قهرمانی مقتدرانه تیم‌ملی کشتی فرنگی در آسیا

  [ شهروند ]  دومین روز رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در پنج وزن دوم، از صبح دیروز در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد. امیررضا ده‌بزرگی در وزن 60 کیلوگرم، سعید اسماعیلی در وزن 67 کیلوگرم، محمدرضا رستمی در وزن 72 کیلوگرم، رسول گرمسیری در وزن 82 کیلوگرم و محمدهادی ساروی در وزن 97 کیلوگرم، نمایندگان کشورمان در روز دوم این مسابقات بودند که در پایان هم دو طلا، دو نقره و یک برنز سهم ملی‌پوشان کشورمان در این رقابت‌ها شد. با نتایج روز دوم مسابقات و با توجه به کسب دو طلا، دو نقره و یک برنز در روز نخست مسابقات، تیم‌ملی کشورمان با 200 امتیاز مقتدرانه قهرمان آسیا شد.

امیررضا ده‌بزرگی: برنز آسیایی در وزن 60 کیلوگرم
در وزن 60 کیلوگرم امیررضا ده‌بزرگی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر جوی هوانگ از چین تایپه را از پیش‌رو برداشت. او در دور سوم اسلام جان عزیزاف از تاجیکستان را با نتیجه 8 بر 5 از پیش‌رو برداشت و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. او در دیدار مقابل ژولامان شارشنبیکوف، قهرمان دنیا از قرقیزستان، با نتیجه 11 بر صفر مغلوب و راهی دیدار رده‌بندی شد. ده‌بزرگی مقابل  بهرام اف از ازبکستان قرار گرفت و با نتیجه 9 بر صفر به پیروزی رسید و درنهایت صاحب مدال برنز شد.

سعید اسماعیلی: طلای خوش‌رنگ در وزن 67 کیلوگرم
در وزن 67 کیلوگرم صبح دیروز سعید اسماعیلی در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر لی‌لی از چین را مغلوب کرد. او در دور بعد با نتیجه 8 بر صفر فیروز میرزارجب اف از تاجیکستان را شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. اسماعیلی در این مرحله مقابل روشن آتدایف از ترکمنستان با نتیجه 10 بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد.او كه با نمايشى درخشان و اجراى فنون خيره‌كننده به فينال راه پيدا كرده بود، در دیدار پایانی با نتیجه 3 بر یک رازاک بیشیکیف از قرقیزستان را شکست داد و طلایی شد. این درحالی بود که نماینده کشور میزبان از حمایت ویژه تماشاگران هم بهره می‌برد، اما درنهایت مغلوب دلاورمرد کشورمان شد و اسماعیلی به عنوان پدیده جدید کشتی ایران، فاتح مدال طلا شد.

محمدرضا رستمی: نقره 72 کیلوگرم به ایران رسید
در وزن 72 کیلوگرم دیروز صبح محمدرضا رستمی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 5 بر 3 مقابل جی لنگ از چین به برتری رسید و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. او در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر عادیلخان ساتایف از قزاقستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. رستمی در این فینال به مصاف شینگو هارادا از ژاپن رفت و در پایان با نتیجه 9 بر 5 مغلوب حریف خود شد و به مدال نقره بسنده کرد.



رسول گرمسیری: یک نقره دیگر این‌بار در وزن 82 کیلوگرم
در وزن 82 کیلوگرم رسول گرمسیری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر سیجین یانگ از کره‌جنوبی را از پیش‌رو برداشت و به مرحله نیمه‌نهایی رفت. او در این دیدار با نتیجه 7 بر 0 از سد بکزات اورونخول اولو از قرقیزستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. گرمسیری در دیدار پایانی با تایزو یوشیدا از ژاپن سرشاخ شد و با نتیجه 9 بر صفر مغلوب حریف شد و به مدال نقره رسید.

محمدرضا ساروی: دومین طلای ایران در وزن 97 کیلوگرم
در وزن 97 کیلوگرم محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر بادامدورج بالتمونخ از مغولستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. او در این مرحله مقابل جئونگ یئول ون از کره‌جنوبی با نتیجه 8 بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. ساروی در این دیدار با نتیجه 9 بر صفر یوسوف ماتسی اف از قزاقستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت. او برای کسب این مدال طلای ارزشمند کمتر از 2 دقیقه زمان لازم داشت و به‌راحتی حریف خود را از پیش برداشت.
گفتنی است که دوشنبه، در‌ روز اول مسابقات اوزان 55، 63، 77، 87 و 130 کیلوگرم کشتی فرنگی برگزار شد و درنهایت تیم‌ملی در حالی که سه فینالیست داشت، با دو طلا، یک نقره و یک برنز به کار خود پایان داد.
ناصر علیزاده در وزن 87 کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند، پویا دادمرز در وزن 55 کیلوگرم صاحب مدال نقره شد و ایمان محمدی در وزن 63 کیلوگرم نیز به مدال برنز رسید. تنها امیر عبدی بود که در 77کیلوگرم با شکست در دیدار رده‌بندی دستش از مدال کوتاه ماند و پنجم شد. با توجه به نتایج در مجموع دو روز برگزاری مسابقات، در رده‌بندی تیمی، ایران مقتدرانه و با کسب 200 امتیاز به عنوان قهرمانی رسید و تیم‌های قرقیزستان با 144 امتیاز و ژاپن با 142 امتیاز دوم و سوم شدند.

سایر اخبار این روزنامه
اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر، گسترده و دردناک‌تر پاسخ می‌دهیم تدابیر دولت برای حمایت از معیشت مردم در بودجه امسال تاریخ‌سازی‌ در ناوگان تاکسیرانی پایتخت فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر می‌تواند سرمایه اجتماعی را افزایش دهد اسرائیل در لبه ریسک‌های خطرناک و کُشنده قهرمانی مقتدرانه تیم‌ملی کشتی فرنگی در آسیا اعزام 87 هزار زائر ‌حج تمتع 1403 از 24 اردیبهشت نمی‌خواهند اقتدار ایران را باور کنند تصمیم گروسی برای سفر به تهران فوت در ساختمان وزرا کذب است ممنوعیت ورود سگ‌ به بوستان‌های تهران پیام تبریک رئیس‌جمهور درپی قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا نردبانی تا آسمان مقاومت مدیران وزارت جهاد برای جلوگیری از تخلف در واردات ذرت افشاگری اینترسپت از سانسور خبری در آمریکا مخبر: رویکرد دولت سیزدهم حمایت همه‌جانبه از نخبگان و دانش بنیان‌ها است تصویب سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» در شورای انقلاب فرهنگی یک درصدی دامنه نوسان سهام تمدید شد