نقطه عطف تاريخي!!

اذن للذين يقاتلون بانهم ظلموا و ان‌الله علي نصرهم لقدير قرآن كريم
فرمايشات اخير مقام معظم رهبري بيت الغزل منشور جمعي مقاومت است. مقاومت اساسا برمبناي خودباوري و پايداري دروني تعريف و پايه‌گذاري شده است. اگر بنا بود ملت فلسطين با اجازه اين و آن دست به تفنگ ببرند، در همان سال‌هاي اول نابود شده و ازبين رفته بودند. آنها بنا را بر تقويت خود و بازدارندگي فعال دروني گذاشتند. به اين ترتيب بنا نيست براي دفاع از خود منتظر دستور يا تاييد اين و آن بمانند.‌ همچنين سخنان رهبري تلويحا اشاره به ناتواني رژيم اشغالگر قدس از يك‌سو و عدم نياز ورود عملياتي جمهوري اسلامي در اين مقطع حساس را داشت، چراكه اولا رژيم صهيونيستي را در اندازه‌اي ندانستند كه براي مهار عملياتي آن نيازي به دخالت نظامي يا مستقيم باشد و ثانيا هر چند رويكرد خودجوش رزمندگان فلسطيني را بسيار ستودند اما توسعه جنگ  در اين مقطع يا بهتر بگوييم تامين هدف تعيين شده از سوي رژيم صهيونيستي براي جبران شكست فاحش را برايش ناممكن بر شمردند با اين ادبيات در واقع يكي از گروه‌هاي فلسطيني را به تنهايي در قد و قواره‌اي دانستند كه مي‌تواند از پس رژيم صهيونيستي به‌ طور خودجوش بر‌آيد. اكنون به تبيين محورهايي در حد بضاعت اشاره مي‌كنم:
١- سخنان ايشان بايد براي همه جريانات سياسي در داخل و هر جا كه قلمرو نفوذ كلام رهبري وجود دارد فصل‌الخطاب و مبناي وحدت مجدد داخلي و منطقه‌اي تحت نفوذ، قرار گيرد. همه خود را با اين موضع حكيمانه هماهنگ كنيم.
٢- عمليات توفان الاقصي حمله به اركان ساختار امنيتي غرب از سويي و هتك و دريدن حيثيت نظامي امنيتي رژيم صهيونيستي از سوي ديگر به‌حساب مي‌آيد.


٣- براي غربي‌ها و مخصوصا امريكا كه با تمام هزينه ممكن قبلا و بارها گفته‌اند كه رژيم صهيونيستي خط قرمز ماست...
 اكنون به اين خط قرمز تعرض شده و آسيب‌هاي بنيادي به شاكله آن وارد آمده است. آن هم بيش از هتك حيثيتي كه در يازده سپتامبر انجام شد، زيرا جريان اين‌بار آرماني و سرزميني است و بوي خون ادامه‌دار مظلوم را دارد. 
٤- حتي اگر به فرض محال گفته شود اين عمليات متهورانه و تعيين‌كننده يك‌بار بود كه قطعا نيست و شروع مبنايي جديد است از پيامدهاي آن (توفان‌الاقصي) يكي آسيب جدي به ترتيبات و ساختار امنيتي منطقه‌اي اسراييل و غرب و امريكا بوده است.
٥- و پيامد باور نكردني ديگر آن لطمه بزرگي به فرآيند عادي‌سازي با ماهيت سازش وارد كرد و موج فزاينده حمايت مردمي منطقه كه بسان توفان سهمگين ديگر، توفان الاقصي را پشتيباني مي‌كند پشتوانه و باعث شكست كامل روند سازش مي‌شود.
٦- اكنون مشخص شده است كه جريان مقاومت در حد و اندازه‌اي است كه يك بخش آن مي‌تواند ميدان نبرد و چگونگي آن را تعيين كند و قادر است تلفات و خسارات يك جنگ تمام عيار را به رژيم اشغالگر وارد كند.
جنگ شش روزه اسراييل عليه كشورهاي عربي كه در آن رژيم صهيونيستي بر چندين دولت بي‌عزم فشل ناهماهنگ آن روز پيروز شد كجا و شكست مفتضحانه يك‌روزه در مقابل توفان الاقصي كجا؟!؟
اعلام لغو مذاكرات سازش توسط بن سلمان آن‌هم بلافاصله بعد از اين عمليات نشانه مهمي از اين رويكرد جديد است.
٧- اين عمليات پيش‌دستانه و وسيع، علاوه بر آسيب جدي به ساختارهاي امنيتي و سياسي صهيونيست‌ها، موجب پايين آمدن ضريب امنيت سرمايه‌گذاري و همچنين از بين رفتن فرصت‌هاي گردشگري در اين كشور شده است.
٨- همچنين علاوه بر محدود يا متوقف شدن مهاجرت يهوديان از سراسر دنيا به سرزمين معهود سوگلي و آرمانشهري!! فرو ريخت.
٩- و بايد منتظر كوچ جمعي شهرك‌نشينان به سرزمين‌هاي ديگر و در مآل از موطن آرماني امن امروزين!؟! به «آلباني از نوع اسراييلي» كم‌كم بينديشند «انهم يرونه بعيدا و نريه قريبا»
١٠- رييس رژيم فعلي صهيونيستي براي حل معادله چند وجهي پيچيده جديد: 
١- چه راهكارهايي دارد؟
٢- چه راهكارهايي برايش ميسور است؟
٣- منطقه و دنيا چه رويكردي در قبال اتخاذ راهكارهاي اين رژيم خواهند داشت؟
٤- حداقل اهداف فعلي و حداكثر آن از منظر رژيم صهيونيستي چيست؟
٥- رزمندگان فلسطيني در تداوم اين رويكرد كه بسيار مهم است، چه خواهند كرد؟
٦- آيا حد يقفي فعلا براي تامين اهداف مرحله‌اي مقاومت امكان‌پذيراست؟
٧- آيا شوراي امنيت سازمان ملل كه به ‌طور جدي در راه‌حل اساسي در اين مقطع تاكنون به ‌طور تاريخي وامانده است چه خواهد كرد و اساسا چه نقشي مي‌تواند ايفا كند؟
٨- آيا راه‌حل واقعي در اين مقطع وجود دارد؟ كه شرايط را مهار كند؟
و سوالات اساسي ديگر....
كه اگر عمر و فرصتي بود در حد بضاعت در روزهاي آينده به آنها خواهيم پرداخت.
و سيعلم الذين ظلموا ‌اي منقلب ينقلبون