اسنپ و تپسی در کرج از دسترس خارج می‌شود

در پی شکایات متعدد و اعتراضات دامنه‌دار شهروندان و بخش حمل و نقل عمومی، دادستان کرج دستور توقف فعالیت استارت‌آپ‌های تپسی و اسنپ را در شهر کرج صادر کرد.
به گزارش خبرآنلاین، عزیز صدرنژاد با اعلام این خبر افزود: یکی از عمده مشکلاتی که این دو استارت آپ در شهر کرج برای شهر داشتند موضوع عدم امنیت سیستم حمل و نقل و همچنین به خطر افتادن فضای کسب و کار برای تاکسی‌ها و آژانس‌های مسافری دورن‌شهری بود.
وی با اعلام اینکه این دو مجموعه باید برای ادامه فعالیت خود از مراجع ذیصلاح مجوز لازم را دریافت کنند، ادامه داد: تاکسی‌ها و موسساتی که اتومبیل برای جابه‌جایی مسافر‌ها در اختیار قرار می‌دهند همگی شامل پرداخت عوارض صنفی و مالیات هستند اما فعالیت این دو استارت آپ بدون‌پرداخت هیچ‌گونه سهم بخش خدمات عمومی بازار کار را برای این مجموعه‌ها تحت تاثیر قرار داده‌اند.
صدرنژاد اظهار داشت: در این خصوص و برای قطع سرور‌های این دو استارت آپ در کرج تذکرات و اخطارهای لازم داده شده و در صورت عدم مراجعه مدیران اسنپ و تپسی، در خصوص تخلفات صورت گرفته از سوی رانندگان زیر مجموعه، برخوردهای قضایی صورت خواهد گرفت. با اجرای طرح هوشمند سازی تاکسی‌های درون شهری و تجهیز ناوگان تاکسیرانی به دستگاه‌های پرداخت الکترونیک، شاهد اتفاقات مثبتی در مدیریت شهری آینده خواهیم بود.