موافقت حماس با پیشنهاد مصر و قطر برای آتش‌بس در غزه

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تماس تلفنی با وزیر خارجه قطر و وزیر اطلاعات مصر، موافقت این جنبش را با پیشنهاد آتش‌بس در غزه اعلام کرد. به گزارش فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگو با «محمد بن عبدالرحمن آل ثاني» وزیر خارجه قطر و «عباس کامل» وزیر اطلاعات مصر، موافقت این جنبش را درباره پیشنهاد آتش‌بس در غزه به آنان ابلاغ کرد. در پی تصمیم کابینه جنگی رژیم صهیونیستی برای آغاز تجاوز نظامی به شهر مرزی «رفح» در جنوب غزه، یک منبع در جنبش حماس شب گذشته خبر داد که مذاکرات غیرمستقیم با این رژیم را به حالت «تعلیق» درآورده است.
این منبع گفت که حماس پس از رایزنی با سایر گروه‌های مقاومت، تصمیم گرفت این مذاکرات را به حالت تعلیق درآورد و به همین دلیل، بازگشت هیأت مذاکره‌کننده به قاهره هم به تعویق افتاد.
وی با بیان اینکه حماس منتظر نتایج تلاش‌های واسطه‌ها خواهد ماند، خبر داد: طرف مصری، با حماس تماس گرفته و خواستار عدم تنش نظامی و اعطای زمان برای مهار این بحران شده است.
وزارت خارجه مصر هم به رژیم صهیونیستی نسبت به هر گونه عملیات نظامی در رفح هشدار داد و تأکید کرد که به صورت مداوم با همه طرف‌ها در تماس است تا مانع از آن شود که وضعیت خارج از کنترل شود.
وزارت خارجه مصر همچنین به رژیم صهیونیستی هشدار داد که در این زمان از مسیر مذاکرات، دست به تنش نزد، بلکه باید بیشترین خویشتنداری را از خود نشان دهد.