داغ نقره!

شب گذشته شب کشتی ایران نبود. روز دوم و در چهار وزن دوم رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان نتوانستیم فینالیست داشته باشیم و دیشب نیز امیر محمد یزدانی و حسن یزدانی مقابل کشتی‌گیران امریکا به نقره بسنده کردند.
در ۷۰ کیلوگرم امیر محمد یزدانی در یک کشتی نه چندان خوب مقابل رترفورد امریکایی نتیجه را با حساب ۸ بر ۵ واگذار کرد و به مدال نقره این وزن قناعت کرد.
در ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی پهلوان محبوب ایران در یک کشتی سخت و با ناداوری انجام گرفته در سه دقیقه اول کشتی را به دیوید تیلور باخت تا او هم مانند امیر محمد یزدانی به مدال نقره این مسابقات قناعت کند.
در ۱۲۵ کیلوگرم هم امیر حسین زارع آخرین فینالیست دیشب بود. اما دیروز در چهار وزن دوم امیر علی آذر پیرا و میلاد والی زاده به ترتیب در ۹۲ و ۵۷ باوجود نمایش‌های خوبی که در کشتی‌های اول خود داشتند از گردونه مسابقات حذف شدند. در ۷۴ و ۷۹ کیلوگرم یونس امامی و محمد نخودی به شانس مجدد راه پیدا کردند تا امروز برای کسب مدال برنز تلاش کنند.


***
وزنه‌برداری قهرمانی جهان – ریاض/ ایران با برنز داودی روی سکوی سوم ایستاد
تیم ملی وزنه‌برداری ایران در پایان رقابت‌های قهرمانی جهان با کسب ۲ مدال طلا و یک برنز و کسب ۴۶۸ امتیاز پس از تیم‌های ارمنستان و چین به عنوان سومی این مسابقات دست پیدا کرد. دیروز و در پایان مسابقات دسته فوق سنگین این رقابت‌ها علی داودی و آیت شریفی دو وزنه بردار کشورمان روی تخته رفتند. در یک ضرب علی داودی در پایان سه حرکت وزنه ۲۰۳ کیلوگرم را بالای سر برد و در نهایت چهارم شد. آیت شریفی هم کار خود را با رکورد ۱۹۲ کیلوگرم به پایان رساند. در حرکت دوضرب شریفی وزنه ۲۴۲ را بالای سر برد و با مجموع ۴۲۵ کیلو به کار خود پایان داد. اما داودی با مهار وزنه ۲۴۹ کیلو صاحب مدال برنز دوضرب شد و در مجموع با رکورد ۴۵۲ کیلو چهارم شد. به این ترتیب ایران با دو طلای مصطفی جوادی و یک برنز داودی درمجموع سوم جهان شد.