به فکر زنده‌ها باشیم

شهروند | نمایشگاه خادمان جاویدان تقریبا ده روز پیش برگزار شد. نمایشگاهی که قرار است در گام نخست به معرفی خادمان و داوطلبان فعال در هلال احمر بپردازد. فعالان و داوطلبان صلح و حقوق بشر دوستانه.
آن روز که نمایشگاه برگزار شد، یکی از حاضران در مراسم افتتاحیه، که رئیس جمعیت هلال احمر، هم حضور داشت، گله‌هایی را بر زبان آورد. گله‌هایی که متوجه برخی مسئولان بود. او می‌گفت: از برخی از مسئولان عالی‌رتبه و ارشد هم دعوت شده بود به این مراسم که تجلیل از خادمان و داوطلبان حقوق بشردوستانه است، بیایند اما متاسفانه حضور هر کدام از آنها احتمالا پروتکل‌هایی دارد که محدودشان می‌کند.
آنهایی که حاضر بودند، روز خوبی را در کنار فعالان عرصه داوطلبی و آنهایی که خوشبختانه در قد حیات هستند، گذراندند. دیدارها تازه شد. آن میان خبر خوشی هم بود. بانو بهجت افراز «ام الاسرا» هم در میان مهمانان حاضر بود و هر چند به نظر هنوز از کسالتی که بر او حادث شده، به طور کامل رهایی پیدا نکرده اما همین‌که حاضر بود برخی مهمانان به یادگار با او عکس گرفتند، جای شکر داشت و به همه ما گوشزد کرد «به فکر زنده‌ها باشیم». مهمترین ویژگی این نمایشگاه این بود (در سخنان رئیس جمعیت هم منعکس شد)  که از «زنده‌ها قدردانی شد» و این شاید آغازی باشد که هلال احمر پایه آن را نهاده است.  
«شهروند» پای صحبت این گروه از داوطلبان و خاطراتشان خواهد نشست.