جنگ صهیونیست‌ها با بیمارستان‌های غزه

بمباران اطراف بیمارستان‌های غزه که بیش از دهها شهید برجای گذاشت، مخالفت نتانیاهو با درخواست رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر آتش‌بس موقت و حملات موشکی و پهپادی به شهر ایلات در فلسطین اشغالی از تحولات مهم بامدادی فلسطین اشغالی است.
رژیم صهیونیست سی‌وپنجمین روز از حملات هوایی خود به نوار غزه را با بمباران اطراف دو بیمارستان‌ کودکان و الشفاء واقع در شمال نوار غزه آغاز کرد که در اثر آن چند تن از افراد پناهنده شده به این مراکز از ترس حملات هوایی زخمی شده‌اند و بنابر اعلام رئیس بیمارستان الشفاء تاکنون 6نفر در حملات بامدادی روزگذشته به اطراف این بیمارستان شهید شده‌اند.
به‌رغم ادعای بایدن مبنی بر توافق آتش‌بس موقت در نوار غزه، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس این اظهارات را به نوعی رد کرد و گفت که تا زمانی که اسرای صهیونیست آزاد نشوند، آتش‌بسی در کار نخواهد بود و آتس‌بس یعنی تسلیم شدن در قبال حماس!
از سوی دیگر حملات تلافی‌جویانه یمن به فلسطین اشغالی که منجر به انفجارهایی در شهر بندری ایلات اشغالی شد، مقامات صهیونیست را مجبور کرد که مدارس و تجمعات در این شهر را برای روزگذشته (جمعه) تعطیل کنند.

40هزار واحد مسکونی در غزه به‌طور کامل نابود شده است



 دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه، با بی‌سابقه خواندن میزان تخریب رخ داده در پی حملات، گفت که نیمی از خانه‌های غزه به شکل کلی یا جزیی آسیب دیده است.به نوشته الجزیره، در این بیانیه آمده است که ۴۰ هزار خانه در غزه به‌طور کامل با خاک یکسان شده است و رژیم اشغالگر ۳۲ هزار تُن شامل ۱۳ هزار بمب و موشک بر سر مردم غزه ریخته است.
به‌گفته این نهاد، میزان خسارت وارد شده به ساختمان‌ها و آپارتمان‌های مسکونی به دو میلیارد دلار می‌رسد.در همین راستا، گزارش یک نهاد سازمان ملل حاکی است جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی، اقتصاد فلسطینی‌ها در غزه و کرانه باختری را یک دهه عقب برده است.

تمجید بلینکن از «تلاش‌های اسرائیل برای کاهش تلفات غیرنظامیان»!
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، که کشورش اصلی‌ترین حامی جنایت‌های رژیم اشغالگر در غزه است، اعتراف کرده که فلسطینی‌های زیادی در حملات صهیونیست‌ها کشته شده‌اند.
او با وجود این، گفته اقدامات رژیم صهیونیست برای به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان را «تحسین» می‌کند هرچند که این اقدامات را کافی نمی‌داند.
او گفت تلاش‌های رژیم اشغالگر برای رسمیت بخشیدن به وقفه‌های چند ساعته در عملیات‌های نظامی و ایجاد یک کریدور امن دیگر برای خروج غیرنظامیان را تحسین می‌کند.
بلینکن گفت: «تعداد بسیار زیادی از فلسطینی‌ها کشته و عده بسیار زیادی طی هفته‌های گذشته متحمل رنج شده‌اند و باید اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب به آنها انجام شود.»

بشار اسد عازم عربستان سعودی شد
بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، برای شرکت در نشست اضطراری سران کشورهای عربی عازم عربستان سعودی شد.
قرار است در نشست اضطراری سران کشورهای عربی وضعیت غزه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
ده‌ها شهید و زخمی در حمله روز جمعه به بیمارستان الشفای غزه
رئیس دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه از شهادت و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی فلسطینی در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفای غزه خبر داد.
«سلامه معروف»، رئیس دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه، به شبکه الجزیره اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی جمعه بیمارستان الشفاء را هدف قرار داد.
وی افزود: «این حمله منجر به شهادت ۱۳ فلسطینی شد و ده‌ها نفر نیز در نتیجه این حمله مجروح شدند.»
معروف ادامه داد: «اسرائیل با محاصره بیمارستان‌های غزه درواقع حکم اعدام بیماران و مجروحان داخل آنها را صادر کرده است.»
همزمان با ادامه حملات هوایی به غیرنظامیان، منابع رسانه‌ای از محاصره چند بیمارستان در نوار غزه توسط تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند.
تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف بیمارستان‌های «الرنتیسی»، «النصر» و «العیون» در نوار غزه مستقر شده‌ و آنها را محاصره کرده‌اند.
برپایه این گزارش، تانک‌های رژیم صهیونیستی در حالی بیمارستان‌های یادشده را محاصره کرده‌اند که این بیمارستان‌ها طی روز گذشته شاهد حملات هوایی بمب‌افکن‌های این رژیم بودند.

