دانشگاه آزاد جای ضدانقلاب‌ها نیست

علی‌اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی در نشست مطبوعاتی خود، با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد جای ضدانقلاب نیست، گفت: در اسلام داشتن عقیده آزاد است و بعضی از دانشمندان در اسلام غیرمسلمان بوده‌اند، اما مشکل این است که استادی تریبونی به دست دارد و هرچه می‌خواهد، می‌گوید و دانشجو هم اجازه پاسخ دادن ندارد و معتقدیم هرکسی که به عنوان معلم به دانشگاه آزاد بیاید باید درچارچوب نظام باشد، هر کسی نمی‌خواهد در این چارچوب باشد نیاید، ما کسی را مجبور نمی‌کنیم، در حالی که در دانشگاه استادی هست که می‌گوید مصلحت جمهوری اسلامی دوستی با اسرائیل است و این قابل قبول نیست.
ولایتی درباره حقوق‌های نجومی مدیران دانشگاه آزاد نیز اظهار داشت: من از دانشگاه آزاد حقوق نمی‌گیرم، در دانشگاه آزاد قرار بر این شد که آنچه مصوبه دولت است در دانشگاه آزاد نیز اجرا شود، ولی از گذشته خبری ندارم.
به گزارش تسنیم، وی در مورد اظهارات آمانو نیز خاطرنشان کرد: باید از گذشته درس گرفته باشند و تحت القائات آمریکا قرار نگیرند و تاسیسات نظامی قابل بازدید نیست، چه از طرف آمانو و یا غیره. ولایتی همچنین درباره مشکل رشته محل‌های دانشگاه آزاد و اختلاف این دانشگاه با وزارت علوم، بیان داشت: مسائل ما با وزارت علوم در مورد رشته محل‌ها به تفاهم و به‌جایی رسید که مرضی‌الطرفین بود.