یورو استات: تجارت ۳میلیارد یورویی ایران و اتحادیه اروپا

یورو استات اعلام کرد که مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در هشت ماه نخست سال‌جاری میلادی با کاهش ۱۲درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به حدود ۳میلیارد یورو رسیده است.به گزارش تسنیم، مرکز آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) کل مبادلات تجاری ایران و 27 عضو اتحادیه اروپا را در هشت ماه نخست سال‌جاری میلادی 3میلیارد و 7میلیون یورو اعلام کرد.مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در هشت ماه نخست امسال با کاهش 12درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن مواجه شده است. ارزش تجارت دو طرف در هشت ماه نخست سال 2022 افزون‌بر 3میلیارد و 437میلیون یورو اعلام شده بود.اتحادیه اروپا در ماه‌های ژانویه تا اوت امسال 530میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 27درصدی داشته است. واردات اتحادیه اروپا از ایران در ماه‌های ژانویه تا اوت 2022 افزون‌بر 730میلیون یورو اعلام شده بود.صادرات اتحادیه اروپا به ایران در هشت ماه نخست امسال نیز کاهش 8درصدی داشته و به 2میلیارد و 477میلیون یورو رسیده است. کشورهای اروپایی در مدت مشابه سال قبل 2میلیارد و 707میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بودند.

رشد 15درصدی واردات آلمان از ایران در اوت 2023
بر اساس این گزارش، آلمان نخستین شریک تجاری بزرگ ایران در اتحادیه اروپا طی هشت ماه نخست 2023 بوده است. مبادلات تجاری آلمان با ایران در این دوره با کاهش 22درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 921میلیون یورو رسیده است. آلمان در مدت مشابه سال قبل یک‌میلیارد و 187میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بود.صادرات آلمان به ایران در هشت ماه نخست سال قبل یک‌میلیارد یورو گزارش شده بود که این رقم در مدت مشابه امسال به 754میلیون یورو کاهش یافته است. واردات آلمان از ایران نیز از 187میلیون یورو به 167میلیون یورو کاهش یافته است.با این حال، در هشتمین ماه سال‌جاری میلادی اگرچه صادرات آلمان به ایران نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 32درصدی داشته و به 92میلیون یورو رسیده، اما واردات این کشور از ایران با رشد 15درصدی مواجه شده و به 22میلیون یورو رسیده است. آلمان در اوت سال قبل 137میلیون یورو کالا به ایران صادر و 19میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود.

سایر اخبار این روزنامه
حمایت برخی روشنفکران از صهیونیست‌ها مایه ننگ است فرایند بررسی صلاحیت اولیه داوطلبان انتخابات به پایان رسید تنظیم بازار با عرضه ۷۰۰هزار حلقه لاستیک در ۳۱ استان رئیسی: توسعه تعاملات سیاسی و اقتصادی با همسایگان از اولویت‌های اصلی ماست جنگ صهیونیست‌ها با بیمارستان‌های غزه امدادرسانی هلال احمر به ۲۴۹۳ نفر از سیل زدگان در ۱۳ استان نشست سران کشورهای اسلامی امروز برگزار می‌شود یورو استات: تجارت ۳میلیارد یورویی ایران و اتحادیه اروپا قانون وضع نکنیم، آموزش بدهیم سود بازرگانی صفر برای واردات گوشت تازه و منجمد رشد ۲۴درصدی صادرات آمریکا به ایران احمد قصیر، مردی که باب عملیات استشهادی را در لبنان گشود پرداخت پاداش بازنشستگان آموزش‌وپرورش آغاز می‌شود تحریم؛ از رنجنامه زورگویی اقتصادی تا ناکارآمدی(قسمت اول) امضای ۵ توافقنامه اقتصادی میان ایران و افغانستان استقلال با جواد نکونام به خوبی پیش رفته است ۲۶۵ نفر در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند آمریکا با تنفس مصنوعی قادر به استمرار حیات رژیم صهیونیستی نخواهد بود