تصمیم گروسی برای سفر به تهران

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد در راستای بهبود سطح همکاری آژانس اتمی با تهران هفته‌های آینده به ایران سفر خواهد کرد.
رافائل گروسی که به نیویورک سفر کرده است در جمع خبرنگاران، توضیح داد: «بازرسان ما در ایران روز دوشنبه از سوی دولت این کشور مطلع شدند که تمام مراکز هسته‌ای که ما هر روز بازرسی می‌کنیم بنا به دلایل امنیتی تعطیل است. این مراکز برای ادامه بازرسی‌ها باز شدند، اما من تصمیم گرفتم که بازرسان ما تا زمانی که اوضاع آرام نشود بازنگردند. بنابراین ما کار خود را از روز چهارشنبه از سر می‌گیریم. من در حال برقراری تماس با دولت ایران هستم. امیدوارم در یک یا دو هفته آینده به تهران بروم تا شرایط را به مسیر اصلی خود برگردانم. امیدوارم بتوانم وضعیت را از نظر افزایش سطح همکاری بهبود بخشم.»
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین تأکید کرد که مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران وجود ندارد.
وی با بیان اینکه تنش‌های اخیر تأثیری بر فعالیت‌های آژانس نداشته است، افزود:‌ «ما در ایران هستیم و به کارمان ادامه می‌دهیم.»

سایر اخبار این روزنامه
اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر، گسترده و دردناک‌تر پاسخ می‌دهیم تدابیر دولت برای حمایت از معیشت مردم در بودجه امسال تاریخ‌سازی‌ در ناوگان تاکسیرانی پایتخت فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر می‌تواند سرمایه اجتماعی را افزایش دهد اسرائیل در لبه ریسک‌های خطرناک و کُشنده قهرمانی مقتدرانه تیم‌ملی کشتی فرنگی در آسیا اعزام 87 هزار زائر ‌حج تمتع 1403 از 24 اردیبهشت نمی‌خواهند اقتدار ایران را باور کنند تصمیم گروسی برای سفر به تهران فوت در ساختمان وزرا کذب است ممنوعیت ورود سگ‌ به بوستان‌های تهران پیام تبریک رئیس‌جمهور درپی قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا نردبانی تا آسمان مقاومت مدیران وزارت جهاد برای جلوگیری از تخلف در واردات ذرت افشاگری اینترسپت از سانسور خبری در آمریکا مخبر: رویکرد دولت سیزدهم حمایت همه‌جانبه از نخبگان و دانش بنیان‌ها است تصویب سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» در شورای انقلاب فرهنگی یک درصدی دامنه نوسان سهام تمدید شد