تداوم برجام بدون آمریکا غیرممکن نیست

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با شبکه المیادین در رابطه با توافق هسته‌ای گفت: غربی‌ها با دیکته کردن خواسته‌های خود هیچ چیزی را محقق نکردند و به نظر من با حمایت جامعه بین‌المللی از توافق هسته‌ای، این توافق محکم و پا بر جا خواهد ماند و محافظت از این توافق به نفع آمریکا خواهد بود. وی افزود: تداوم توافق هسته‌ای بدون آمریکا امر غیرممکنی نیست اما ما خواستار آن نیستیم. هم‌چنین تمام گزینه‌ها از جمله بازگشت به مرحله قبل روی میز است و گزینه‌های دیگر به جز عقب کشیدن از این توافق نیز وجود دارد که در زمان مناسب مشخص خواهند شد.
وزیر خارجه کشورمان در رابطه با دیدار تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا گفت: من هیچ برنامه‌ای برای دیدار با رکس تیلرسون ندارم، در صورتی که
نشست 1+5 در سطح وزیران خارجه برگزار شود با همدیگر دیدار می‌کنیم زیرا هم‌زمان در یک سالن خواهیم بود.
به گزارش ایسنا، ظریف در رابطه با مسلمانان روهینگیا گفت: با وزیران خارجه ترکیه، اندونزی و مالزی در رابطه با قضیه مسلمانان روهینگیا گفتگو کردم و ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که به طور جدی برای حل این مسئله تلاش کند و امیدوارم که روسای جهان اسلام و جامعه بین‌المللی در جهت حل این مشکل با همدیگر همکاری کنند. ظریف در رابطه با حج نیز گفت: خوشحالم که حج امسال بدون هیچ مشکلی به پایان رسید و موضع ایران همیشه عدم سیاسی کردن حج بوده است.