احمد مازنی در بیانیه ای از فضاسازی درباره سلفی نمایندگان با موگرینی انتقاد کرد رفتار صدا و سیما غیر مسئولانه وغیر حرفه‌ای بوده است

احمد مازنی عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای را برای تنویر افکار عمومی و خطاب به صداوسیما درباره فضاسازی‌ها پیرامون عکس نمایندگان با فدریکا موگرینی دیپلمات ارشد سیاست خارجی اروپا صادر کرد. در این بیانیه آمده است: مراسم تحلیف ریاست جمهوری دوازدهم با حضور صدها تن از مقامات، خبرنگاران و عکاسان داخلی و خارجی با افتخار برگزار شد یقینا برگزاری مراسم تحلیف در مجلس و نیز مراسم تنفیذ در حضور مقام معظم رهبری حاکی از مدیریتی منسجم، همگرا و با نگاه ملی به مسائل کلان کشور میسر شد، در این مراسم نقش موثر مدیریت و کارکنان پرتلاش مجلس و دولت، عزیزان سپاه، نیروهای انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی و فعالان رسانه‌ها به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی سزاوار قدردانی و تشکر است. اما این همایش عزت‌مندانه با حاشیه‌هایی همراه شد که متاسفانه در مواردی بر متن غلبه کرد.
وی در ادامه برخی حاشیه‌ها نسبت به انتشار عکس‌ها و جزئیات آن نوشته است: اصل موضوع از این قرار است که در پایان مراسم رسمی تحلیف ریاست‌جمهوری، جمعی از نمایندگان مجلس از آقای قشقاوی معاون امور مجلس وزارت امور خارجه درخواست کرده‌اند دیدار کوتاهی با خانم موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی داشته باشند و ایشان بلافاصله هماهنگی لازم را به عمل آورده‌اند و خانم موگرینی را به محل نزدیک به جایگاه نمایندگان آورده‌اند اما از آن جا که بین نمایندگان و مهمانان ویژه مانع ایجاد کرده بودند خانم موگرینی و آقای قشقاوی در آن طرف میز و نمایندگان مجلس در این طرف قرار داشتند. نمایندگان مجلس به ایشان خوش آمد گفتند و ایشان هم تشکر کردند. بعد آقای قشقاوی معاون وزیر امورخارجه از این دیدار عکس یادگاری گرفتند. البته یکی از نمایندگان عکس سلفی گرفت که این صحنه توسط یکی از عکاسان از جایگاه خبرنگاران ثبت شد و کل ماجرا به سلفی نمایندگان با خانم موگرینی معروف شد در حالی که سلفی فقط یک مورد بود و نماینده محترم هم در اولین فرصت عذرخواهی کرد.
مازنی در مورد سوگیری‌های رسانه‌ها و از جمله صداو سیما نوشته است: در کنار فضای مجازی و پیامک‌های افراد ناشناس و تعدادی از روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری، رفتار صدا و سیما غیر مسئولانه وغیر حرفه‌ای بوده است. چرا که، معتقدم صدا وسیما با فضای مجازی متفاوت است و همه ما به ویژه مدیران این سازمان باید حرمت این جایگاه را رعایت کنیم، چرا باید خبر جانب‌دارانه و توهین‌آمیز مربوط به این موضوع خبر اول یکی از شبکه‌ها باشد؟ و نیز شبکه‌ای دیگر با چه منطقی افرادی را از ایران و آمریکا در یک برنامه موهن گرد هم آورد تا آسمان و ریسمان کنند و از کیف انگلیسی تا لیست انگلیسی را به این گروه از نمایندگان نسبت دهند؟ همان نسبتی که در ایام انتخابات به لیست امید داده شد.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر کشور عراق: ولیعهد عربستان از من خواست واسطه بین تهران و ریاض باشم رایزنی وزرا برای جلب اعتماد نمایندگان ادامه دارد لابی در دقیقه 90 بانوی محیط زیستی رفت، احیاکننده دریاچه ارومیه رئیس شد کلانتری در ساختمان پردیسان محمد صادق جنان صفت رفتار احمدی نژادی با دانش اقتصاد قوانین سخت بهزیستی خانواده ها را به سوی دلالان خرید و فروش نوزادان سوق می دهد رونق خرید نوزاد از پس هفت خوان دشوار فرزند خواندگی نقش فرسودگی تجهیزات در حوادث خطوط لوله نفت و گاز بررسی شد آتش، ارزان‌تر از ایمنی حجم یارانه های پرداختی در هفت سال گذشته از بودجه عمرانی پیشی گرفت اقتصاد ایران گروگان یارانه نقدی احمد مازنی در بیانیه ای از فضاسازی درباره سلفی نمایندگان با موگرینی انتقاد کرد رفتار صدا و سیما غیر مسئولانه وغیر حرفه‌ای بوده است وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت: دولت با گوش شنوا پیشنهادات فعالان اقتصادی را می شنود روحانی در آخرین جلسه کابینه یازدهم: افراط و تفریط ما را بر زمین می زند