حمله حماس به قلب تل‌آویو


گروه سیاسی: با گذشت چهار روز از عملیات بزرگ و کم‌سابقه طوفان الاقصی، همچنان کانون توجهات بر روی درگیری‌های نیروهای مقاومت و نیروهای ارتش اسرائیل معطوف است. همچنان اخبار غزه و ابعاد عملیات پیچیده حماس در سرزمین‌های اشغالی در صدر اخبار جهانی قرار دارد. مطابق انتظارات نیز دولت بنیامین نتانیاهو، برای جبران شکست خود همچنان بر طبل جنگ و درگیری می‌کوبد اما همزمان به نظر می‌رسد تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف درگیری و صلح میان طرفین درگیر افزایش پیدا کرده است. به گزارش «تجارت»، بر اساس آخرین گزارش‌ها در نتیجه طوفان الاقصی که از روز شنبه توسط گردان‌های القسام علیه رژیم صهیونیستی آغاز شده است، تاکنون بیش از ۱۰۰۰ صهیونیست کشته و بیش از ۲۰۰۰ تن نیز زخمی شده‌اند.

غزه همچنان زیر آتش سنگین
در چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی در نتیجه بمباران یک ساختمان مسکونی که دفاتر مطبوعاتی در غرب شهر غزه در آن واقع شده بود، پنج شهروند از جمله سه خبرنگار در بامداد دیروز سه‌شنبه شهید شدند. سلامه معروف، رئیس دفتر رسانه‌ای دولت غزه، شهادت خبرنگاران سعید الطویل و محمد صبح که بر اثر هدف قرار گرفتن هواپیماهای اشغالگر هنگام پوشش خبری تخلیه یکی از ساختمان‌های در معرض تهدید بمباران در غرب به شهادت رسیدند، تسلیت گفت. الجزیره نیز تصاویری از اثرات بمباران صهیونیست‌ها را پخش کرد که نشان می‌دهد که برج مسکونی در غرب شهر غزه هدف قرار داده شده و تعدادی از خبرنگاران شهید و زخمی شده‌اند. خبرنگار الجزیره در غزه جراحات وارده را شدید توصیف کرد و گفت که برخی از چهره‌ها از بین رفته و غیرقابل تشخیص بودند که باعث شد برخی خبرنگاران برای شناسایی اجساد، تصاویری از جلیقه‌های ضد گلوله قربانیان را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند. تصاویر الجزیره یونیفورم خبرنگاران را آغشته به خون نشان می‌داد و روزنامه‌نگاران در حال گریه و دعا برای همکاران خود که در نتیجه حمله صهیونیست‌ها به زمین افتاده‌اند، دعا می‌کردند. خبرنگار المیادین از شهادت کودکی فلسطینی در جریان بمباران اشغالگران که یکی از منازل فلسطینی‌ها را در رفح هدف گرفتند، خبر داد.

هدف قرار گرفتن تل‌آویو از سوی نیروهای مقاومت
گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس دیروز –سه‌شنبه- اعلام کرد: در پاسخ به هدف قراردادن غیرنظامیان، فرودگاه بن‌گوریون را موشک‌باران کردیم.

تلاش نتانیاهو برای حمله زمینی بزرگ به غزه
منابع آگاه اعلام کرند که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا اطلاع داده است که اسرائیل گزینه‌ای غیر از آغاز عملیات نظامی زمینی در غزه و ورود به نوار غزه ندارد. منابع آمریکایی‌-‌اسرائیلی گفتند که نتانیاهو در تماس تلفنی با بایدن تاکید کرد که اسرائیل چاره دیگری غیر از پاسخ با توسل به زور ندارد زیرا نباید در خاورمیانه ضعف نشان داد و اسرائیل باید بازدارندگی خود را احیا کند. به گفته این منابع، بایدن در این گفت‌و‌گو بر موضوع اسرای اسرائیلی تمرکز کرد اما نتانیاهو بر لزوم ورود به غزه و عدم امکان مذاکره در برهه کنونی تاکید کرد.

چراغ سبز سران ائتلاف حاکم به نتانیاهو برای تشکیل دولت اضطراری



سران احزاب ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی حمایت خود را از تشکیل یک دولت اضطراری و دادن مجوز به نتانیاهو برای تشکیل چنین دولتی اعلام کرده‌اند.

هشدار آمریکا به ایران و امارات به سوریه درباره مداخله در درگیری‌های اراضی اشغالی
ژنرال چارلز کیو براون، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا با اذعان به مداخله کشورش در درگیری‌ها میان جنبش مقاومت و رژیم صهیونیستی با ارائه کمک‌های نظامی به تل‌آویو، از ایران خواست وارد این درگیری نشود. همچنین، منابع آگاه اعلام کردند که امارات به مقامات سوریه درباره هرگونه مداخله در نزاع کنونی میان مقاومت حماس و رژیم صهیونیستی هشدار داده است. سایت آکسیوس آمریکا به نقل از منابع آگاه اعلام کرد، امارات به نظام سوریه نسبت به مداخله در جنگ بین حماس و رژیم صهیونیستی یا اجازه دادن به انجام حملات علیه این رژیم از خاک سوریه هشدار داده است.