تهران و بغداد دو متحد تعیین‌کننده در مبارزه با تروریسم در منطقه هستند

سردار دهقان وزیر دفاع در دیدار با همتای عراقی خود با تبریک پیروزی‌های اخیر نیروهای مسلح عراق در مبارزه با تروریسم و آزاد‌سازی موصل گفت: اعتقاد داریم این پیروزی جز با رشادت، دلیری، وحدت و انسجام کلیه طوایف، اقوام و مذاهب عراق تحقق نمی‌یافت و این پیروزی یک دستاورد بزرگ ملی برای این کشور محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه «امنیت عراق، امنیت ایران است»، خاطرنشان کرد: بر این اساس با دولت و ملت عراق همکاری کرده و خواهیم کرد و به حمایت‌های خود ادامه خواهیم داد و همه توانمندی‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی خود را در کنار توانمندی‌های عراق برای ایجاد امنیت و ثبات پایدار در این کشور و یک عراق قدرتمند به کار خواهیم بست.
سرداردهقان با اشاره به حمایت برخی  کشورهای منطقه در حمایت از تروریسم و همدستی با امریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد ناامنی در منطقه اظهار کرد: باید یک اجماع منطقه‌ای و جهانی علیه تروریسم و حامیان آنان ایجاد شود تا بتوان به ریشه‌کن شدن تروریسم امیدوار شد. البته ایران و عراق دو متحد تعیین‌کننده در مبارزه با تروریسم در منطقه هستند.
وزیر دفاع کشورمان همچنین گفت:جمهوری اسلامی ایران همانند دوران مبارزه با داعش در دوران سازندگی عراق نیز با همه توان در کنار دولت و ملت عراق ایستاده است.


 سر لشکر عرفان محمود الحیالی وزیر دفاع عراق نیز طی سخنانی با ابراز خرسندی از سفر به ایران و قدردانی از حمایت‌های بی‌دریغ دولت، ملت و نیروهای مسلح بویژه وزارت دفاع ایران از عراق در مبارزه با تروریسم و نقش تعیین‌کننده این حمایت‌ها در پیروزی ملت عراق بر داعش تصریح کرد: ما با اتکا به تجارب گذشته به‌دنبال آینده‌ای روشن هستیم.
وزیر دفاع عراق دیدگاه‌ها، اهداف و منافع مشترک ایران و عراق را زمینه توسعه روابط میان دو کشور دانست و بر گسترش بیش از پیش مناسبات و همکاری‌های دفاعی-نظامی میان دو کشور تأکید کرد.
 محمود الحیالی با تمجید از نقش برجسته مرجعیت عراق، فتوای تاریخی حضرت
آیت‌الله سیستانی را موجب بسیج ملت و پشتوانه‌ای عظیم برای ارتش عراق ذکر کرد و افزود: پیروزی ما
با این فتوای تاریخی تضمین شد.