طلب گندمکاران تا پایان شهریور پرداخت می‌شود

وزیر جهادکشاورزی گفت: « 154.5همت مطالبات کشاورزان بود که تا امروز بیش از 110همت از مطالبات گندمکاران پرداخت شده و باقی آن با توجه به تأکیدات رئیس‌جمهوری تا پایان شهریورماه پرداخت خواهد شد.»
محمدعلی نیکبخت، وزیر جهادکشاورزی، که به‌منظور بازدید از پروژه‌های بخش و رونمایی از نقشه راه محصولات کشاورزی به شهر همدان سفر کرده است، گفت: «در سال زراعی 1401-1402تاکنون میزان خرید تضمینی گندم به 10میلیون و 305هزار تن رسیده است. با این میزان خرید گندم، نیاز صنف نان به‌صورت صددرصدی تامین شده است و نیاز به واردات گندم برای تامین گندم نان نداریم. تلاش می‌کنیم برنامه خودکفایی گندم ادامه‌دار باشد و در شرایط اقلیم نامتعادل دچار مشکل نشویم.»
وی با بیان اینکه 2میلیون هکتار سطح زیرکشت آبی گندم است، ادامه داد: «در تلاشیم با افزایش بهره‌وری و نفوذ دانش به بخش کشاورزی، عملکرد در واحد سطح را بالا ببریم تا با وقوع تنش‌های آبی با مشکل مواجه نشویم. طرح جهش تولید در دیمزارها را با حمایت مقام معظم رهبری و با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اجرا کرده‌ایم، تامین نهاده‌های مورد نیاز برای اجرای این طرح انجام شده و 2هزار نفر از فارغ‌‌التحصیلان کشاورزی به‌صورت قراردادی در دیمزارها متمرکز می‌شوند تا سطح عملکرد افزایش یافته و خودکفایی گندم در کشور تثبیت شود. 154.5همت مطالبات کشاورزان بود که تا امروز بیش از 110همت پرداخت شده و باقی آن با توجه به تأکیدات رئیس‌جمهوری تا پایان شهریورماه پرداخت خواهد شد.»