بخاطر قراردادهای جدید نفتی توهین‌های بسیاری شنیدیم

بیژن زنگنه وزیر نفت در بیست و نهمین گردهمایی فرماندهان رزمی‌مهندسی جنگ جهاد سازندگی درخصوص بیکاری جوانان اظهار کرد: ما باید همه چیز را به نسل بعد و جوانان منتقل کنیم. کسانی که بیشتر حرف می‌زنند کمتر عمل می‌کنند. با حرف نمی‌توان اهداف را پیش برد. امروز استفاده از میراث جنگ به کاسبی پر سودی تبدیل شده است اما فعالان اصلی دوران جنگ، کاسب نبودند.
زنگنه با تاسف بیان کرد: عده‌ای در کشور نمی‌فهمند و بدون اطلاع، سخنگوی عده‌ای دیگر می‌شوند. ما به فناوری و مدیریت خارجی نیازمندیم. ما به سرمایه ۵٠ میلیارد دلاری برای توسعه فاز اول نیاز داریم.
وی افزود: ما به خاطر قراردادهای جدید نفتی توهین‌های بسیاری شنیدیم. عده‌ای در مورد مدیریت جهادی حرف می‌زنند که در زندگی یک روز جهاد نکرده‌اند، اینها از پدیده‌های جمهوری اسلامی‌هستند که مدعی میراث خود از جبهه‌هایی هستند که در آن‌ها شرکت نداشتند.
به گزارش «ایلنا»، وزیر نفت در ادامه خاطر نشان کرد: وزیران جهادی که سابقه جهاد دارند مانند آقای آخوندی و دکتر‌هاشمی‌موفق‌ترین وزرای کابینه بوده و هستند. اینها کسانی بودند که برای عکس یادگاری به جبهه نرفته بودند. به ما تهمت زدند که پای خارجی‌ها را به کشور باز کرده و به ملت خیانت کرده‌ایم. ما می‌خواهیم کشور را آباد کنیم اما نمی‌خواهیم شر درست کنیم و با شعار زدگی ایران را نابود کنیم.