هاشمی‌ رفسنجاني منشأ خدمات بسیار مؤثر و مفید بود

روابط‌عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام: آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی روز شنبه در نخستین جلسه دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام، با سخیف و بی‌ارزش توصیف‌کردن سخنان اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا در سازمان ملل متحد، گفت: بنا به فرموده رهبری معظم انقلاب، این سخنان ناشی از ضعف، عصبانیت و درماندگی است. 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از سخنان رئیس‌جمهوری در سازمان ملل متحد تشکر کرد و گفت: این سخنان علیه اظهارات سخیف رئیس‌جمهوری آمریکا، جسورانه، قاطع و بسیار مناسب بود. 
آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در ادامه ضمن خوشامدگویی به اعضای مجمع، برای دوره جدید مجمع براساس احکام، پیوست‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، آرزوی توفیق و موفقیت‌های بیشتر کرد.  او با توجه به مشاهدات خود در سفر اخیر به کشور عراق یادآور شد: در شهرهای مختلف عراق شاهد تحول عجیبی در این منطقه بودم و در همه شهرها و کوی‌وبرزن مملو از شعارهای انقلابی، ظلم‌ستیزی و تصاویر شهدا و بزرگان و مراجع و امام و رهبری بود و عشق و علاقه زیادی در مردم عراق به جهاد امام‌حسین(ع) و مقابله با گروه‌های تکفیری به‌ویژه داعش و نظام سلطه و استکبار جهانی بود. 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به پیروزی‌های اخیر علیه داعش در کشورهای عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: مقاومت مردم و مبارزه با مظاهر ظلم و سلطه در این کشورها و یمن و لبنان، الهام‌گرفته از نهضت عاشورا و مکتب امام‌حسین(ع) است. 


آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی به آغاز دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام با حکم مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: احکام، پیوست‌ها و سخنان رهبری در این دوره برای همه ما کارگشا و چراغ آینده است و شامل فرازهای بسیار مهمی است که باید در دبیرخانه تدوین و تبیین و در صحن مجمع به بحث گذاشته شود. 
او تأکید رهبری درباره موارد تشخیص شرعی، اولویت‌بندی سیاست‌ها و مهم‌تر از همه بحث نظارت بر حُسن اجرای سیاست‌ها را برای آینده کار مجمع بسیار مهم دانست و گفت: دبیرخانه باید به صورت دقیق مطالب، تأکیدات و رهنمودهای ایشان را طبقه‌بندی کند و برای تحقق آن برنامه‌ریزی مناسب انجام دهد و به صحن مجمع بیاورد. 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شاخص‌های کمّی و کیفی برای ارتقای تشخیص مصلحت را بسیار مهم خواند و تأکید کرد: باید شاخص‌ها در آینده تعریف و تبیین شود. 
آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی، در فراز دیگری از سخنان خود یاد و خاطره درگذشتگان مجمع ازجمله، دکتر حسن حبیبی، آیت‌الله توسلی، عسگراولادی، آیت‌الله طبسی و به‌ویژه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را گرامی داشت و گفت: برای شادی روح همه این عزیزان دعا می‌کنیم. 
او به شخصیت بزرگ و خستگی‌ناپذیر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی اشاره و بیان کرد: ایشان چه در قبل از انقلاب در عرصه مبارزه و تحمل سختی‌های آن و چه بعد از پیروزی انقلاب و خدمات ایشان و چه در دوران مجمع تشخیص، منشأ خدمات بسیار مؤثر و مفید برای کشور بود.