد. جالب این که کشتی با اختصاص یک چهارم از پاداش‌ 141 میلیاردی ریاست جمهوری به خود، بیشترین سهم را از جوایز دریافتی داشت. جایزه اهدایی ریاست جمهوری به کشتی، مبلغ 33 میلیارد و 600 میلیون تومان بود که به 135 نفر از قهرمانان کشتی اعم از آزاد و فرنگی در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگ سالان و نیز مربیان و کادر فنی کشتی پرداخت شد.