علی ربیعی،مدیری سالم و ضدفساد است

شهروند| حاکم شدن فضای سالم به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوعی است که سید حسین میرافضلی مديرعامل پتروشيمي جم به آن اشاره کرده و می گوید: امروز فضای سالمی در این وزارتخانه حاکم شده است. دکتر ربیعی ضدفساد کار می‌کند و بخشنامه‌ای در حال ابلاغ است که در آن بخشنامه بر شفاف‌سازی تأکید دارند و همواره بر مبارزه با فساد و شفاف سازي تأکید دارند. در گلوگاه‌هایی که امکان فساد وجود دارد باید بسته شود. در درجه اول مدیرانی که منصوب می‌شوند باید سالم باشند و نباید جاه‌طلبی‌های مادی و مالی داشته باشند. در این صورت فساد جرات جوانه زدن نخواهد داشت.
به گزارش روزنو، ميرافضلي افزود:این دوره را با دوران قبل مقایسه می‌کنم و متوجه می‌شوم که شرایط بسيار مناسب تر است. پیش از اینکه دولت آقای روحانی بیاید و دكتر ربیعی به عنوان وزیر انتخاب شوند در پتروشیمی جم بیش از 100 میلیون یورو از محصولات ما را بردند و پول آن را ندادند. ولی امروز ما به شدت مراقبت می‌کنیم و ضمانت‌نامه‌های لازم را می‌گیریم تا روزنه‌ای برای فساد ایجاد نشود. شکل نگرفتن فساد مهم است. در این صورت سرمایه‌گذار جلو می‌آید و حاضر به همکاری است. پاکسازی از سیستمی که فساد در آن حاکم است زمان‌بر خواهد بود. اصلاحات زمان‌بر است و تفاوتش با انقلاب در همین است. انقلاب فوری اتفاق می‌افتد و اصلاح زمان می‌خواهد و در بستر زمان انجام می‌گیرد و ماندگار است.
مديرعامل پتروشيمي جم در خصوص عملكرد وزراي اقتصادي دولت خاطرنشان كرد:آقای زنگنه وزیر با تجربه‌ای هستند. قاطعیت و تلاش ایشان به ویژه در بحث قرارداد توتال و رایزنی‌های اوپک قابل تقدیر است. اميدوارم ايشان در دور بعدي وزارت نفت با تدبيري كه دارند شرايط را براي تحول در صنعت پتروشيمي فراهم كنند. در خصوص دكتر ربیعی تفاوتی با چهار سال پیش وجود دارد و آن، این است که چهار سال در وزارتخانه بود و افراد و مدیران و سیاست‌ها و برنامه‌ها را به خوبی می‌شناسد. شخصی که وارد چنین وزارتخانه بزرگی شود بیش از یک سال زمان می برد تا فقط به مرحله شناخت برسد و ثبات مديريت ،مزيت هاي بزرگي براي هر مجموعه‌اي دارد كه در صورت تداوم وزارت دكتر ربيعي شاهد تحولات فراواني در اين وزارتخانه بزرگ خواهيم بود. جم یکی از بزرگترین مجموعه‌های اقتصادی زیر مجموعه وزارت كار است و در این مدت کوچک‌ترین سفارشی از دكتر ربیعی نداشتم و هرگز نوک سوزنی در امور اقتصادي کار ما ورود نکردند و تمام توصیه‌های ایشان درباره شفافیت کار است. کمتر مدیری را می‌توان پیدا کرد که در مقابل قشر کارگر روحیه ربيعي را داشته باشد و از جنس كارگران باشد. ولی درباره اشتغال، کلیدی در دست وزیر كار نیست. کلید اصلي در دستان وزرای اقتصادی دولت است و فقط با سرمایه‌گذاری داخلي و خارجي قفل اشتغال باز خواهد شد. او با اشاره به ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی در دولت دوازدهم تاكيد كرد:یکی از مشکلات دولت صندوق‌های بازنشستگی هست. زیرا این صندوق‌ها منابع محدودی دارند و ورودی آن‌ها بعضاً کم است و اگر در این مورد چاره‌ای اندیشیده نشود شاید با یک بحران بزرگ در دولت روبه‌رو شویم. ميرافضلي افزود: برنامه دكتر ربیعی این است که با فروش شرکت‌هاي كوچك10 تا 20 شركت پتروشيمي ایجاد کند. این مقیاس‌ها چیزی است که صندوق‌های بازنشستگی باید شرکت‌هایی با حاشیه سوددهی مناسب و جایی که بخش خصوصی قادر به ورود در آن نباشد وارد شود و سرمايه گذاري كند. این سیاست ابلاغی دكتر ربیعی است که شرکت‌های کوچک و کم بازده و جایی که بخش خصوصی می‌تواند ورود پیدا کند تماما به بخش خصوصی واگذار شود و درآمد آن در جایی هزینه شود که درآمد بازنشستگان تأمین شود. درآمد صندوق هاي بازنشستگي در صنعت پر بازده پتروشیمی است.