حکم اعدام قاتل آتنا اصلانی تایید شد

حكم اعدام و قصاص نفس قاتل آتنا اصلاني از سوي ديوان عالي كشور تاييد شد. غلامرضا انصاري، معاون نظارت و بازرسي ديوان عالي كشور گفت: رسيدگي به اين پرونده به صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت انجام شد و حتي همكارانم در روزهاي تعطيل به پرونده رسيدگي كردند تا سرعت، فداي دقت نشود. در نهايت ديروز حكم صادره از سوي دادگاه بدوي، در ديوان عالي تاييد شد. حجت‌الاسلام والمسلمين محمدعلي قاصدي، رييس كل دادگستري استان اردبيل 15 شهريور ماه از اعتراض متهم پرونده آتنا اصلاني به حكم صادره خبر داده بود.
او گفته بود وكيل مدافع متهم پرونده آتنا اصلاني به حكم صادره از دادگاه بدوي اعتراض كرده و اكنون پرونده براي رسيدگي به ديوان عالي كشور ارسال شده است. حجت‌الاسلام والمسلمين محمدعلي قاصدي 12 شهريور ماه از ابلاغ حكم پرونده «آتنا اصلاني» به طرفين پرونده خبر داده بود.
او گفته بود هر زمان به حكم صادره از سوي دادگاه بدوي اعتراض شود، پرونده براي رسيدگي به اعتراض به ديوان عالي كشور ارسال مي‌شود.
متهم اين پرونده از بابت تجاوز به عنف به اعدام، از بابت يك فقره قتل عمد به قصاص نفس و از بابت سرقت به حبس، شلاق و رد مال محكوم شده است. آتنا اصلاني در تيرماه امسال به وسيله مردي 40 ساله به نام اسماعيل رنگرز از مقابل وانت پدرش كه محل كارش محسوب مي‌شد ربوده شد. اسماعيل رنگرز با استفاده از يك شيشه ترشي كه مي‌خواست به آتنا بدهد از او خواست تا داخل مغازه‌اش برود. اسماعيل و پدر آتنا از مدت‌ها قبل همديگر را مي‌شناختند. با بررسي دوربين‌هاي مداربسته مشخص شد كه آتنا در محدوده مغازه قاتل ناپديد شده است، اما لحظه ورود او در هيچ دوربيني به ثبت نرسيده بود. در اين زمان اسماعيل دستگير و براي بازجويي روانه زندان شد.


 اسماعيل از زندان با خانواده‌اش تماس گرفت و از آنها خواست تا بشكه‌اي را از داخل پاركينگ خانه به بيرون منتقل كنند و به اين ترتيب پيكر آتنا داخل بشكه پيدا شد. قاضي ناصر عتباتي، دادستان عمومي و انقلاب اردبيل گفت: نتيجه تحقيقات پزشكي قانوني نشان مي‌دهد «آتنا اصلاني» دختر هفت ساله پارس‌آبادي پيش از قتل هدف آزار و اذيت جنسي قرار گرفته است. با اين نتيجه پرونده وارد فاز جديدي شده تا ابهامات آن برطرف شود. وي افزود: اين پرونده به صورت فوق‌العاده وخارج از نوبت بررسي و رسيدگي مي‌شود.
رييس كل دادگستري اردبيل نيز در رابطه با جنايت‌هاي ديگري كه اين متهم انجام داده گفت: در سال 91 خانمي با هويت «ع- غ» مفقود مي‌شود و با توجه به سرنخ‌هايي كه وجود داشته، قاتل آتنا اصلاني، به اتهام آدم‌ربايي نسبت به اين خانم دستگير مي‌شود و دو هفته در بازداشت به سر مي‌برد، ولي از آنجا كه هيچ دليلي مبني بر اينكه اين خانم به قتل رسيده به دست نمي‌آيد و اعلام مفقودي جرم محسوب نمي‌شود، احتمال داده ‌شد به شهرستان يا كشور ديگري رفته، بنابراين اسماعيل با صدور قرار منع تعقيب آزاد مي‌شود. حجت‌الاسلام‌والمسلمين قاصدي يادآور شد: در سال ۹۳ نيز جسدي كشف مي‌شود كه قاتل آن نامشخص بود و در زماني كه پرونده تشكيل شد اسماعيل رنگرز از مظنونان نبود. پس از قتل آتنا و بررسي تحقيقات، خودروي قاتل مورد بازرسي قرار گرفت و داخلش برگه چكي كه به نام آن خانم بود، كشف شد كه وي به اين قتل نيز اقرار و اعتراف كرد با اين خانم نيز ارتباط غيرشرعي داشته و نهايتا او را به قتل رسانده است.