نوبخت در پاسخ به سوالی درباره عملکرد دولت یازدهم: نمره تیم اقتصادی دولت؛ 22 از 20!

هادی محمدی - سخنگوی دولت در آخرین نشست خبری دولت یازدهم از عملکرد تیم اقتصادی دولت به صورت قاطع دفاع کرد. به گزارش خراسان ، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح دیروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهارداشت: گزارش نهایی هیئت عالی نظارت بر قراردادهای نفتی نشان می‌دهد که قرارداد نفتی با توتال و شرکت چینی تایید نهایی نشده است.
وی با اشاره به مستندات قانونی تشکیل این هیئت عالی که وظیفه نظارت بر قراردادهای نفتی را بر عهده دارد، گفت: نظارت بر اجرای قراردادهای مهم نفتی، مهم‌ترین وظیفه این هیئت عالی است. این هیئت عالی اعضایی از 3 قوه دارد. نوبخت در مورد گزارش نهایی هیئت عالی نظارت بر قراردادهای نفتی گفت: این هیئت به اتفاق آرا این قرارداد را تایید کرده است.مسکن مهر محور سؤال بعدی بود.
 نوبخت گفت: دولت 1000 میلیارد تومان برای تأسیس زیرساخت‌های مسکن مهر اختصاص و وام مسکن را در این بخش افزایش داد تا متقاضیان قادر به تأمین هزینه مسکن مهر باشند. تکمیل کامل مسکن مهر در تعهد دولت یازدهم است و باید ظرف همین ماه‌ها این طرح تمام می‌شد.
افزایش نرخ برخی خوراکی‌ها فصلی است


سخنگوی  دولت در ادامه نشست خبری  درپاسخ به سوالی درباره  افزایش قیمت برخی اقلام در ماه‌های اخیر گفت: برخی افزایش قیمت‌ها فصلی است که دوباره به جای خود بازمی گردد مثل قیمت ارز. از سویی گرما و سرما هم بر روی قیمت برخی اقلام تاثیر می‌گذارد. ما نمی خواهیم بلافاصله با گران شدن برخی کالاها به واردات روی بیاوریم زیرا این کار فقط در کوتاه مدت جواب می‌دهد و واردات به تولید داخلی آسیب می‌زند. به زور کم کردن قیمت‌ها با واردات ممکن است که برنامه دولت حمایت از تولید داخلی است.
دفاع سخنگو از تیم اقتصادی دولت
وی در مورد ارزیابی خود از عملکرد تیم اقتصادی دولت نیز خاطر نشان کرد: تیم اقتصادی دولت قرار بود رکود را به رشد زیاد برساند و تورم بالا را کاهش دهد. اکنون باید براساس ارقام و اعداد در مورد این تیم قضاوت کنیم و نباید همین طوری حرف بزنیم. ما با آغوش باز پذیرای انتقادها هستیم،‌ اما یک عضو هیئت علمی دانشگاه در اظهارات خود باید براساس اعداد و ارقام صحبت کند.
سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به این که چه نمره‌ای از نظر اقتصادی به دولت یازدهم می‌دهید؟ گفت: می‌شود بیشتر از ۲۰ داد، مثلاً بگوییم ۲۲.