گوگرد اضافه بنزین تهران اتفاقی بود!

شهروند| وزیر نفت وجود گوگرد اضافه در بنزین تهران را اتفاقی دانست.این موضوع در حالی رخ می دهد که چندی پیش نیره پیروزبخت رئیس سازمان استاندارد کشور از ورود دادستانی به ماجرای بنزین آلوده خبر داد و گفت در پایش های صورت گرفته میزان گوگرد موجود در بنزین تهران بیشتر از حد استاندارد بوده است.
وزیر نفت که دیروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی حاضر شده بود  در جمع خبرنگاران به موضوع بنزین آلوده واکنش نشان داد و گفت: این موضوع اتفاقی و گذرا بود و کیفیت بنزین ارایه شده در سطح کلانشهرها یکنواخت و ثابت است.
وزیر نفت در پاسخ به سوال فارس گفت: کیفیت بنزین کاهش پیدا نکرده و معمولاً روند یکنواختی دارد، در تهران و کلانشهرها نیز باید معاینه فنی خودروها را نیز در نظر گرفت.
وی گفت: میزان گوگرد در بنزین ناچیز است و اگر هم چنین چیزی اعلام شده اتفاقی و گذرا بوده است.


زنگنه در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت پالایشگاه ستاره خلیج فارس و اینکه گفته شده بود این پالایشگاه با مشکلات مالی مواجه است، تصریح کرد: این پالایشگاه در حال حاضر بنزین تولید می‌کند و 2 واحد بعدی نیز باید راه‌اندازی شود که این موضوع باید در دستور کار سهامداران قرار گیرد و توسط آنها پیگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: ما نیز در حال حاضر پیگیر این موضوع هستیم تا بتوانیم مشکلات مالی پالایشگاه ستاره خلیج فارس را برطرف کنیم.