فرایند بررسی صلاحیت اولیه داوطلبان انتخابات به پایان رسید

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از پایان بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هیات‌های اجرایی تا ساعت ٢۴ پنجشنبه، ۱۸ آبان‌ماه، خبر داد.
محسن اسلامی در این باره گفت: «با پایان یافتن بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم در هیات‌های اجرایی، از صبح روز جمعه، ۱۹ آبان، نتایج برای اطلاع داوطلبان ابلاغ شده و این روند تا ٢٠ آبان ادامه دارد.»
وی درباره روند بررسی صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: «بر اساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که مردادماه امسال ابلاغ شد، بررسی صلاحیت‌ها بعد از پایان ثبت‌نام نهایی در سوم آبان‌ماه به مراجع پنج‌گانه ارسال و وزارت کشور و این پنج دستگاه صلاحیت‌های داوطلبان را تا ۱۳ آبان بررسی کردند و با انجام استعلام‌ها این فرایند به اتمام رسید. همچنین نتایج استعلام‌ها از ١۵ آبان‌ماه به هیات‌های اجرایی مراکز فرمانداری‌های حوزه انتخابیه ابلاغ شد و تا ساعت ٢۴ پنجشنبه، ١٨ آبان‌ماه، ادامه داشت. با پایان یافتن بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم در هیات‌های اجرایی، از صبح روز جمعه، ۱۹ آبان، نتایج برای اطلاع داوطلبان ابلاغ شده و این روند تا ٢٠ آبان ادامه دارد. اگر داوطلبی به بررسی‌های هیات‌های اجرایی اعتراض داشته باشد، بر اساس ماده ۶١ قانون انتخابات، می‌توانند اعتراض خود را به شکل کتبی به فرمانداری‌های مراکز حوزه ارائه دهد و سپس این اعتراض‌ها تسلیم هیات نظارت استان می‌شود تا مورد بررسی قرار گیرد. این فرایند بر اساس جدول زمان‌بندی و طبق قانون انتخابات ماده ۵٨ ،۶٠ و ۶١ و تبصره ماده ۶١ صورت می‌گیرد.»

فرایند بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی
اسلامی درباره فرایند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: «وزارت کشور همه اطلاعات پرسش‌نامه‌ای را که داوطلبان در سامانه ثبت‌نام نهایی تکمیل کردند، به پنج دستگاه ذی‌صلاح (وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، سازمان ثبت احوال، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی و قوه قضاییه) ارسال کرد و این دستگاه‌ها طی ۱۰ روز به ارسال پاسخ درباره هر یک از افراد اعلام شده به شکل مکتوب و مستدل به همراه اسناد و مدارک اقدام کردند. پاسخ دستگاه‌های پنج‌گانه تنها ناظر به وجود سوابق در خصوص شرایط مذکور در قانون انتخابات است. همچنین مراجع نامبرده مکلف بودند در صورتی که داوطلبان فاقد هرگونه سابقه‌ای نزد آن‌ها باشد در پاسخ ارسالی نسبت به این موضوع تسریع کنند. »

رقابت‌های انتخاباتی خوبی خواهیم داشت



وزیر کشور به تلاش دشمنان جمهوری اسلامی برای جلوگیری از رشد اقتصادی ایران اشاره کرد و گفت: «آمریکایی‌ها به‌دنبال فروپاشی اقتصادی و فلج اقتصادی ایران هستند.» احمد وحیدی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری گفت: «امروز در حوزه‌های مختلفی جزو چهار-پنج کشور برتر دنیا هستیم.»وی با اشاره به‌معنادار بودن درخشش دانشمندان ایران افزود: «عبور از گردنه‌های اقتصادی با سرعت زیاد در دستور کار است، اما دشمن تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه جمهوری اسلامی به اجرا گذاشته که تحریم‌های اقتصادی ازجمله آن‌هاست. باید عزم خود را جزم کنیم تا در این حوزه سربلند بیرون بیاییم و در برابر فشار اقتصادی دشمنان ایستادگی کنیم و روی پای خود بایستیم. »
وزیر کشور به نقدینگی بزرگ در اختیار بانک‌های کشور اشاره کرد و گفت: «استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف مورد توجه جدی قرار دارد. اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری می‌تواند روش‌های مختلف تأمین و جذب زنجیره‌های مالی را شناسایی و از آن برای سرمایه‌گذاری بهره‌گیری کند. بهره‌مندی از توان هُلدینگ‌های سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور و همچنین چهارمحال و بختیاری‌های مقیم‌ خارج از ایران با هدف جذب منابع مالی و سرمایه‌گذاری مورد توجه جدی قرار گیرد.»
وحیدی همچنین در جمع خبرنگاران تأکید کرد: «انتخابات براساس روند قانونی در حال پیشرفت است و با اتمام کار بررسی‌ها در هیأت‌های اجرایی وارد مراحل بعدی خود می‌شود. گام‌های انتخابات به‌گونه‌ای که قانون مشخص کرده، برداشته شده است و مشکلی از این جهت نیست. با فضای خوب انتخاباتی و مشارکت فراگیر و سالم و نیز با رعایت اخلاق خوب انتخاباتی شاهد رقابت خوبی خواهیم بود.»

سایر اخبار این روزنامه
حمایت برخی روشنفکران از صهیونیست‌ها مایه ننگ است فرایند بررسی صلاحیت اولیه داوطلبان انتخابات به پایان رسید تنظیم بازار با عرضه ۷۰۰هزار حلقه لاستیک در ۳۱ استان رئیسی: توسعه تعاملات سیاسی و اقتصادی با همسایگان از اولویت‌های اصلی ماست جنگ صهیونیست‌ها با بیمارستان‌های غزه امدادرسانی هلال احمر به ۲۴۹۳ نفر از سیل زدگان در ۱۳ استان نشست سران کشورهای اسلامی امروز برگزار می‌شود یورو استات: تجارت ۳میلیارد یورویی ایران و اتحادیه اروپا قانون وضع نکنیم، آموزش بدهیم سود بازرگانی صفر برای واردات گوشت تازه و منجمد رشد ۲۴درصدی صادرات آمریکا به ایران احمد قصیر، مردی که باب عملیات استشهادی را در لبنان گشود پرداخت پاداش بازنشستگان آموزش‌وپرورش آغاز می‌شود تحریم؛ از رنجنامه زورگویی اقتصادی تا ناکارآمدی(قسمت اول) امضای ۵ توافقنامه اقتصادی میان ایران و افغانستان استقلال با جواد نکونام به خوبی پیش رفته است ۲۶۵ نفر در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند آمریکا با تنفس مصنوعی قادر به استمرار حیات رژیم صهیونیستی نخواهد بود