صدای جهانی مردم ایران

سالی که گذشت ملت ایران یکی از پیچیده‌ترین هجمه‌های دشمن طی چهار دهه گذشته را در قالب جنگ ترکیبی از سر گذراند؛ جنگی که حادثه درگذشت یک هموطن بهانه‌ای شد تا چند ماه زودتر از طراحی دشمن، به اجرا گذاشته شود. در این جنگ همه گروهک‌های تجزیه‌طلب، سلطنت‌طلب، منافق و ضد ایرانی با اشاره کارفرمای امریکایی و رژیم صهیونیستی خود، اختلافات گذشته را کنار نهادند و علیه ملت ایران، متحد شدند. به مدد فضای مجازی و رسانه‌های ضد ایرانی فارسی زبان آن سوی مرزها، شهر‌های ایران به صحنه ناآرامی‌های گسترده کسانی شد که در فضای غبار آلود آن روزها، شناخت حق و باطل برایشان دشوار شده بود. نیرو‌های امنیتی، اما صبورانه و خویشتندارانه کوشیدند با تحمل آسیب‌های فراوان مرز اغتشاشگران و اجیرشدگان بیگانه را از انبوه جوانان غفلت زده و معترضان جدا کنند. فضا به قدری سنگین شده بود که برخی دولت‌های اروپایی گویی بوی کباب به مشامشان خورده و برای فردای فروپاشی ایران اسلامی با مشتی چهره خودفروخته و اپوزیسیون خارج از کشور، نرد عشق می‌باختند و عکس یادگاری می‌گرفتند، اما بالاخره صبوری مردم و مسئولان جواب داد و پرده‌ها فرو افتاد و ماهیت ضد ایرانی و تجزیه طلبانه دشمنان این ملت، خیلی زود افشا شد. به گونه‌ای که ائتلاف‌های ساختگی و سست ضدانقلاب فروپاشیده و این روز‌ها فضای مجازی و تلویزیون‌های ضد ایرانی به عرصه افشاگری متحدان دیروز شده است. ملت ایران دیروز مظلومانه با تحمل فشار‌های گسترده جبهه استکباری، امروز پاداش صبوری خود را گرفته و در میان ملت‌های آزاده و استقلال طلب بیش از پیش عزیز شده است. در چنین شرایطی رئیس‌جمهور اسلامی ایران در سفری متفاوت از سال گذشته بار دیگر عازم نیویورک شده تا فریاد و صدای رسای این ملت نستوه و مجاهد باشد. صدایی که نفی هرگونه سلطه پذیری و سلطه‌گری است و قرار است از تریبون سازمان ملل متحد بار دیگر در جهان طنین‌انداز شود.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به امریکا سفر کرده است، روز گذشته به وقت محلی در بدو ورود به نیویورک با بیان این مطلب گفت: «از فرصت استفاده می‌کنیم که صدای ملت ایران را به گوش جهانیان برسانیم؛ این صدا امروز رساتر از همیشه است چراکه سال گذشته پیروزی بزرگی را در مقابل جنگ شناختی و ترکیبی دشمن پشت سر گذاشتیم. سازمان ملل متحد و مجمع عمومی این سازمان دارای ظرفیتی است که می‌توان سخن مردم ایران را در آن بیان کرد و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را تبیین کرد.»
رئیسی افزود: دشمن تصور می‌کرد با این تکانه‌ها درخت تنومند انقلاب اسلامی دچار مشکل می‌شود، اما دشمن دچار اشتباه محاسباتی شد. انتظار داریم سازمان ملل صدای ملت‌ها باشد نه صدای قدرت‌ها. ملت بزرگ ایران در حق‌خواهی، عدالت‌خواهی و مبارزه با تبعیض و بی‌عدالتی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. امیدوارم به عنوان نماینده ملت بزرگ ایران آنچه را که اقتضای این نمایندگی است بیان کنم.


تصمیمات سازمان ملل بدون تأثیرپذیری از قدرت‌ها باشد
رئیس‌جمهور همچنین بامداد دوشنبه پیش از عزیمت به نیویورک، به منظور شرکت در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد طی سخنانی در فرودگاه مهرآباد تهران، با بیان اینکه ایران به‌عنوان یکی از اعضای سازمان ملل، همواره از این سازمان انتظار داشته و دارد که نقش تعیین کننده‌ای در توسعه، امنیت، صلح و عدالت در جهان ایفا کند، اظهار داشت: تصمیمات سازمان ملل باید به دور از هرگونه تبعیض و بی‌عدالتی و بدون تاثیرپذیری از قدرت‌های بزرگ شکل بگیرد تا آنچه را که اقتضای حق و عدالت در جهان است، شکل بگیرد.
دکتر سید ابراهیم رئیسی، تعامل با کشور‌های جهان، سازمان‌های منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای و بین‌المللی را یکی از ارکان سیاست جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: ایران به‌عنوان یکی از اعضای سازمان ملل، همواره از این سازمان انتظار داشته و دارد که نقش تعیین کننده‌ای در توسعه، امنیت، صلح و عدالت در جهان ایفا کند. رئیس‌جمهور با بیان اینکه این انتظار همه کشور‌های عضو از سازمان ملل متحد است، افزود: تصمیمات سازمان ملل باید به دور از هرگونه تبعیض و بی‌عدالتی و بدون تاثیرپذیری از قدرت‌های بزرگ شکل بگیرد تا آنچه را که اقتضای حق و عدالت در جهان است، شکل بگیرد. رئیسی علت حضور در مجمع عمومی سازمان ملل را تبیین دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: سازمان ملل و مجمع عمومی جایگاه مناسبی برای بیان دیدگاه‌ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران است؛ دیدگاهی که در آن جهان مطلوب جهانی عاری از فقر، عاری از سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی و عاری از بی‌عدالتی و تبعیض است که در آن کرامت انسان مورد توجه قرار گرفته و ظرفیت‌های فراوان موجود در جهان در جهت جلوگیری از آفات و بلا‌های طبیعی و مصائب ناشی از سیاست‌های سلطه‌طلبانه به کار گرفته می‌شود.
زبان گویای مردم خواهم بود
رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند با قدرت امپراتوری رسانه‌ای خود مانع شنیده شدن سخن و تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در جهان شود، تصریح کرد: بنده به‌عنوان نماینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، زبان گویای مردم خواهم بود تا حقایق را از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل برای دولت‌ها و ملت‌ها تبیین کنم.