 واکنش گزارشگر سازمان ملل به وقفه‌های جنگی 4ساعته در غزه: طعنه‌آمیز و بی‌رحمانه است
«فرانسسکا آلبانیز»، گزارشگر ویژه سازمان ملل در اراضی فلسطینی، تصمیم رژیم صهیونیستی برای ایجاد وقفه‌های 4ساعته در جنگ را «بسیار بی‌رحمانه و طعنه‌آمیز» توصیف کرده است.
وی گفت: «در غزه، در این سرزمین کوچکی که مردم در حصر افتاده‌اند بمباران‌های مستمر ادامه داشته و هر هفته 6هزار بمب روی این باریکه ریخته شده است.»فرانسیسکا آلبانیز افزود: «اکنون با آتش‌بس‌های 4ساعته‌ای موافقت شده برای اینکه به مردم اجازه داده شود، نفس بکشند و صدای زندگی بدون بمباران را به یاد بیاورند. بسیار بی‌رحمانه و طعنه‌‌آمیز است.»
صهیونیست‌ها بیش از 13هزار بمب بر سر مردم غزه ریختند
دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در غزه: «رژیم صهیونیستی حدود 32هزار تُن مواد منفجره و بیش از 13هزار بمب تاکنون بر سر مردم غزه ریخته است.40هزار واحد مسکونی در اثر بمباران رژیم صهیونیستی هم به‌طور کلی تخریب شده است.»

زخمی شدن 250نظامی صهیونیستی از آغاز حمله زمینی به غزه
روزنامه عِبری زبان یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که از آغاز حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون حدود 250نظامی اسرائیلی زخمی شدند که حال بیش از 100نفر از آنها وخیم است.
استفاده از موشک‌ها و پهپادهایی با برد بیش از 2هزار کیلومتر علیه تل‌آویو
علی القحّوم، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» گفت که کشور، ملت و رهبران یمن تصمیم درستی در اعلام کمک به فلسطینیان و حمایت از آنها در برابر رژیم اسرائیل گرفته‌‌اند و یمن پابه‌پای بقیه ملت‌های آزاده این تصمیم را گرفته است.
او گفت: «وزارت دفاع یمن در عملیات خود علیه اشغالگران صهیونیست از موشک‌ها و پهپادهایی با برد بیش از 2هزار کیلومتر (فاصله بین شهر صنعاء تا تل‌آویو اشغالی) استفاده کرده است.»

سایر اخبار این روزنامه
حمایت برخی روشنفکران از صهیونیست‌ها مایه ننگ است فرایند بررسی صلاحیت اولیه داوطلبان انتخابات به پایان رسید تنظیم بازار با عرضه ۷۰۰هزار حلقه لاستیک در ۳۱ استان رئیسی: توسعه تعاملات سیاسی و اقتصادی با همسایگان از اولویت‌های اصلی ماست جنگ صهیونیست‌ها با بیمارستان‌های غزه امدادرسانی هلال احمر به ۲۴۹۳ نفر از سیل زدگان در ۱۳ استان نشست سران کشورهای اسلامی امروز برگزار می‌شود یورو استات: تجارت ۳میلیارد یورویی ایران و اتحادیه اروپا قانون وضع نکنیم، آموزش بدهیم سود بازرگانی صفر برای واردات گوشت تازه و منجمد رشد ۲۴درصدی صادرات آمریکا به ایران احمد قصیر، مردی که باب عملیات استشهادی را در لبنان گشود پرداخت پاداش بازنشستگان آموزش‌وپرورش آغاز می‌شود تحریم؛ از رنجنامه زورگویی اقتصادی تا ناکارآمدی(قسمت اول) امضای ۵ توافقنامه اقتصادی میان ایران و افغانستان استقلال با جواد نکونام به خوبی پیش رفته است ۲۶۵ نفر در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند آمریکا با تنفس مصنوعی قادر به استمرار حیات رژیم صهیونیستی نخواهد بود