اعلام همبستگی ۳ هزار و ۵۰۰ خبرنگار ایرانی با خبرنگاران فلسطینی

جوان آنلاین: همکاران شما در رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران، پا‌به پای شما از روز نخست نبرد طوفان الاقصی، اخبار مظلومیت‌های مردم بی‌گناه غزه را منعکس کردند و از هیچ تلاشی در حمایت از ملت مظلوم، اما مقتدر فلسطین فروگذار نکرده و نخواهند کرد. 
۳ هزار و ۵۷۴ نفر از خبرنگاران کشور با امضای بیانیه‌ای ضمن ابراز همدلی و همدردی با خبرنگاران فلسطینی اعلام کردند: باید اذعان کرد یکی از شاخصه‌های پیروزی جبهه مقاومت در عملیات طوفان‌الاقصی، حضور گسترده و فعالیت بی‌نظیر شما فعالان رسانه‌های فلسطینی بود. 
به گزارش جوان از روابط‌عمومی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بیانیه آمده است: هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند. درود ما بر شما فعالان سلحشور رسانه و عزت‌نگار فلسطینی که با شجاعت و قدرت، خواری و ذلالت دشمن صهیونیستی در مقابل مردم مظلوم، مقتدر و مقاوم فلسطین را به گوش جهانیان رساندید. شما که قابی بودید برای انعکاس رشادت‌ها و حماسه‌هایی که دلیرمردان مقاومت فلسطین در صحنه غزه خلق کردند. 
جهان در کنار آرمان مقاومت و ملت فلسطین تمام‌قد ایستاده است و این شاید شیرین‌ترین حقیقت این روز‌های تلخ است که رژیم صهیونیستی برای فرار از شکست، هر لحظه بر دامنه جنایات و کشتار مردم بی‌گناه فلسطین در غزه قهرمان می‌افزاید. این شیرینی تاریخی حاصل نمی‌شد جز در سایه رشادت‌ها و شهادت‌طلبی‌های شما غیورمردان عرصه اطلاع‌رسانی و رسانه. شما که با مجاهدت شبانه‌روزی و با نثار خون خود، مظلومیت مردم مقاوم و سلحشور سرزمین‌تان را به گوش جهانیان رساندید. 


سلاح شما در مبارزه با ظلم، اطلاع‌رسانی است و چه غیورانه و هوشمندانه از سلاح خود علیه دشمن کودک‌کش صهیونیستی بهره جستید. 
در ادامه این بیانیه آمده است:‌ای سفیران اطلاع‌رسانی، چه زیباست هنگامی که خود جان‌پناهی ندارید، در هر صحنه‌ای حاضر می‌شوید و حقایق جنگ و جنایات رژیم نسل‌کش صهیونیستی و حماسه ایثار و ایمان مردم رشید و مقاوم غزه را از لابه‌لای آتش و خون گزارش می‌کنید. 
این مسئله به خوبی اهمیت جهاد تبیین و جنگ روایت‌ها و همچنین اهمیت اطلاع‌رسانی دقیق و سریع را تأیید می‌کند و شاید اگر نبود مجاهدت شما خون‌نگاران در روایت حوادث جنگ غزه، روایتگری صهیونیسم از جنگ موفق می‌شد جای ظالم و مظلوم را عوض کند و ما شاهد این بیداری جهانی در حمایت از فلسطین و مخالفت با اسرائیل نباشیم. 
با تأسف باید گفت طی سه ماه گذشته و تا لحظه نگارش این نامه، حدود ۱۲۰ همکار خبرنگار و فعال رسانه‌ای شما در غزه به شهادت رسیده‌اند و بی‌تردید خون پاک آنان، آخرین روایت حقیقی از جنگی ناجوانمردانه بود. 
ما خبرنگاران و اصحاب رسانه در جمهوری اسلامی ایران، ضمن تبریک و تسلیت شهادت همکاران فلسطینی خود در غزه با خانواده‌های آن‌ها و همچنین شما صاحبان قلم و فعالان رسانه‌ای ابراز همدردی می‌کنیم و جنایات رژیم صهیونیستی را در این نبرد ناجوانمردانه که دشمن در آن پایبند به هیچ قانون و مقررات اخلاقی و بین‌المللی نیست، محکوم می‌کنیم. 
همکاران شما در رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران، پا‌به پای شما از روز نخست جنگ کنونی، اخبار مظلومیت‌های مردم بی‌گناه غزه را منعکس کردند و از هیچ تلاشی در حمایت از ملت مظلوم، اما مقتدر فلسطین فروگذار نکرده و نخواهند کرد. 
در انتها باید گفت تا شما نورنگاران هستید، خورشید حقیقت در پشت پرده جهالت‌فروشی رسانه‌های صهیونیستی نخواهد ماند.