هیچ واحد تولیدی نباید تعطیل شود

رئیس‌جمهور با اشاره به پیگیری مجدانه دولت برای به سرانجام رسیدن لایحه امنیت شغلی کارگران، اظهار داشت: به هیچ وجه اجازه ندهید تا کارگاه و کارخانه‌ای بنا به هر دلیلی تعطیل شود. لایحه امنیت شغلی کارگران در دولت تصویب شده است و ان‌شاالله از طریق مجلس دنبال خواهد شد که سریع‌تر به نتیجه برسد.
سیدابراهیم رئیسی در سی‌وپنجمین جشنواره ملی تقدیر از کارگران نخبه، گروه‌های کارگری و واحدهای نمونه حضور یافت.رئیس‌جمهور با همراهی عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت و سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اهدای لوح و تندیس ویژه از جمعی از کارگران نخبه و گروه‌های کارگری تقدیر کرد.رئیسی تأکید کرد: این امیدآفرین است که عزیزان ما با وجود همه تهدیدها، تحریم‌ها و برخی کاستی‌ها، تولیدات امیدآفرین برای کشور دارند و این همان است که رهبری تأکید کردند که باید تلاش‌ها و اقدامات امیدآفرین توسعه یابد.

ما پای کار ایرانیم؛ کارگران و کارفرمایان ایران با روحیه جهادی پای کار ایران هستند
رئیس‌جمهور با بیان اینکه «ما پای کار ایرانیم»اظهار داشت: این پای کار ایران بودن است و نشان می‌دهد با همین روحیه جهادی و ارزشمند کارگران و مهندسان، کارفرمایان و متخصصان پای کار ایران هستند و دشمن همانطور که در همه عرصه‌ها ناکام مانده، حتما در عرصه اقتصادی نیز ناکام خواهد ماند.

با تهدیدها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
رئیس‌جمهور گفت: اکنون در فضای اقتصادی، جنگ اقتصادی بر کشور تحمیل شده است، مانند همان فضای جنگ تحمیلی. اما جوانان، کارآفرینان و کارگران تاکنون نشان دادند همانگونه که در جنگ نظامی، رزمندگان سیلی محکمی به دشمنان زدند، تولید‌کنندگان و کارگران ما هم در جنگ اقتصادی سیلی محکمی به دشمنان خواهند زد.رئیسی ادامه داد: در مسئله جنگ اقتصادی تصور کردند که با برخی تهدیدها و تحریم‌ها می‌توانند ملت را متوقف کنند، درحالی‌که کشور از رشد اقتصادی، رشدتولید و نوآوری و خلاقیت‌ها و رشد در حوزه‌های فناورانه برخوردار است.در مسئله جنگ اقتصادی تصور کردند که با برخی تهدیدها و تحریم‌ها می‌توانند ملت را متوقف کنند درحالی‌که کشور از رشد اقتصادی، رشد تولید و نوآوری و خلاقیت‌ها و رشد در حوزه‌های فناورانه برخوردار است.



رئیس‌جمهور به رشد کمی و کیفی در محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره و رشد صادرات این شرکت‌ها را بیش از ۲ میلیارد دلار عنوان کرد و خطاب به کارگران گفت: اینکه شما شعار ما پای کاریم را سر می‌دهید، واقعا پای کار هستید.

بیمه کارگران ساختمانی مورد تأکید دولت است
رئیس‌جمهور در جشنواره ملی امتنان از کارگران و گروه‌های کار و واحدهای نمونه اظهار داشت: مسئله بیمه کارگران ساختمانی بسیار مهم است. آنها بسیار زحمتکش هستند و در شرایط سخت در تولید ساختمان و مسکن که پیشران اقتصادی است، نقش دارند. بیمه کارگران ساختمانی مورد تأکید دولت است؛ موانعی وجود داشت و در تلاشیم با کمک نمایندگان مجلس هر چه سریع‌تر موانع را رفع کنیم. ساز و کار سه‌جانبه کارگری، کارفرمایی که در قانون تعریف شده است، سازوکار خوبی است و باید دنبال شود. وی اظهار داشت: بانک‌ها با اشتغال، مسکن و با ازدواج همراهی کنند. بر پرداخت وام برای هر سه موضوع همواره تأکید کرده‌ام و از این سخنگاه نیز تأکید می‌کنم. این وام‌ها می‌تواند به رفع دغدغه جوانان عزیزان کمک بسزایی کند. مسئول بانک رفاه کارگران اعلام آمادگی کرد که برای پرداخت تسهیلات به مسکن کارگران همراهی و کمک کند. ان‌شاالله که بانک رفاه کارگران بتواند دغدغه‌های مسکن و دغدغه تسهیلات آنان را حل کند.

تعطیلی هیچ کارگاه و کارخانه‌ای قابل پذیرش نیست
رئیس‌جمهور در جشنواره ملی امتنان از کارگران و گروه‌های کار و واحد‌های نمونه تصریح کرد که به هیچ‌وجه اجازه ندهید تا کارگاه و کارخانه‌ای بنا به هر دلیلی تعطیل شود. رئیسی گفت: همگان تلاش کنیم تا هیچ کارخانه‌ای تعطیل نشود و بتوانیم در جامعه کارگری سرافراز باشیم تا آنها هم برابر ملت و ملت ایران هم برابر ملل جهان سرافراز باشند.

سایر اخبار این روزنامه