با ادامه جنگ در غزه، اقدامات غافلگیرانه دیگری صورت می‌گیرد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که به ترکیه سفر کرده صبح دیروز چهارشنبه 10 آبان ماه با هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفتگو کرد.در این دیدار در خصوص برخی موضوعات دوجانبه و آخرین تحولات فلسطین اشغالی و دستیابی به راه‌حلی برای آتش بس و توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی رایزنی شد.وزیر خارجه ترکیه در این نشست با اشاره به بمباران مناطق مختلف غزه حتی بیمارستان ها و مساجد گفت: «این استاندارد دوگانه که بین فلسطین و اوکراین هست را نمی پذیریم.»فیدان با اشاره به بمباران مناطق مختلف در غزه گفت: «کمپ آوارگان، بیمارستانها و حتی مساجد تحت بمباران قرار دارند. تجمع روز جمعه یکی از بزرگترین واکنش های ما بود. ما از روز 7 اکتبر با همه طرفها از جمله غرب در دیپلماسی هستیم. استاندارهای دو گانه با اوکراین و فلسطین را نمی پذیریم. اگر دنیایی عادلانه می خواهیم باید اصولی و منسجم رفتار کنیم. »
وی با بیان اینکه ترکیه و ایران همسایگان ابدی هستند، گفت: «ما همکاری های دو جانبه را پیش می بریم.»

هدف اصلی تمرکز بر موضوع
فلسطین است
وزیر امور خارجه کشورمان بیان اینکه هدف اصلی سفر ما تمرکز بر موضوع فلسطین است، گفت: «26 روز است که رژیم صهیونیستی در حال ارتکاب همه نوع جرایم در غزه است. رژیم صهیونیستی در جنایات خود از همه نوع سلاح ممنوعه استفاده می کند. اگر گزارش های موجود را مردم جهان دنبال کنند، از آثار زخمی ها و شهدای غزه ناشی از بمباران ها به نوع و دامنه بکارگیری سلاح های کشتار جمعی بیشتر واقف خواهند بود. »

ایده ایران برای جنگ غزه
وزیر خارجه ایران با اشاره به ایده رئیسی در گفتگوهای خود برای برگزاری نشستی با حضور سران کشورهای اسلامی و عربی، افزود: «ما، هم در قطر و ترکیه این ایده را که مورد استقبال است پیگیری می کنیم. پیش از این نیز این ایده را با مقامات عربستان و مصر در میان گذاشته ایم.»امیرعبداللهیان با بیان اینکه در نشست در دوحه با مقامات حماس گفتگو داشتیم، گفت: «در اطلاعاتی که دریافت شده، در صورت عدم توقف نسل کشی در غزه، منطقه به زمان اتخاذ تصمیمی بزرگ بسیار نزدیک شده است. در صورت عدم توقف فوری جنگ، مسئولیت گسترش دامنه جنگ مستقیم متوجه آمریکا و رژیم جعلی اسراییل خواهد بود. آمریکا باید مسئولیت حمایت تمام قد خود در تداوم کشتار غیرنظامیان را بپذیرد و آمادگی داشته باشد. پیامدهای آن را تحمل کند. وضعیت اینگونه باقی نخواهد ماند و مقاومت اقدام غافلگیر کننده ای را در دستور کار قرار می دهد.مقامات سیاسی مقاومت حماس اطلاع دادند که در بمباران ها علی رغم اینکه برخی اسرای موجود برای انتقال به مکان های امن در بیمارستان های غزه مورد حفاظت قرار داشتند، اما با هدف قرادادن بیمارستان ها  با بمب حدود 50 تن از اسرای موجود نزد مقاومت کشته شدند.»وی با اشاره به سفر رئیسی در آینده نزدیک به آنکارا، گفت: «ما کمیسیون عالی همکاری های مشترک را در آینده نزدیک برگزار خواهیم کرد تا برای تمرکز بیشتر بر امنیت مرزها، نسبت به گشایش بازارچه ها و گذرگاه جدید در مرز مشترک دو کشور اقدامات موثرتری را به عمل بیاوریم.»