ابلاغ وام ۲میلیارد تومانی خرید مسکن

در حالی بخشنامه پرداخت وام ۲میلیارد تومانی خرید مسکن به شعب بانک مسکن ابلاغ شد که بازپرداخت این وام به روش ساده بوده و فعلا خبری از روش پلکانی نیست.
به گزارش تسنیم، روز گذشته معاون امور اعتباری بانک مسکن در واکنش به خبر «قسط 37میلیون تومانی وام 1.9میلیاردی خرید مسکن» با بیان اینکه سقف قسط این وام 35میلیون تومان است، نه 37میلیون گفته بود: «در روش پلکانی، مبلغ بازپرداخت اقساط 15 تا 20میلیون تومان است.» بانک مسکن اخیرا بخشنامه پرداخت وام جدید مسکن (یک‌میلیارد و 920میلیون تومان) را به شعب خود ابلاغ کرده که در آن روش بازپرداخت اقساط همان روش ساده است و فعلا خبری از روش پلکانی موردنظر معاون بانک مسکن نیست. بر این اساس، به‌ازای یک فرزند زیر 20 سال 25درصد، دو فرزند زیر 20 سال 50درصد، سه فرزند زیر 20 سال 75درصد و 4 فرزند زیر 20 سال 100درصد به سقف تسهیلات خرید و تعمیر مسکن اضافه می‌شود. دوره بازپرداخت تسهیلات موضوع این دستورالعمل در تقسیط به‌روش ساده، به‌ازای هر فرزند زیر 20 سال، به‌میزان دو سال (در مجموع برای پنج فرزند و حداکثر تا سقف 10 سال) قابل افزایش است.  سقف تسهیلات قابل استفاده زوجین در شهر تهران از محل اوراق ممتاز برای خرید مسکن یک‌میلیارد و 600میلیون تومان و جعاله مسکن 320میلیون تومان است ‌که جمعا یک‌میلیارد و 920میلیون تومان می‌شود. این مبلغ به زوجین تهرانی با چهار فرزند پرداخت می‌شود.

خرید ۲۳ متر مسکن با وام ۲میلیارد تومانی
با توجه به متوسط قیمت حدود ۸۱میلیون تومانی مسکن در شهر تهران با وام جدید مسکن می‌توان حدود ۲۳مترمربع واحد مسکونی در مناطق ۲۲گانه خریداری کرد. برای دریافت این وام ابتدا باید 3480 برگه اوراق حق‌تقدم مسکن خریداری شود و با نرخ امروز یعنی حدود 102هزار تومان متقاضی واجد شرایط دارای چهار فرزند زیر 20 سال حدود 391میلیون تومان باید موجودی داشته باشد.