سفر ناگهانی قالیباف به حج

آفتاب یزد - گروه اجتماعی: با آن که اعضای شورای شهر پنجم دست دوستی به سوی قالیباف دراز کردند، به نظر می‌رسد قالیباف سر دوستی با اعضای جدید پارلمان شهری ندارد. با آن که تمامی جلساتی که اعضای شورای شهر تهران با قالیباف داشتند، قالیباف به بهانه مشرف شدن به مکه، دعوت اعضای جدید پارلمان شهری را نادیده‌گرفت و به مراسم تحلیف آنها قدم نگذاشت تا غایب بزرگ این مراسم به حساب‌ آید. قرار است مدیریت شهری تغییر پیدا کند. حکم نجفی، در مراحل قانونی است و شورای شهر به دنبال ابلاغ حکم اوست تا به محض ابلاغ نجفی بر صندلی شهرداری تکیه زند. در همین گیر و دار قالیباف به مراسم حج مشرف شد و تودیع و معارفه مدیریت شهری را نادیده گرفت.

قالیباف را دعوت کردیم، نیامد
محمد علیخانی، عضو شورای شهر تهران با اشاره به مشرف شدن قالیباف به حج، به آفتاب یزد می‌گوید: «هر وقت که بخواهیم می‌توانیم مراسم تودیع و معارفه را انجام دهیم و این موضوع با کار نکردن شهردار منافاتی ندارد. شهردار جدید کارش را شروع می‌کند و بعد از بازگشت قالیباف مراسم تودیع و معارفه انجام خواهد شد.»


وی با اشاره به حضور نداشتن قالیباف در مراسم تحلیف اعضای پنجمین دوره شورای شهر، می‌افزاید: «قالیباف برای مراسم تحلیف دعوت شده بود. در مراسم تحلیف دوره‌های قبل شورای شهر شهردارها دعوت نمی‌شدند، منتها ما اعلام موافقت کردیم که هم رئیس شورای شهر دوره قبل (مهدی چمران) و هم شهردار سابق دعوت شدند ولی ایشان ترجیح دادند که به شورای شهر نیایند و دلیلش را هم باید از خودشان سوال کرد.»

تودیع و معارفه به تعویق می‌افتد
زهرا نژادبهرام نیز در پاسخ به این سوال که با رفتن قالیباف به مکه تودیع و معارفه شهردار به تعویق می‌افتد یا خیر؟ در گفتگو با آفتاب یزد می‌گوید: «اگر ایشان به مکه تشریف برده باشند آقای شهردار کار خودشان را شروع می‌کنند ولی مراسم تودیع و معارفه موکول می‌شود به روزی که ایشان برگردند. بالاخره آقای قالیباف باید تودیع شود.»
وی به این سوال که رفتن آقای قالیباف به مکه برای آن است که تودیع و معارفه به تعویق بیفتد؟ اینگونه پاسخ می‌دهد: «از این بابت مشکلی وجود ندارد. مهم حکم آقای شهردار است که
تعیین کننده است. مراسم تودیع و معارفه عقب بیفتد زیاد مهم نیست.»
نژاد بهرام در جواب این پرسش که آیا آقای نجفی به محض آنکه حکم‌شان ابلاغ شود بر مسند شهرداری می‌نشیند؟ تاکید می‌کند: «درحال حاضر هم ایشان نظارت خودشان را بر عملکرد شهرداری دارند.»
وی درباره تغییر در مدیران شهری می‌گوید: «هر تغییر مدیریتی ظرفیت‌های خاصی ایجاد می‌کند. با تغییر مدیر ارشد در شهرداری تهران، تغییراتی به وقوع می‌پیوندد، اما این طور نیست که فی‌البداهه اتفاق بیفتد. طبیعی است به مرور زمان باید این تغییرات صورت گیرد، آن هم با نظر آقای نجفی، شهردار تهران بستگی دارد. آقای نجفی (دیروز شنبه) جلسه خوبی را با معاونین شهرداری تهران داشتند. این معاونین بیش از اینکه معاون آقای قالیباف باشند، معاون شهرداری تهران هستند و بر این باورند که باید به شهر خدمات دهند نه به فرد. در جلسه با آقای نجفی، معاونان شهرداری دیدگاه‌های خودشان را مطرح کردند و ادامه همکاری آنها به آقای نجفی بستگی دارد. اما آنچه مهم است انتخاب شهردار توسط اعضای شورای شهر است و آقای نجفی برآیند دیدگاه‌های اعضای شورای شهر است و با توجه به تجارت مدیریتی می‌توانند شرایط را ارزیابی کنند و هر تصمیمی بگیرند شورای شهر از ایشان حمایت می‌کند.»
نژاد بهرام در پاسخ به این سوال که چرا آقای قالیباف در مراسم تحلیف شورای شهر حضور نداشت؟ می‌گوید: «به ما گفتند ایشان تشریف بردند مکه ولی دو روز بعد دیدیم که مکه تشریف نبردند. ما هم فکر می‌کردیم در خدمت‌شان خواهیم بود.»

تودیع و معارفه مهم نیست
حسن رسولی، عضو شورای شهر تهران، نیز به آفتاب یزد می‌گوید: «جلسه تودیع و معارفه چیز زیاد مهمی نیست. به محض آن که حکم‌ آقای نجفی صادر ‌شود کارشان را شروع می‌کنند.
بعد از آنکه آقای قالیباف آمدند تودیع و معارفه صورت می‌گیرد.»