راه‌اندازی 7 هزار خانه هلال

اکنون هفت هزار خانه هلال با هدف ارائه آموزش‌های لازم به مردم برای کمک به مدیریت بحران در روستاها و شهرهای کشور راه‌اندازی و فعال است. این را مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال جمعیت هلال‌احمر گفت: « ۲ هزار و ۱۰۰ خانه هلال در شهرها و چهار هزار و ۹۰۰ خانه هلال در روستاها فعال است.
رویکرد اصلی در راه‌اندازی خانه‌های هلال، ارائه آموزش‌های مقدماتی امدادونجات برای افراد است تا اعضای این خانه‌ها در زمان حادثه و رسیدن تیم‌های تخصصی اقدامات لازم را انجام دهند.»
مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: «تلاش داریم تا با برگزاری دوره‌های آموزشی امداد در خانه‌های هلال روستاها و شهرها و با توانمندسازی و ارتقای آمادگی مردم، امدادرسانی در حوادث بهتر انجام شود و خسارت‌ها در سوانح کاهش یابد.
زمان‌ حوادث، زمان طلایی برای نجات افراد حادثه‌دیده وجود دارد که تا رسیدن تیم‌ها و افراد متخصص یا تجهیزات، شماری از افراد باید آموزش‌ لازم را برای کاهش خسارت‌ها فرا گرفته باشند و اقدامات امدادی را انجام دهند.



اقدامات خانه‌های هلال تأثیر بسیار زیادی در کاهش خسارت‌ها و آسیب‌های حوادث دارد از این‌رو تلاش داریم تا در هر روستا یک خانه هلال ایجاد و خدمات آن توسعه یابد.»
خانه‌های هلال با مطالبه مسئولان استان ازجمله استانداری، فرمانداری یا دهیاری‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد و جمعیت هلال‌احمر مکلف است تا تجهیزات لازم را در این‌باره تامین و تهیه کند.

راه‌اندازی خانه هلال تخصصی
مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال جمعیت هلال‌احمر با اشاره به راه‌اندازی خانه‌های هلال تخصصی در استان‌ها گفت: «خانه هلال تخصصی با دبیری یکی از استان‌ها تشکیل و راه‌اندازی می‌شود و
بر این اساس ساختار آموزش و ارائه آموزش‌ها در موضوع‌های تخصصی توسعه می‌یابد.
رویکرد دیگر ما، ایجاد و راه‌اندازی باشگاه خانه هلال در روستاهاست، این باشگاه‌ها در راستای توسعه اقتصادی و درآمدزایی در روستاها فعالیت خواهند داشت و در این زمینه آموزش‌های لازم در زمینه توسعه و رونق گردشگری و تولید صنایع‌دستی، ایجاد مشاغل خانگی و مشاغل کوچک ارائه می‌شود.»
مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال جمعیت هلال‌احمر برای بازدید از بخش‌های مختلف جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی به بجنورد سفر کرده است.خراسان شمالی بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و در شمال شرق کشور واقع است. ۴۴ درصد از جمعیت این استان در مناطق روستایی سکونت دارند.