سرنوشت حسن یزدانی چه می‌شود؟

  [شهروند] حسن یزدانی، کشتی‌گیر شاخص و پرافتخار کشورمان، مدتی بود که از مصدومیت کتف، احساس آسیب‌دیدگی می‌کرد و با این مصدومیت حتی در مسابقات جهانی و آسیایی شرکت کرد و باعث افتخارآفرینی شد. او پس از بازی‌های آسیایی کتف خود را جراحی کرد و طبق اعلام پزشکان ۵ تا ۶ ماه از میادین کشتی دور خواهد بود. با توجه به فاصله تنها ۹ ماه مانده به المپیک پاریس، در حقیقت یزدانی در خوشبینانه‌ترین حالت، چهار ماه مانده به رقابت‌های المپیک می‌تواند تمرینات کشتی را از سربگیرد.
حال سوال مهمی که برای حسن یزدانی مطرح شده، این است که این کشتی‌گیر پرافتخار کشورمان می‌تواند به المپیک 2024 پاریس برسد یا خیر. هنوز جواب مشخصی برای این سوال بزرگ و مهم مطرح نشده است، اما علیرضا دبیر صحبت‌‌هایی را نسبت به مصدومیت حسن یزدانی مطرح کرده است که بسیار ناامید‌کننده بود. او در این‌باره گفت: «واقعیت این است در ۲۰ سال گذشته هیچ دکتری نتوانسته قهرمانی را بعد از جراحی کتف به میادین قهرمانی بازگرداند. در مواردی مثل جراحی زانو، دست یا کمر این اتفاق افتاده، اما در کتف کسی نبوده عمل کند و برگردد. کتف خود من را در ۲۵سالگی در ایران نتوانستند عمل کنند. به دو سه جای دیگر دنیا هم رفتم، اما درست نشد. کتف یزدانی از دو سه جا پاره بود و او واقعا در مسابقات جهانی غیرت کرد که مدال گرفت. او برای بازی‌های آسیایی هم با میل خودش اعزام شد و تا ورزشکار نخواهد به هیچ رویدادی نمی‌رود. بعد از مسابقات به خاطر ترس از اینکه کتفش زیر فشار تمرینات بیرون نزند، تصمیم گرفت عمل کند. امیدوارم یزدانی اولین ورزشکاری باشد که بعد از عمل کتف می‌تواند به میادین کشتی بازگردد.»
با وجود مصدومیت یزدانی و مشخص‌نبودن وضعیت این ورزشکار، بحث جانشین‌های او مطرح شده است. شاخص‌ترین جانشین یزدانی، کامران قاسم‌پور است که حتی می‌گویند به خاطر سبک منحصربه‌فردش در کشتی، رقیب سرسختی می‌تواند برای تیلور آمریکایی باشد. همچنین علی سوادکوهی یکی دیگر از گزینه‌های جانشینی یزدانی می‌تواند باشد که نتایج خوبی را هم گرفته است. این کشتی‌گیر کشورمان در مسابقات جهانی صربستان در سال ۲۰۲۲ در وزن ۷۹ کیلوگرم وارد رقابت شد و توانست جردن باروز، ستاره کشتی جهان و آمریکا، را شکست دهد تا اولین کشتی‌گیر ایرانی باشد که مقابل او پیروز شده است. سوادکوهی بعد از موفقیت چشمگیرش در سال گذشته تصمیم گرفت خود را امسال در وزنی جدید محک بزند تا شانس حضور در المپیک را داشته باشد، بر همین اساس در مسابقات لیگ در وزن ۸۶ کیلوگرم روی تشک رفته است.