ثبت بزرگراه آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی در گوگل

آرمان: نام آیت‌ا... هاشمی در تاریخ ایران و جهان ثبت است و هجمه‌های دلواپسان کوچک‌ترین خللی در جایگاه رفیع ایشان ایجاد نمی‌کند. هاشمی بزرگ بود و بزرگ رفت و یاد و نام او بزرگ خواهد ماند، اما مخالفان اعتدال هیچ‌گاه ثابت نماندند و محو شدند. دستاوردهای آیت‌ا... هاشمی پس از رحلتش هم برای مردم ماندگار خواهد بود، مانند دانشگاه آزاد و مشی اعتدالی و... بسیاری از یاران و دلسوزان پس از رحلت آیت‌ا... سعی کردند نام او را به‌صورتی به نسل‌های بعد یادآوری کنند که به‌راحتی کمرنگ نشود. بنابراین طرح نامگذاری یکی از بزرگراه‌ها به نام آیت‌ا... هاشمی را مطرح کردند تا در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران در سیصدوشصت‌ویکمین جلسه علنی این شورا به نامگذاری خیابانی به نام آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی در محدوده بزرگراه نیایش حد فاصل بزرگراه شهید آیت‌ا... صدر تا بزرگراه سرلشگر شهید آبشناسان رأی دادند و روز جمعه قرار است نامگذاری این بخش از بزرگراه نیایش به نام آیت‌ا... هاشمی انجام شود.
بزرگراه آیت‌ا... هاشمی در گوگل
 دیروز تغییر نام بزرگراه نیایش به آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی روی تابلو این بزرگراه اعمال شد. آنا نوشت؛ در راستای تصویب تغییر نام بزرگراه نیایش به آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی در شورای شهر تهران، تابلوی این بزرگراه تغییر کرد. همچنین نقشه مکان‌یاب گوگل هم در اقدامی سریع این تغییرات را ثبت کرد. اولين تابلوهاي بزرگراه آيت ا... هاشمي رفسنجاني شهرداري در منطقه ٢ نصب شد.
حواشی یک نامگذاری


البته تعییر نام بخشی از بزرگراه نیایش به نام آیت‌ا... هاشمی بدون حاشیه هم نبود. به عنوان مثال، هشتم خرداد، مجتبی شاکری، عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیسیون نامگذاری معابر شورای شهر تهران در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها در پاسخ به این سوال که دلیل مخالفت خانواده آیت‌ا... هاشمی با نامگذاری خیابان سرو چه بود، گفت: من دلایلش را نمی‌دانم، ولی آن‌طور که بعدا طبق اظهاراتشان متوجه شدم، دلیلشان این بود که خیابان سرو شرایط اجتماعی مساعدی ندارد. به هر صورت خانواده آیت‌ا... هاشمی با نامگذاری این خیابان مخالف بودند و حالا هم ایرادی ندارد، زیرا به هرصورت موافقت نکردند و قرار است طی جلسه‌ای، در این مورد جانمایی انجام شود. در همین زمینه محسن هاشمی فرزند ارشد آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران در واکنش به اظهارات اعضای شورای شهر درباره نامگذاری خیابان سرو گفت: ما در خصوص نامگذاری خیابانی به نام آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی با شورای شهر صحبتی نداشتیم. قرار بود که اعضای شورای شهر از خانواده مرحوم هاشمی برای انتخاب یک خیابان به نام آیت‌ا... هاشمی دعوت کنند که این اتفاق نیفتاده و ما همچنان منتظریم. محسن هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: درباره نامگذاری یک خیابان به نام آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی تاکنون شورای شهر از اعضای خانواده دعوت نکرده است. بنابراین بحث‌هایی را که به نقل از ما درباره نامگذاری خیابان‌ها عنوان می‌شود تایید نمی‌کنیم. خانواده آیت‌ا... هاشمی تاکنون به شورای شهر دعوت نشده و بحثی نیز با ما طرح نشده است.