در مسیر موفقیت ورزشکاران را هم ببینید

وزیر ورزش در پایان نشست هم‌اندیشی مسئولان ورزشی ادارات کل ورزش و جوانان و نواب رئیس بانوان فدراسیون‌های ورزشی که به میزبانی آبادان برگزار شد، ضمن اشاره به موارد مهمی که یک ماه پیش در حضور رئیس‌جمهور تصویب شده بود، به مسائل حائز اهمیتی اشاره کرد؛ اول برنامه ملی پیشرفت ورزش کشور و دوم طرح آمایش سرزمین که در آن، بحث بی‌عدالتی در ورزش چه در حوزه بانوان و چه آقایان و چه شهرستان‌های محروم مورد توجه قرار گرفته است. اما مسائل مهمی که وزیر ورزش بدان اشاره کرد، نه در کلام که در عمل باید دیده شود و در آن صورت است که می‌توان به آن توسعه پایداری دست یافت که کیومرث هاشمی از آن  یاد می‌کند. 
چیزی حدود پنج ماه قبل بود که کیومرث هاشمی جایگزین حمید سجادی شد و در رأس وزارت ورزش قرار گرفت. طی این مدت، او سفر‌های زیادی به استان‌های مختلف داشته و از دستاوردها، امکانات و زیرساخت‌های آن‌ها دیدن کرده است. اتفاقی که چه مستقیم توسط خود او یا غیرمستقیم توسط نماینده‌ها و معاونانش انجام شده است، اما بدون شک تنها بازدید از زیرساخت‌ها و پروژه‌های در دست ساخت یا تکمیل شده در استان‌ها برای رسیدن به توسعه پایدار و موفقیتی که وزیر ورزش از آن یاد می‌کند کافی نیست. بی‌تردید لازمه موفقیتی که وزیر ورزش دغدغه دستیابی به آن را دارد مهیا کردن شرایط ورزشکاران، خصوصاً در اندک زمان باقیمانده تا المپیک پاریس است؛ بزرگ‌ترین رویداد ورزشی دنیا که کمتر از یک‌سال دیگر آغاز می‌شود و کسب نتیجه در آن برای ایران بسیار  حائز اهمیت است. 
سفر‌های استانی وزیر ورزش فرصت خوبی است تا کیومرث هاشمی بدون در نظر گرفتن هزینه‌ای جداگانه، خواستار دیدار با قهرمانان و مدال‌آوران استان‌های مختلف در خلال سفر‌های خود شود و اندک زمان کوتاهی هم که شده پای درددل آن‌ها بنشیند. بررسی زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی استان‌ها و گام برداشتن در راستای توسعه آن‌ها اقدام قابل توجهی است، اما انتظار می‌رود وزیر ورزش در کنار این مسئله مهم، نیم‌نگاهی هم به شرایط و وضعیت ورزشکاران داشته باشد، ورزشکارانی که کمتر روزی است شاهد گلایه‌های آن‌ها در رسانه‌ها نباشیم، اما ملاقاتی کوتاه با آن‌ها در خلال سفر‌های استانی وزیر ورزش نه‌تن‌ها او را با مسائل و مشکلات ورزشکاران از نزدیک آشنا می‌کند که مسئولان را نیز ناچار می‌سازد تا به وعده‌های خود متعهد باشند و گامی در راستای حل و فصل مشکلات ورزشکاران و قهرمانان بردارند. رویه‌ای که در پیش گرفتن آن می‌تواند شانس کسب سهمیه و سپس موفقیت در پاریس را 
افزایش دهد. 
تردیدی نیست که مدیران استانی در میزبانی از وزیر ورزش از فرصت پیش‌آمده جز برای تعریف و تمجید و رونمایی از اقداماتی که انجام دادند استفاده نمی‌کنند. طبیعی هم هست که بخواهند برای حفظ جایگاه یا حتی دریافت بودجه بیشتر برای پیشبرد کار‌های عمرانی خود اینگونه برنامه‌ریزی کنند، اما دیدار با ورزشکاران در خلال این سفر‌های یک روزه می‌تواند شکاف بین واقعیت و شعار‌های مسئولان را کمتر کند و گامی در راستای مهیا کردن شرایط ورزشکاران و قهرمانان جهت کسب موفقیت‌های بیشتر بردارد. در واقع این یکی از راه‌هایی است که می‌تواند کمک شایانی به توسعه پایدار ورزش در کشور کند، مسئله‌ای که کیومرث هاشمی تأکید بسیاری  روی آن دارد.