العبادی در انتقاد تلویحی از مقتدی صدر؛ به هیچکس اجازه نخواهیم داد دستاوردهای عراق را بفروشد

نخست وزیر عراق در جمع جوانان استان بابل به مرکزیت حله در جنوب بغداد، گفت که پیروزی‌های عراق بر تروریسم، با وحدت و اراده ملت به دست آمده و به هیچکس اجازه نخواهیم داد آن را به دیگران بفروشد.
حیدرالعبادی که در حاشیه مراسم فتوای مرجعیت و پیروزی، با جوانان این استان سخن می‌گفت، بدون اشاره به نام طرف‌های مورد نظر، از کسانی یاد کرد که به گفته وی بذر یاس و ناامیدی در دل ملت عراق می‌کارند.
وی گفته که ما با اصرار و عزم خود پیروز شدیم و برای اصلاحات و علیه فساد مبارزه خواهیم کرد و خواهیم جنگید.
به گزارش ایرنا، العبادی پیش ازاین دیدار، در مراسم جشن پیروزی در مرکز بابل باستانی در حومه حله، در واکنش به زمزمه‌های انحلال الحشدالشعبی نیز گفته بود که "به هیچکس اجازه این کار را نخواهیم داد".


طی روزهای اخیر تنها مقتدا صدر رهبر جریان صدری‌ها در عراق بوده که در باره سرنوشت الحشدالشعبی اظهار نظر کرده است و اظهاراتش با واکنش برخی جریان‌های سیاسی عراق روبه رو شد.
مقتدا صدر که هفته گذشته برای انجام یک سفر رسمی (به دعوت سعودی ها) به عربستان رفته بود، در بازگشت طرفدارانش را برای روز جمعه به تظاهرات فراخواند و ضمن سخنانی از دولت خواستار خلع سلاح گروه‌های الحشد و یا ادغام آن دسته گروه‌هایی که به گفته وی "منضبط" هستند در نیروهای مسلح شد.
مقتدی صدر خواستار ممنوعیت شعارهای ضد سعودی در خیابان‌های عراق شد
روزنامه "میدل ایست آی" مدعی شد که سفر اخیر مقتدی صدر به عربستان درحال نتیجه دادن است و مقتدی صدر به حامیان خود دستور داده تا تمامی شعارهای ضد عربستانی را از خیابان‌های عراق بردارند.
این روزنامه انگلیسی با بیان این مطلب، اعلام کرد که این تحرکات در پی دیدار مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در ریاض صورت گرفته است.
منابع رسانه‌ای اعلام کرده بودند که محمد بن سلمان و مقتدی صدر در دیدار خود به بررسی آینده عراق و تاثیر همه پرسی کردستان بر وضعیت در منطقه پرداختند.
طبق گزارش‌ها، رهبر جریان صدر عراق و ولیعهد عربستان با اذعان به تنش‌های روزافزون میان بغداد و اربیل، بر لزوم وجود عراقی یکپارچه تاکید کردند.
دفتر مقتدی صدر نیز اعلام کرده بود که عربستان تعهد داده است مبلغ 10 میلیون دلار را برای کمک به آوارگان عراقی اختصاص دهد.
ازسوی دیگر، خبرگزاری رسمی عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که ریاض و بغداد با ایجاد شورای هماهنگی جهت بالا بردن سطح روابط میان دو کشور و گشودن چشم‌اندازهای جدید همکاری در زمینه‌های مختلف موافقت کردند.