پرسپولیس مقابل الدحیل محکوم به بُرد است!

  [ شهروند ]  حمید درخشان، پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس، درخصوص شرایط سرخ‌پوشان پایتخت پیش از بازی با الدحیل قطر در لیگ قهرمانان آسیا صحبت‌های مختلفی به میان آورد و گفت: «پرسپولیس در این بازی محکوم به پیروزی است، اما برای برنده‌شدن باید راهکارها و برنامه‌ریزی‌های لازم وجود داشته باشد.»

پرسپولیس در آخرین بازی خود در مرحله گروهی روز سه‌شنبه مقابل الدحیل قطر قرار خواهد گرفت. سرخ‌ها با هشت امتیاز آخرین شانس صعود خود را دنبال خواهند کرد و امیدوارند با شکل‌گیری نتایج به سودشان، جواز حضور در مرحله بعدی را کسب کنند.
سرخ‌پوشان پایتخت این روزها با نتایجی دست‌وپنجه نرم کردند که مورد رضایت هواداران این تیم نبوده و همچنین راه رفتن شاگردان یحیی گل‌محمدی روی لبه‌ تیغ حذف یا ماندن در آسیا شرایط را برای آنها سخت‌تر کرده و این تیم امیدوار است با نتیجه‌گیری در این بازی و ناکامی رقبای خود در گروه‌های دیگر، به عنوان تیم برتر دوم گروه‌ها، صعود خود را به دور بعدی مسابقات قطعی کند. همچنین یک خوش‌شانسی برای سرخ‌پوشان رقم خورده است و این تیم با آگاهی از نتیجه سایر رقبای خود می‌تواند روز سه‌شنبه به مصاف الدحیل قطر برود.
حمید درخشان، پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس، در گفت‌وگویی که با ما داشت درخصوص شرایط این روزهای سرخ‌پوشان پایتخت صحبت‌های مختلفی به میان آورد و تاکید داشت بازی پرسپولیس مقابل الدحیل می‌تواند نقطه آغازی برای شروع پرقدرت شاگردان یحیی گل‌محمدی باشد. او همچنین معتقد بود در این بازی پرسپولیس محکوم به پیروزی است و برای بقا در آسیا باید مقابل الدحیل به پیروزی برسد.

گفت‌وگوی حمید درخشان را با «شهروند» می‌خوانید:
آقای درخشان بازی پرسپولیس با الدحیل قطر را چطور می‌بینید؟



در این بازی نکته‌ای وجود دارد و آن این است که باید این بازی را ببریم. ما در این دیدار محکوم به برد هستیم، اما برای برنده‌شدن باید راهکارها و برنامه‌ریزی‌های لازم وجود داشته باشد تا برنده بازی شویم. پرسپولیس بازیکنان خوبی دارد و توانمند است و این بازیکنان می‌توانند به تیم کمک کنند. باید راهکارها در اختیار بازیکنان قرار بگیرد تا در زمین استفاده کنند. پرسپولیس اشکالاتی در خط حمله دارد و نبود یک مهاجم تمام‌کننده، مشکل این تیم است که کار را سخت می‌کند، اما بقیه باید تلاش کنند تا این ضعف برطرف شود.
شرایط این روزهای شاگردان یحیی گل‌محمدی را چطور می‌بینید؟
پرسپولیس شرایط خوبی را سپری نکرد. همه عوامل باشگاه از بالا تا پایین دست‌به‌دست هم دادند تا این شرایط به وجود بیاید. ما دنبال مقصر نیستیم و کل مجموعه باعث شد تا این مشکلات رقم بخورد و حالا همین مجموعه باید دست‌به‌دست هم دهند تا خودشان را برای این بازی آماده کنند. موفقیت در این بازی برای فوتبال کشورمان حائز اهمیت است.
پرسپولیس در هفته‌های اخیر نتوانست عملکرد ایده‌آلی داشته باشد و همین اتفاق باعث شد تا در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا به مشکل بخورد، این نتایج به چه علت رقم خورد؟
همه این مسئولیت‌ها به خود کادر فنی و بازیکنان برمی‌گردد. از طرفی دیگر، تمرکز بازیکنان به خاطر حواشی که رقم خورد، از بین رفت و این امر باعث شد تا پرسپولیس افت کند. این اتفاق از بازی ملوان شروع شد و تقریبا به اینجا رسیده است که بازیکنان به مسائل غیرفنی بپردازند، بیانیه بدهند و از مسائل فنی دور شوند.
به احتمال زیاد میان دو تیم سپاهان و پرسپولیس، یک نماینده از کشورمان به دور حذفی صعود خواهد کرد. این اتفاق را چطور ارزیابی می‌کنید؟
این اتفاق، اتفاق خوبی نیست، چون هر دو نمایندگان کشورمان هستند و دوست داشتیم هر دو تیم به مرحله بعدی صعود کنند. ما باید برگردیم و نگاه کنیم که کجا ضعف داشتیم و آنها را بررسی کنیم که این اتفاقات دیگر رقم نخورد. حریف‌‌های ما دارند برنامه‌ریزی و تلاش می‌کنند تا به قله برسند. ما نزدیک به قله بودیم و کم‌کم داریم پایین می‌آییم و الان داریم برعکس عمل می‌کنیم. اگر به این مسئله رسیدگی نکنیم، صدمه‌اش به تیم‌ملی ما خواهد رسید.
آیا بازی پرسپولیس با الدحیل می‌تواند نقطه شروعی برای موفقیت‌های دوباره سرخ‌ها باشد؟
قطعا این بازی می‌تواند نقطه آغازی برای موفقیت پرسپولیس باشد، به شرطی که این تیم فعل خواستن را صرف کند و برای به دست آوردن آن سختی بکشد. برای موفقیت، تا تلاش نکنید، نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.
به نیم‌فصل و نقل و انتقالات نزدیک خواهیم شد و فکر می‌کنید پرسپولیس در کدام منطقه نیاز به بازیکن دارد و باید اقدام به جذب مهره کند؟
من از اول فصل هم این را گفتم و الان هم می‌گویم، پرسپولیس باید در خط حمله بازیکن بگیرد و یک مدافع جذب کند. این دو مهره باید در دستور کار پرسپولیس قرار بگیرد.
این روزها گمانه‌زنی‌هایی درخصوص رفتن یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس و جانشینی برانکو مطرح می‌شود. این گمانه‌زنی چقدر روی شرایط تیم تاثیر می‌گذارد؟
قطعا بی‌تاثیر نخواهد بود. اینکه وسط کار اسم یک مربی دیگر را مطرح کنیم، از نظر حرفه‌ای و اخلاقی درست نیست و فکر می‌کنم عنوان‌کردن این مسئله به جز تضعیف‌کردن پرسپولیس هیچ سودی نخواهد داشت.